Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4390429
os鏏.
Oni s z nami:
O ksi捫kach Stanis豉wa Zakrzewskiego

Zamiast wst瘼u

Redaktor Stanis豉w Zakrzewski by gorliwym propagatorem kulturystyki w Polsce.
Przeszczepi j na polski grunt i przystosowa do potrzeb polskiej m這dzie篡. Tej dziedzinie po鈍i璚i wiele ksi捫ek, "wierz帷 w atrakcyjno嗆 獞icze si這wych, ich si喚 przyci庵ania i dobroczynny wp造w na zdrowie psychiczne i fizyczne cz這wieka”. Na temat kulturystyki du穎 pisa r闚ie w czasopi鄉ie „Sport dla Wszystkich”, w kt鏎ym by redaktorem naczelnym.


Ju trzecie pokolenie bez obawy i z wielk dla siebie korzy軼i wykorzystuje Jego porady i zestawy 獞icze, kt鏎e daj si喚 i 豉dn sylwetk.

Stanis豉w Zakrzewski, „Jak sta si silnym i sprawnym”, 1960 r.,fragmenty z „Od Autora”.

„Przed trzema laty (tj. w 1957 r.) miesi璚znik „Sport dla Wszystkich” zwr鏂i uwag swoich czytelnik闚 na nowy kierunek w wychowaniu fizycznym, zwany za granic pod nazw: culturisme (Francja) lub body- building (USA)”.Po nied逝gim czasie do redakcji, zacz窸y nap造wa listy – zrazu pojedyncze, potem ca造mi seriami. Zwracano si z pro軸 o informacje i porady, dzielono spostrze瞠niami z dziedziny 獞icze dla og馧u, ale budz帷ej 篡we zainteresowanie. Dzi wiemy, 瞠 ten nowy ruch ma setki tysi璚y zwolennik闚.

„鑿iczenia te nazwali鄉y w ksi捫ce 獞iczeniami si這wymi.
Zdobywaj one sobie w鈔鏚 naszej m這dzie篡 popularno嗆 r闚n niemal tej, jak cieszy si sport. Czy maja podobn jemu warto嗆 spo貫czn? Chyba tak: wzmacniaj, bowiem zdrowie, zwi瘯szaj przydatno嗆 jednostki do pracy, odci庵aj m這dzie od z造ch na這g闚, narzucaj wewn皻rzn dyscyplin”.

„Wykorzystaj wielk szans. P鏦i jeste m這dy mo瞠sz kszta速owa swe cia這. Mo瞠sz usuwa ra膨ce wady budowy. Mo瞠sz podkre郵i wszystkie jej walory. Zdecyduj si, czy chcesz by silny czy s豉by, dobrze czy 幢e zbudowany. Czy chcesz mie nadal wiotkie mi窷nie, pochylone plecy, w御k klatk piersiow, czy te wolisz wzbudza podziw pi瘯nie rozwini皻 muskulatur, 鄉ig陰 sylwetk, szerokimi barami. Je郵i chcesz zdoby si喚, wska瞠my Ci drog Ta ksi捫ka napisana dla Ciebie, powie Ci jak zyska zdrowie, sprawno嗆. Uczyni z Ciebie silnego cz這wieka.
By silnym, to posiada nie tylko pot篹ne bicepsy, ale i sprawnie dzia豉j帷e narz康y wewn皻rzne, p逝ca, serce, organy trawienia. To mie stalowe nerwy i bystry umys. Wreszcie, to tak瞠 posiada charakter: by takim cz這wiekiem, by „Tobie i z Tob by這 dobrze”. Droga do tego celu nie jest ani 豉twa, ani prosta, ale...

Stanis豉w Zakrzewski, „Si豉 ,sprawno嗆, pi瘯no”, 1962 r.,fragment z „Od Autora”

„To te setki tysi璚y 獞icz帷ych po domach w prymitywnych warunkach, prymitywnym sprz皻em, cz瘰to na intuicj” – szkolniak闚, akademik闚, poborowych a nierzadko ludzi doros造ch r騜nych zawod闚 – sprawi造, 瞠 zacz窸o si u nas liczy z kulturystyk, 瞠 uznano j oficjalnie jako jedn z form masowego upowszechniania 獞icze, jako r闚noprawny 鈔odek wychowania fizycznego”.
Osobi軼ie wierz w rozw鎩 tego ruchu w Polsce i po cz窷ci poczuwam si do odpowiedzialno軼i za jego kierunek. Czerpi帷 pocz徠kowo wy陰cznie ze 廝鏚e obcych, szybko doszed貫m do przekonania, 瞠 te wzory niezupe軟ie odpowiadaj naszym potrzebom i wychowaniu naszej m這dzie篡, brak im bowiem tego, co m這dzie鎍owi najbardziej imponuje: zastosowania zdobytej si造 w celowym wysi趾u. To sta這 si punktem wyj軼ia dla polskiej szko造 kulturystycznej. Jeste鄉y dopiero w trakcie tworzenia jej podstaw.
A tymczasem m這dzie 獞iczy. Po miastach i po wioskach, w domach akademickich i koszarach wojskowych s造cha szcz瘯 sztang, l郾i zroszone potem cia豉. M這dzie 獞iczy jak umie, czekaj帷 na wskaz闚ki, ch這n帷 ka盥 informacj, jakiej si jej dostarczy”.

Stanis豉w Zakrzewski, „ABC m這dego si豉cza”, 1966 r., fragmenty z „Od Autora”

„Organizm ludzki mo積a wzmocni i zahartowa przez przestrzeganie zasad higieny i uprawianie 獞icze, kt鏎ych zadaniem b璠zie usprawnienie pracy serca i p逝c.
Pi瘯n sylwetk dadz racjonalne 獞iczenia kulturystyczne, a wysoka sprawno嗆 fizyczn zapewni 獞iczenia zr璚zno軼i, szybko軼i reakcji, rozwijanie gibko軼i i elastyczno軼i aparatu ruchowego”.

„Wiem, ze macie sporo czasu, kt鏎y chcieliby軼ie sp璠zi u篡tecznie, ale cz瘰to nie bardzo wiecie, jak go sobie roz這篡 i zaplanowa. Chcia豚ym, wi璚 podsun望 wam r騜ne sposoby wykorzystania wolnego czasu dla waszego dobra i zdrowia, dla podniesienia waszej warto軼i we w豉snych oczach i w oczach spo貫cze雟twa, dla kt鏎ego przecie ro郾iecie i kt鏎emu b璠ziecie w przysz這軼i s逝篡”.
Rej.785/TRENING - 81/2014.04.25/JWIP.PL
(Wymienione ksi捫ki zosta造 wydane przez Wydawnictwo „ Sport i Turystyka”).
Wybra: T.


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Rewelacyjny Piotr Wierzbicki,  2007 r.
Rewelacyjny Piotr Wierzbicki, 2007 r.
50 LAT "BΧSKAWICY" 1958-2008
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE