Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4303826
os鏏.
Oni s z nami:
Naucz si stania na r瘯ach. Aut. Stanis豉w Zakrzewski
Nie trzeba mie rozwini皻ych mi窷ni i spo篡wa 鈔odk闚 wspomagaj帷ych wysi貫k fizyczny, aby nauczy si stania na r瘯ach. To jest 豉twe, ale trzeba wiedzie, jak si do tego zabra. Stanis豉w Zakrzewski (1907 – 1972), na 豉mach „Sportu dla Wszystkich” uczy m這dych kulturyst闚, jak opanowa stanie i chodzenie na r瘯ach i innych „sztuczek” gimnastycznych. Niby to marginalne 獞iczenia, ale Tw鏎ca naszej kulturystyki, zach璚a nimi pasjonat闚 獞icze si這wych do dalszego doskonalenia og鏊nej sprawno軼i fizycznej. Tego typu 獞iczenia stanowi造 w闚czas zaprzeczenie g這szonym przypuszczeniom, 瞠 kulturystyka doprowadza do patologii sylwetki cz這wieka.
Obecnie nie przyk豉da si wagi do wszechstronno軼i 獞icz帷ych kulturystyk. Nie jest to zaskoczeniem, bo nikt ich tego nie uczy. Nawet instruktorzy kulturystyki nie wiedz, jak uczy. Natomiast redakcje naszych czasopism kulturystycznych lepiej czuj si w propagowaniu 獞icze i wspomagaczy na tzw. mas.


Ni瞠j przedstawiam „instrukcje” Stanis豉wa Zakrzewskiego, z pomoc, kt鏎ej ju po kliku dniach nauki opanujemy stanie na r瘯ach
J.W. 19 kwietnia 2010 r.


Na co przede wszystkim zwr鏂i uwag?

1) rozpoczynaj帷 nauk przy 軼ianie, stawiaj帷 d這nie oko這 25 cm. D這nie stawia si p豉sko, r闚nolegle, na szeroko軼i 40 cm (raczej nieco wi璚ej, ni zbyt szeroko). Palcce skierowane do 軼iany;

2) po oparciu d這ni na ziemi ramiona zupe軟ie wyprostowa w 這kciach, i nigdy ( w okresie nauki) nie nale篡 ich ugina. Ugi璚ie ramion w 這kciach pocz徠kuj帷ego automatycznie eliminuje udanie si 獞iczenia. Trudno jest ud德ign望 wtedy w豉sny ci篹ar cia豉. Trzymaj帷 ramiona wyprostowane (g這wy nie pochyla do przodu, raczej odchyli w ty) odbijamy si stopami i unosimy biodra. Pocz徠kowo niewysoko, p騧niej coraz wy瞠j, a dojd do pionu ( nogi w tym czasie zwisaj w d馧). Przy unoszeniu bioder odchyla g這w do ty逝 ( nie sk豉nia jej do przodu). Po kilku takich pr鏏ach 豉two si przekona, jak wielk rol odgrywa g這wa przy utrzymaniu r闚nowagi. Jest ona niejako startem;

3) dopiero po opanowaniu powy窺zych element闚 dodaje si wznos n鏬 w g鏎 tak, wspieraj帷 je o 軼ian. Gdy stopy dotkn 軼iany, wtedy przez chwil wyci庵amy tu堯w starannie, odchylamy g這w daleko do ty逝 i wytrzymujemy przez kilka sekund w „st鎩ce”, po czym opuszczamy nogi w d馧.

Po opanowaniu stania na r瘯ach przy 軼ianie, nogi staramy si unosi w g鏎 tak, by nie dotyka jej. Nie od razu nam si to uda. Przy nieudanych pr鏏ach dotyka b璠ziemy tylko przez moment 軼iany, po czym – leciute鎥o si od niej odbijamy stop – i b璠ziemy si sta na r瘯ach o w豉snych si豉ch.
W ci庵u kilku dni, najp騧niej w ci庵u tygodnia, ka盥y mo瞠 opanowa sztuczk, kt鏎a wydaje si trudna, a w rzeczywisto軼i jest 豉twa, dost瘼na dla wszystkich.
Autor: Stanis豉w Zakrzewski, 1961r.

Rej.47/porady - 5/ 19.04.2010
Ostatnia aktualizacja 27 .04.2010 godz. 21:08
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Przemys豉w  Budziszewski z Gniezna
Przemys豉w Budziszewski z Gniezna
GO列IE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE