Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4299645
os鏏.
Oni s z nami:
Podsumowanie III Edycji prezentacji program闚 treningowych

(Na zdj璚iu : Bob Paris z 1989 r, z arch. w豉snego)

Na pocz徠ku czerwca b.r., na Forum M這dych JWIP.PL zako鎍zy豉 si III edycja prezentowania program闚 treningowych. Teraz pora na podsumowania jej wynik闚!

Lato ju w pe軟i i ci篹ki trening si這wy odstawiamy lub przynajmniej zmniejszamy jego cz瘰totliwo嗆. To czas, aby wyj嗆 w teren i na 這nie przyrody korzysta z naturalnej formy ruchu. Wi璚 i My zako鎍zyli鄉y nasz sezon treningowy.

Trzeba wspomnie, 瞠 pomys Prezentacji Treningowych zrodzi si dwa lata temu (wiosna 2008) na „Forum M這dych”, wi璚 postanowili鄉y wprowadzi szerok dyskusje nad prezentowanymi programami treningowymi i na tym tle zach璚aj帷 Naszych Forumowicz闚 do wymiany do鈍iadcze i swoich przemy郵e. Uznali鄉y ,瞠 jest to o wiele lepsza i ciekawsza forma od wszechobecnych na innych forach tzw. dzienniczk闚 treningowych. Nasz nowatorski w skali kraju spos鏏 prowadzenia prezentacji i dyskusji okaza si strza貫m w dziesi徠k.

Pierwsza Edycja – prototypowa by豉 skromniutka, gdy pojawi造 si tylko trzy Prezentacje. W drugiej, rok temu Prelegenci i Recenzenci dopisali i zaprezentowali solidny materia. Miniona, trzecia obfitowa豉 w wiele udoskonale.

III Edycja nauczy豉 ka盥ego, wzbogaci豉 o nowe wnioski i do鈍iadczenia, pozwoli豉 郵edzi post瘼y treningowe Prelegent闚 i sprawne prowadzenie dyskusji przez Recenzent闚.


Z nadziej spogl康amy w przysz這嗆 na kolejne Edycje. One s 篡wym zapisem tego co ka盥y z Cz這nk闚 Zespo逝 JWiP.pl dokona. To umacnia Nas w stwierdzeniu, 瞠 jeste鄉y zgran grup dyskutant闚, kt鏎ym zasady „Szko豉 Kulturystyki Stanis豉wa Zakrzewskiego” nawi您uj帷ej do kulturystyki naturalnej s bardzo bliskie.. To tradycja, historia i szacunek do przesz這軼i. Piel璕nujemy te zasady w swoim treningu – dbaj帷 o Rodzin, prac zawodow, wykszta販enie, a wolny czas wype軟iaj帷 r騜nymi pasjami i zainteresowaniami, w鈔鏚 kt鏎ych wa積e miejsce zajmuje sport wszechstronny – rozumiany, jako po陰czenie treningu si這wego z zaj璚iami na 鈍ie篡m powietrzu. Tylko w ten spos鏏 mo積a 陰czy te elementy w jedn ca這嗆 i tylko w ten spos鏏 kulturystyka mo瞠 mie swoj przysz這嗆.

Jednostronne i monotonne „pakowanie na mas” rodzi inwalid闚, oci篹a造ch i sztywnych, cho o pot篹nej muskulaturze, lecz ma這 przydatnej w prywatnym 篡ciu. To zrozumia貫, 瞠 ka盥e dzia豉nie musi mie cel, a ten ma sens tylko wtedy, je郵i jest skuteczny i czemu pozytywnemu s逝篡. Cia這 musi by narz璠ziem, a nie podmiotem. Dlatego mo積a m闚i o wyj徠kowo軼i. Naszych prezentacji program闚 treningowych.
Pora zatem przedstawi t Grup Wspania造ch Przyjaci馧 z ca貫j Polski, kt鏎zy na Forum dzielili si swoj wiedz..

III Edycja rozpocz窸a si we wrze郾iu 2009 roku od Prezentacji do鈍iadczonego (25 lat treningu) Kol. Piotrowskiego z Warszawy. Po raz kolejny Prelegent zaskoczy Nas bardzo interesuj帷 form graficzn swojego wyst徙ienia, ale najistotniejsze jest to, 瞠 w omawianych przez siebie makrocyklach ci庵le czyni post瘼y – czyli uzyskuje delikatne przyrosty czystej tkanki mi窷niowej. To jest jasny dow鏚 na to, 瞠 proces ten mo瞠 zachodzi w ka盥ym wieku i nie trzeba do tego niczym si „szprycowa”.
Tylko naturalny trening, wspomagany zio豉mi i zdrow 篡wno軼i mo瞠 to zagwarantowa. Dajemy tym samym odp鏎 wszelkim, dziwnym teoriom nt. robienia „masy”, wg kt鏎ych trzeba je嗆 i 造ka farmaceutyczne produkty. Jak wida to wcale nie jest takie skomplikowane, bowiem atleci z epoki bezkoksowej tak w豉郾ie podchodzili do rozwoju w豉snego organizmu i ich dokonania owiane legend budz respekt do dzi. Kol. Piotrowski imponuje proporcjonaln sylwetk cia豉 i niskim poziomem t逝szczu. Bardzo lubi wykonywa na swoim treningu 獞iczenia mi窷ni ramion i klatki piersiowej. Opr鏂z treningu si這wego Kol. Piotrowski biega raz w tygodniu i dla rozlu幡ienia kopie i boksuje w worek treningowy.
Mocno eksponuj r闚nie to, 瞠 ka盥a prezentacja by豉 prowadzona i po jej zako鎍zeniu recenzowana przez wyznaczon z naszego grona osob, z du篡m do鈍iadczeniem treningowym.

Kolejnym Prelegentem by Kol. Marmat z Zgierza (pa寮ziernik 2009). Przedstawi plan wst瘼ny (ze wzgl璠u na okres treningowy), czyli powolne przej軼ie ze stanu wypoczynku do treningu w豉軼iwego. Tak dawkowane 獞iczenia, powoli nasilaj帷e si umo磧iwiaj adaptacj mi窷ni do dalszego wysi趾u. Musimy pami皻a o tym, by nie „rzuca” si od razu na ci篹ary – bo to grozi kontuzj. Kol. Marmat systematycznie obni瘸 swoj wag cia豉 i poziom tkanki t逝szczowej, ale jeszcze wiele pracy przed Nim. Bardzo lubi wykonywa 獞iczenia mi窷ni n鏬, klatki piersiowej, grzbietu i bark闚. Marmat w swoim treningu uzupe軟iaj帷ym skupia si na marszach terenowych, kr鏒kich przebie磬ach w lesie oraz grze w siatk闚k, koszyk闚k i innych grach zespo這wych.

W listopadzie dyskutowali鄉y z Kol. Mario z Piekar 奸御kich, kt鏎y przedstawi ciekawy plan dwucz窷ciowy nastawiony na odbudow tkanki mi窷niowe po przerwie wakacyjnej, przerabiany 3 razy w tygodniu. W pierwszym etapie na ka盥 grup mi窷niow przerabia On po jednym 獞iczeniu, w drugim po dwa w seriach 陰czonych. Kontuzja kolan wykluczy豉 przerabianie ci篹kich 獞icze na mi窷nie ud, ale po konsultacji lekarskiej Kol. Mario w陰czy do swojego programu 獞iczenia izometryczne. Jak wi瘯szo嗆 Prelegent闚 – Kol. Mario lubi wykonywa 獞iczenia na mi窷nie ramion. Lubi p造wa i je寮zi na rowerze.

W grudniu Naszym Prelegentem by Kol. Rafa z Radomska. R闚nie i w Jego przypadku celem planu by豉 odbudowa tkanki mi窷niowej i wzrost g瘰to軼i. Wykonywa po dwa 獞iczenia na ka盥 grup mi窷niow w seriach 陰czonych. Plan okaza si skuteczny, mimo zaledwie dw鏂h trening闚 w tygodniu. Kol. Rafa lubi trenowa mi窷nie klatki piersiowej W pi徠ki wieczorem zajmuje Go gra w pi趾 no積, czyli doskona造 trening wydolno軼iowy oraz mocny wycisk dla mi窷ni n鏬.

Jeszcze w Starym Roku, tu po 安i皻ach Bo瞠go Narodzenia swoje dokonania zaprezentowa Kol. Spartiata z Legnicy. Byli鄉y przygotowani na kolejn niespodziank i nasze oczekiwania zosta造 spe軟ione. Tym razem Kol. Spartiata przedstawi plan treningowy...bez planu, czyli na ka盥ym treningu 獞iczenia dobiera wg innego klucza – instynktownie. Wszystkie 獞iczenia wykonywa z wielkim zaanga穎waniem, bardzo intensywnie, a ca造 Jego trening powali豚y na kolana zapewne nawet s這nia. Nie mniej jednak to rozwi您anie okaza這 si niezwykle skuteczne. Nast徙i豉 te zmiana kierunku rozwoju. Teraz rozw鎩 si造 i masy mi窷niowej nie jest na pierwszym miejscu, ale uelastycznienie mi窷ni. Bardzo lubi wykonywa ci篹kie 獞iczenia z這穎ne na ca貫 cia這 – jak przysiady, zarzuty, czy wyciskania. Jako uzupe軟ienie treningu Kol. Spartiata wykonuje 獞iczenia w parterze, sporty walki i taniec towarzyski.

好ieg i l鏚 przykry造 na dobre ca陰 Polsk, mrozy si璕n窸y 20 stopni, wi璚 ten czas w styczniu 2010 sp璠zali鄉y najch皻niej w domu, przy ciep造m grzejniku i gor帷ej herbacie. Nasz uwag po鈍i璚ili鄉y lekturze Forum JWiP, na kt鏎ym prezentowa sw鎩 trening Kol. Davies z Bukowic. Najwi瘯szy nacisk po這篡 na mi窷nie klatki piersiowej, testuj帷 znany z repertuaru kulturyst闚 klasycznych zestaw trzech 獞icze o nazwie „magiczna tr鎩ka”. Pozosta貫 grupy mi窷niowe, poza mi窷niami ramion, kt鏎e wykonywa w superseriach – Kol. Davies 獞iczy w seriach pojedynczych stosuj帷 po jednym 獞iczeniu, ale za to na ka盥ym treningu w tygodniu wykonywa inne 獞iczenia. Nasz styczniowy Prelegent zaimponowa 鈍ietn rze嬌 mi窷ni oraz wszechstronno軼i – opr鏂z treningu kulturystycznego du穎 je寮zi na rowerze i uprawia lekk atletyk.

Zasypani po uszy bia造m puchem, kt鏎y w tym roku osi庵n掖 rozmiary rekordowe, w d逝gie, ciemne i mro幡e wieczory wpatrywali鄉y si w ekran monitora, gdzie w lutym 2010 mo積a by這 郵edzi program Kol. Mateusza z Krosna. Nasz najm這dszy Prelegent w III Edycji zaprezentowa plan treningowy nastawiony na wzrost si造 i masy, bowiem zgodnie z tradycj to w豉郾ie w zimie zwi瘯szamy baga mi窷niowy. Strona graficzna Prezentacji bardzo Nas zaciekawi豉 i d逝go na jej temat dyskutowali鄉y na Naszym Forum. Kol. Mateusz sw鎩 trening uzupe軟ia rozmaitymi zaj璚iami o charakterze dynamicznym, z kt鏎ych nale篡 wyr騜ni r帳anie drzew siekierk. Na treningu lubi najbardziej wykonywa wyciskanie sztangi w le瞠niu. Ka盥 grup mi窷niow 獞iczy raz w tygodniu.

Zima chyli豉 si powoli ku ko鎍owi, wi璚 w marcu 2010 w oczekiwaniu na wiosn czas d逝篡 si niemi這siernie. Postanowili鄉y zatem pogr捫y si w lekturze Prezentacji Kol. Piotrka z Warszawy, kt鏎y przedstawi wyj徠kowy i bardzo ciekawy program treningowy. Jego wyj徠kowo嗆 polega na tym, 瞠 Kol. Piotrek 獞iczy pi耩 razy w tygodniu od poniedzia趾u do pi徠ku wykonuj帷 na ka盥ym treningu 獞iczenia na wszystkie grupy mi窷niowe. By to plan rekreacyjny, przerabiany na maszynach w ci庵u 60 minut. To bardzo ciekawe rozwi您anie, dotychczas na Naszym Forum niespotykane.

Pokrywa 郾ie積a powoli znika豉, a gdy wreszcie pierwsze 寮嬌豉 po鄴趾貫j jeszcze trawy ujrza造 promienie s這鎍a, tu przed 安i皻ami Wielkanocnymi na Forum M這dych JWiP zawita Nasz najnowszy „Nabytek” – czyli Kol. Jacek z Jeleniej G鏎y, Autor kilku ciekawych opowiada, m.in. „Dziadek Australia”. Kol. Jacek, Posta nietuzinkowa rozpocz掖 po d逝giej przerwie walk o powr鏒 do kulturystyki. Jego plan nastawiony by na rozruch mi窷ni, a intensywno嗆 systematycznie wzrasta豉, co zaowocowa這 utrat kilku zb璠nych kilogram闚. Sw鎩 trening uzupe軟ia jazd na rowerze i pieszymi marszami po trudnym, g鏎skim terenie (z przewy窺zeniami). Prezentacja ta zosta豉 niestety skr鏂ona ze wzgl璠u na Smole雟k Tragedie.

Gdy wiosna by豉 ju w pe軟i, pod koniec kwietnia Naszym Prelegentem by Kol. Miro z Rybnika. Zaprezentowa plan treningowy oparty na podstawowych 獞iczeniach, przerabiany przez 2 – 3 dni w tygodniu. Bardzo lubi stosowa 獞iczenia na mi窷nie klatki piersiowej, grzbietu i ramion. Nale篡 jednak doda, 瞠 Kol. Miro wykonuje ci篹k i ogromnie niebezpieczn prac w kopalni, co daje porz康n zapraw do treningu. Opr鏂z tego du穎 biega (p馧maratony) i je寮zi na rowerze. To jeden z Naszych najbardziej wszechstronnych Koleg闚.

Ostatnia Prezentacja III Edycji obfitowa豉 w wiele emocji. Sezon zako鎍zy Kol. Piotrowski, dla kt鏎ego by豉 to ju druga Prezentacja w minionej Edycji. Po raz kolejny docenili鄉y wysok jako嗆 graficzn wyst徙ienia, obfituj帷 w tabelki, wykresy i zdj璚ia dokumentuj帷e post瘼y Kol. Piotrowskiego. I zn闚 przekonali鄉y si o kolejnych sukcesach w treningu kulturystycznym, po wykonanych eksperymentach, kt鏎e okaza造 si bardzo skuteczne. Mo瞠my je oceni w perspektywie kilku miesi璚y, obserwuj帷 inauguracyjn Prezentacj minionej Edycji. Kol. Piotrowski potwierdzi dobitnie, 瞠 Jego obie Prezentacje okaza造 si najbardziej interesuj帷e w ca貫j III Edycji!

Podsumowanie. Z przedstawionego materia逝 wyp造wa kilka interesuj帷ych wniosk闚.
-najbardziej ulubionymi 獞iczeniami Prelegent闚 s 獞iczenia klatki piersiowej i ramion
-troch zaniedbywane s 獞iczenia mi窷ni n鏬 ze wzgl璠u na kontuzje itp.
-bez wzgl璠u na cel treningu (zrzucenie wagi, wzrost si造, czy odbudowa mi窷ni) ka盥y Prelegent skutecznie zmierza do celu i go osi庵a, ka盥y zatem jest tutaj zwyci瞛c
-doceniamy warto嗆 sportu wydolno軼iowego w kulturystyce, kilka os鏏 zas逝guje tu na szczeg鏊ne pochwa造
-obserwujemy sta貫 post瘼y w rozwoju
-bez wzgl璠u na tre嗆 ka盥a Prezentacja bez wyj徠ku Nas zaskoczy豉, co jest do嗆 ciekawym spostrze瞠niem
-dzi瘯i Prezentacjom lepiej si poznajemy, zacie郾iaj si Nasze wi瞛i, wykraczaj帷e poza ramy Forum JWiP.
-Prezentacje zmuszaj Nas do systematyczno軼i w treningu i nastawienia na cel, co przek豉da si na sprawy 篡ciowe
-Forumowe Dyskusje, kt鏎ym przewodzili wyznaczeni recenzenci zmuszaj do aktywno軼i, 獞icz i doskonal Nasz j瞛yk, s zatem rewelacyjnym treningiem relacji spo貫cznych, ucz dyscypliny i wsp馧pracy kole瞠雟kiej.

III Edycja by豉 wyj徠kowa, ciesz帷a si sporym zainteresowaniem, fachowym podej軼iem do treningu rekreacyjnego i wysokim poziomem Dyskusji.

Mamy nadziej, 瞠 kolejne b璠 r闚nie interesuj帷e. Jako Koordynator III Edycji pragn Wszystkim Prelegentom i Recenzentom serdecznie pogratulowa i podzi瘯owa za wspania貫 9 miesi璚y sp璠zonych na Forum M這dych!
Zapraszam na kolejn Czwart Edycj Prezentacji Treningowych, kt鏎a wystartuje w po這wie wrze郾ia 2010!
Autor: Marcin Matczak – Koordynator Prezentacji Program闚 Treningowych, z Zespo逝 JWIP.PL . 30 czerwiec 2010

Rej.93/trening - 9/05.07. 2010

Ostatnia aktualizacja:16.07.2010 godz. 23:19


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Doug Strohl, 1960 r.
Doug Strohl, 1960 r.
TYTANI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE