Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4396494
os鏏.
Oni s z nami:
Pompki dla ka盥ego. Autor: Stefan Polis


(Na zdj璚iu: Francis Benfatto- Francuz , w 1988 r. zadziwia klasycznym rozwojem mi瘰ni. Fot. z arch.).

灣ICZENIE NIE TYLKO NA LATO!

Jest to wspania貫 獞iczenie na klatk piersiow, barki i triceps.
Pompki znaj wszyscy, ale du穎 ludzi robi je 幢e. Na pocz徠ku moja uwaga. Nie pozw鏊my aby nasze "ja" sta這 na drodze naszym post瘼om (rozwojowi). Je瞠li kto powie, 瞠 powinni鄉y wykona 20 albo 50 pompek, nie nale篡 s逝cha go. Wa積e jest aby 獞iczenie robi dok豉dnie. Jest to szczeg鏊nie wa積e w chwili gdy zaczynamy wprowadza si w 獞iczenia bezprzyrz康owe. Je瞠li b璠ziemy wykonywa 獞iczenia prawid這wo, bez oszukiwania, to nasze podej軼ie do treningu kulturystycznego b璠zie powa積e i uczciwe. W豉郾ie teraz powinni鄉y korygowa (poprawia) samego siebie.


Powinni鄉y trenowa tylko dla siebie. Je瞠li potrafimy wykona tylko jedna pompk, ale prawid這wo to jest wspaniale. Na pewno za tydzie zrobimy trzy, pi耩 lub dziesi耩.

Po堯禦y d這nie na pod這dze oddzielnie, nieco szerzej od bark闚. Utrzymujemy cia這 prosto i wydychajmy kiedy unosimy cia這 do g鏎y do pe軟ego wyprostu ramion. Poczekajmy chwil. Wdychajmy przy opuszczaniu si do pod這gi dotykaj帷 lekko klatk. Brzuch powinien znajdowa si ci庵le oko這 3-5 cm nad pod這g gdy klatka lekko dotyka do niej.
Wa積e jest aby nie dotyka do pod這gi brzuchem g這w czy kolanami wyciska ramiona do pe軟ego wyprostu. Nale篡 ruchy wykonywa r闚nomiernie, rytmicznie (jak t這k) g鏎a-d馧, g鏎a-d馧, czyni pe軟y wyprost. Najbardziej zaanga穎wane przy tym 獞iczeniu s mi窷nie klatki piersiowej. Mi窷niami wspomagaj帷ymi s tricepsy (prostowniki stawu 這kciowego) oraz przednia cz窷 bark闚 (gdy palce d這ni skierowane s do przodu). W p騧niejszym okresie b璠ziemy mogli robi pompki w r騜nym ustawieniu d這ni anga簑j帷 r騜ne partie mi窷ni. Na przyk豉d przy u這瞠niu r彗 do wewn徠rz zaanga穎wane b璠 wi璚ej triceps i barki, mniej mi窷nie klatki piersiowej.

Na pocz徠ku nie wa積e s serie i powt鏎zenia. Za kilka tygodni zwi瘯szymy ilo嗆 powt鏎ze do 50. Mozemy wykorzysta 10 powt鏎ze w 5 seriach, albo 5 powt鏎ze w 10 seriach. Wybierzmy odpowiedni dla siebie liczb powt鏎ze i pami皻ajmy aby obserwowa (kontrolowa) ich wykonanie. Je瞠li jeste鄉y atletycznie zbudowani i wykonujemy bez problem闚 50 powt鏎ze to powinni鄉y d捫y do 100 powt鏎ze. Liczba powt鏎ze zale篡 od predyspozycji indywidualnych. Jedni walcz z 10 powt鏎zeniami. Inni wykonuj帷y z 豉two軼i 50 powt鏎ze powinni robi 2 albo 3 serie po 50 powt鏎ze. Proponuj wykonywa 50 pompek dziennie zwi瘯szaj帷 dawki powoli. Mo積a te (je瞠li robi sie ju du膨 liczb powt鏎ze z 豉two軼i) podnie嗆 stopy wy瞠j np. na krzes這.

Autor: Stefan Polis – Pionier Polskiej Kulturystyki. Cz瘰tochowa, stycze 1988 r.
Rej.99/ porady – 10/ 18.07.2010 r
Ostatnia aktualizacja: 24.07.2010 godz.23:15
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Miros豉w Luli雟ki, 1986 r.
Miros豉w Luli雟ki, 1986 r.
Wspaniali ze wsi i miasteczek (LZS), 1986 - 1992
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE