Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4390464
os鏏.
Oni s z nami:
Trening Sama Martina -Mister Symmetry. Aut. St. Zakrzewski

Sam Martin-wz鏎 proporcjonalnej sylwetki. Autor: Stanis豉w Zakrzewski (1907 – 1972)

ZΜTA ERA KULTURYSTYKI -lata 50 i 60-te

Wzrost - 175 cm
Waga - 83 kg
Klatka piersiowa - 123 cm
Biceps - 48 cm
Udo - 64 cm
Obw鏚 w pasie - 71 cm
Wymiary te stanowi bardzo wiele. Sylwetka Sama Martina jest imponuj帷a, prawdziwie kulturystyczna, bez specjalnych przerost闚 mi窷niowych, ale bardzo silna, pot篹na, sylwetka nowoczesnego Herkulesa. Spotka mo積a wielu kulturyst闚 posiadaj帷ych wi瘯szy od niego biceps, obszerniejsz klatk piersiow, masywniejsze uda, ale prawie nikt nie ma tak symetrycznych wymiar闚, harmonijnie rozwini皻ych mi窷ni - proporcjonalnie do wzrostu i budowy. Zdaniem Joe Weidera (trener mistrz闚 i wydawca prasy kulturystycznej - przypis J.W.), gdyby przyznano nagrod dla „Mr Symmetry”, zdoby by j musia Sam Martin.

Kulturysta ten posiada budow drobno ko軼ist. By te kiedy bardzo w徠造, ale to w豉郾ie umo磧iwi這 mu dowolne rozwijanie i kszta速owanie mi窷ni, kt鏎e ca趾owicie przeobrazi造 jego wygl康. U kogo, kto ma cienkie nadgarstki, biceps rozwini皻y do 40 cm wygl康a pot篹nie, zw豉szcza, gdy 豉dnie si rysuje. Podobne z逝dzenie odnosi si wtedy, gdy kulturysta szczup造 w pasie rozwinie klatk piersiow do jaki 120 cm. ζtwiej jest doj嗆 do 豉dnej, symetrycznej budowy ka盥emu, kto posiada cienkie ko軼i i „lekk” budow, ani瞠li tym z grubszymi ko嗆mi i masywniejszymi od urodzenia.


Sam Martin trenuje bardzo ostro. Nie zna oszcz璠zania si, 獞icze na tzw. p馧 si造. Nigdy jednak nie 獞iczy d逝瞠j, jak p馧torej do dw鏂h godzin. Plan treningowy zmienia co 6 tygodni, czyli co 36 jednostek treningowych. 鑿iczy codziennie z wyj徠kiem niedziel. Jego program opiera si na tzw. treningu dzielonym. Jednego dnia 獞iczy mi窷nie ramion i klatki piersiowej, drugiego – nogi i grzbiet itp. Nad mi窷niami brzucha pracuje codziennie.

A oto 獞iczenia przyk豉dowego jednego cyklu treningowego (tygodniowego). W czasie treningu wykonuje kilka serii 陰czonych.

Ramiona 獞iczy w super - seriach:
- wznosy przedramion ze sztang, stoj帷 w b. w御kim chwycie
(d這nie stykaj si, podchwyt),
- francuskie wyciskanie w le瞠niu na 豉weczce poziomej,
Oba te 獞iczenia, stanowi帷e jedn ca這嗆, wykonuje w 5 seriach po 8 powt鏎ze.

Po b. kr鏒kiej przerwie przyst瘼uje do nast瘼nych serii 陰czonych, na kt鏎e sk豉daj si:
- wznosy przedramion ze sztangielkami (stoj帷, kciuki wskazuj
ku g鏎ze),
- francuskie wyciskanie sztangielkami , na sko郾ej 豉wce.
Te 獞iczenia wykonuje w 5 seriach po 6-8 ruch闚.

Klatka piersiowa. Te mi窷nie rozwija r闚nie stosuj帷 superserie 陰cz帷e dwa 獞iczenia:.
- wyciskanie sztangi le膨c (szeroki uchwyt).
- le膨c przenoszenie ramion ugi皻ych w 這kciach. Sztanga
prowadzone z kl. piersiowej w ty za g這w.
W sumie - 6 陰czonych serii po 6-8 powt鏎ze.

Barki rozwija przez:
- wyciskanie sztangi zza karku (chwyt szeroki),
- stoj帷 wznosy wyprostowanych ramion do poziomu ( na przemian jedna o drug r瘯).
„Super – set” z這穎ny z tych dw鏂h 獞icze, wykonuje w 4-6 seriach po 6-8 powt鏎ze.

Najszerszy grzbietu 獞iczy przez:
- podci庵anie na dr捫ku (szeroki uchwyt), przenosz帷 w jednej serii
g這w przed dr捫ek, a w drugiej poza nim,
- „ruch wios逝j帷y” (w opadzie podci庵anie sztangi do klatki piersiowej.
Oba 獞iczenia wykonuje oddzielnie, 4-6 seriach po 6 ruch闚.

Nogi 獞iczy, co drugi dzie. Nigdy nie pracuje w jednym dniu nad wszystkimi najwi瘯szymi mi窷niami.
Jego superserie na nogi:
- p馧 lub trzy czwarte przysiadu ze sztang zarzucon na pier (po 10 ruch闚),
- wspi璚ia na palce z obci捫eniem (na grzbiecie wsp馧獞icz帷y ), oko這 15 ruch闚.
Oba te 獞iczenia wykonuje razem w 4-6 seriach.

Mi窷nie brzucha 獞iczy codziennie. Ulubionymi jego 獞iczeniami s:
- wznosy tu這wia na 豉wce ustawionej sko郾ie,
- wznos n鏬 w zwisie (nachwyt, w御ki uchwyt).
Oba 獞iczenia nale篡 wykonywa w oddzielnych seriach. Po uko鎍zeniu 8-10 serii wznos闚 tu這wia po 15 ruch闚 przyst瘼uj si dopiero do wznos闚 n鏬 w zwisie (6-8 serii po 10 ruch闚).
Autor: Stanis豉w Zakrzewski Pa寮ziernik 1962. ( z „SdW”).

Rej.51/trening - 3/22.04.2010
Ostatnia aktualizacja 11.05.2010 godz. 08:54


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
W  B造skawicy, czerwiec 2012.
W B造skawicy, czerwiec 2012.
GO列IE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE