Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4299644
os鏏.
Oni s z nami:
Pi瘯na sylwetka zale篡 od wci璚ia talii. Aut.St. Zakrzewski

„Szeroki w barach, w御ki w biodrach, wci皻y w pasie” – oto jak okre郵a si lapidarnie wymagania odnosz帷e si do m瘰kiej sylwetki.
M這dzie ho責uje tym wymaganiom, nie szcz璠z帷 si dla wypracowania tego w豉郾ie wci璚ia w pasie. Nie zawsze jednak wie jak 獞iczy. Poni窺ze 獞iczenia maj jej dopom鏂 w rozwi您aniu tego problemu.
Pomiary przeprowadzone na kulturystach i ci篹arowcach pozwoli造 ustali, 瞠 w豉郾ie silnie zaznaczone wci璚ie w pasie jest cech charakterystyczn dla tych pierwszych. R騜nice w typie jednej i drugiej sylwetki s bardzo wyra幡e.
Wymodelowanie wci璚ia w pasie, to jakby ostatnie poci庵ni璚ie p璠zlem na ciele kulturysty.


Oto kilka 獞icze;
1. Sk這ny boczne w stron obci捫on sztangielk.. Nie skr璚a tu這wia i nie pochyla do przodu. Po 10 sk這n闚 w praw i lew stron.
2. Sk這ny boczne ze sztangielk trzyman obur帷z ponad g這w.
Przeniesienie sk這nu zamachem biodra. Nie zatrzymywa ruchu. Sk這n powt鏎zy 10 razy na lew i praw stron.
3. Sk這ny boczne z lekk sztang lub gryfem na barkach.
Ruch powt鏎zy10-12 razy na ka盥 stron.
4. Skr皻y tu這wia w siadzie rozkrocznym na taborecie lub 豉wce.
Gryf sztangi ( lub kij) spoczywa na barkach i karku. Nie pochyla si w prz鏚. Skr皻 jak najobszerniejszy.鑿iczeniepowtorzy15-20 w ka盥 stron. Skr皻y wykonywa w tempie umiarkowanym.
5. W le瞠niu bocznym sk這ny boczne tu這wia.
ζweczka si璕a do bioder. Ruch obszerny. 鑿iczenie powt鏎zy 19- 15 razy na ka盥 stron.
Pocz徠kuj帷y powy窺zy zestaw 獞icze wykonujemy w 1-2 seriach.

The sorter your waistline, the longer your lifeline. Im kr鏒sza linia w pasie – tym d逝窺za linia 篡cia”. Z takim powiedzeniem spotka貫m si w jednym z numer闚 „Strenght and Health” ( wydawnictwo Boba Hoffmana), w kt鏎ym podano 獞iczenia Lioyd „Red” Lerille’a na osi庵ni璚ie wci璚ia w tali.

Nie radzimy wykonywa wiele 獞icze na raz. Dla zaawansowanych raczej tylko w 3 lub 4, ale za to w d逝gich seriach i w do嗆 szybkim tempie. Seri powinny si sk豉da z oko這 30 powt鏎ze. Zasadniczo do 獞icze tych nie u篡wa si obci捫enia, poniewa przy u篡ciu du篡ch obci捫e zwi瘯sza si obj皻o嗆 mi窷ni brzucha, wskutek czego wzrasta obw鏚 pasa.

„Pracuj帷 nad mi窷niami brzucha i wci璚iem w pasie – m闚i Lerille - u篡wam wprawdzie obci捫e (np. przy wznosach tu這wia k豉d貫m na kark ci篹arek), ale kilka tygodni przed zawodami 獞iczy貫m bez jakiegokolwiek obci捫enia, wykonuj帷 kilka 獞icze w 4-6 seriach po 50 szybkich powt鏎ze ka盥ej”.

Oto 獞iczenia Lerille’a:
1.Wznosy tu這wia. Le膨c na plecach, nogi wsparte lub przetrzymywane przez wsp馧獞icz帷ego. Dobrze jest 獞iczy na sko郾ej 豉wce ( nogi u這穎ne wy瞠j od g這wy). D這nie na karku. Wzno tu堯w szybko i od czasu dodaj skr皻 tu這wia ( prawym 這kciem dotknij lewego kolana, potem lewym 這kiciem prawego).
2. Wznosy n鏬. To 獞iczenie jak i poprzednie wykonaj na lekko sko郾ej 豉wce, z tym, 瞠 g這wa u這穎na jest wy瞠j. Nogi opuszczaj g喚boko w d馧, ale nie dotykaj pi皻ami 豉wki.
3.W zwisie na dr捫ku wznosy n鏬 do poziomu i w g鏎. Ilo嗆 ruch闚 zale篡 od usprawnienia. 鑿iczy do zm璚zenia, ale tylko w 3-4 seriach). Tu堯w trzyma mo磧iwie spokojnie ( nie buja nim).
4.Skurcze i wyprosty n鏬 w bok. Le膨c na plecach, po podci庵ni璚iu n鏬 do klatki piersiowej energiczne wypchni璚ie n鏬 w bok i w g鏎 ( wyprost w kolanach), opuszczenie w d馧, po czym ponowny skurcz n鏬 i …
5. Skr皻 tu這wia w siadzie. Na karku kij i energiczne skr皻y tu這wia. To ostatnie 獞iczenie wykonuje si w 2 seriach po 50 powt鏎ze w ka盥 stron.
6. Lerille radzi wykonywa te 獞iczenia 3 razy w tygodniu. Skutek – jak twierdzi – zapewniony. Spr鏏ujcie.

Autor: Stanis豉w Zakrzewski (1907 - 1972), tekst z 1962, przygotowa Ignacy.

Od JWiP.PL. Rysunki obrazuj帷e wy瞠j podane 獞iczenia przedstawiamy na Forum w dziale Atlas 獞icze, temat: „brzuch”.
Dla naszych czytelnik闚 wyszukali鄉y ciekawostk z 1962 roku:

R騜ne s造szymy zdania, co do sposob闚 mierzenia obwodu w pasie. Niekt鏎zy twierdz, 瞠 czo這wi kultury軼i dokonuj pomiaru po g喚bokim wci庵ni璚iu powietrza tak, jak na powy窺zym rysunku.

Redakcja „SdW” kierowana przez Stanis豉wa Zakrzewskiego rozstrzygn窸a:

Niekt鏎zy istotnie mierz obw鏚 w pasie po g喚bokim wci庵ni璚iu powietrza i brzucha. Jest to spos鏏 sztuczny, nienaturalny, „oszukiwany”. Dlatego te przyj瘭i鄉y w Polsce, 瞠 pomiaru dokonuje si w prostej pozycji tu這wia po wydechu, gdy stoi si swobodnie, gdy nie napina mi窷ni brzucha ani si ich nie wci庵a. Jest to chyba pomiar najs逝szniejszy, najsprawiedliwszy, daj帷y w豉軼iwy obraz sylwetki (bez czarowania). jw.

Rej. 129/ trening – 10/ 30.08.2010 r.
Ostatnia aktualizacja 09.10.2010 r. godz. 21:25

Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Kulturystyka i boks
Kulturystyka i boks
SPOTKANIA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE