Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4303812
os鏏.
Oni s z nami:
Magiczna tr鎩ka (superserie). Aut. Stanis豉w Zakrzewski (1907 -1972)
Od JWIP.PL : 鑿iczenie na klatk piersiow, sprawdzone i skuteczne.
Przedstawiony artyku Stanis豉w Zakrzewskiego, pt. „Magiczna tr鎩ka”, opublikowany 47 lat temu w dwutygodniku „Sport dla Wszystkich” (nie myli z obecnym tytu貫m „ Kulturystyka i fitness, Sport dla wszystkich.”
Przez minione lata „magiczna tr鎩ka” by造 wykonywane przez miliony uprawiaj帷ych kulturystyk na ca造m 鈍iecie w tym przez takich tytan闚, jak : Steve Reeves, Reg Park, Serge Nubret i innych. Obecnie jest ona r闚nie w programie treningowym wi瘯szo軼i naturalnych kulturyst闚. Nic os豉b豉 ich „magiczna skuteczno嗆”. Opr鏂z nazwy (teraz to super serie) i szerszych wywod闚, to w technice ich wykonywania nic si nie zmieni這.
J.W.
., stycze 2007 r.

MAGICZNA TR粑KA
Tak m闚i si o trzech wa積ych 獞iczeniach, kt鏎e prowadza do wspania貫go rozwoju klatki piersiowej. Pod jednym jednak warunkiem, 瞠 przez 2 miesi帷e b璠zie si je regularnie wykonywa. Trzy razy w tygodniu!
Ka盥y wie, 瞠 post瘼 w rozwoju umi窷nienia zale篡 nie tylko od ilo軼i 獞icze, ale od ich jako軼i i kolejno軼i wykonywania. Sam Calhoum - najlepiej umi窷niony Amerykanin 1960 r. – zaleca w miesi璚zniku „Mr America” wykonywanie trzech poni窺zych 獞icze w podanej kolejno軼i, w tzw. seriach potr鎩nie kombinowanych.


Pierwsze 獞iczenie, to wyciskanie sztangi le膨c w uchwycie nieco szerszym od szeroko軼i bark闚. Tempo do嗆 wolne, obci捫enie do嗆 du瞠. 鑿iczenie s逝篡 zwi瘯szaniu masy mi窷niowej.
Drugie 獞iczenie – rozpi皻ek - odchylanie ramion w bok, wykonywane r闚nie w le瞠niu na 豉weczce, s逝篡 przede wszystkim kszta速owaniu mi窷ni piersiowych. Obci捫enie r闚nie jest do嗆 znaczne (takie by mo積a wykona (10- 15 ruch闚). Ramiona w 這kciach lekko ugi皻e.
Trzecie 獞iczenie – le膨c na grzbiecie -przenoszenie ramion wyprostowanych w 這kciach do ty逝, rozwija klatk piersiow i poszerza j. Wykonuje si je z u篡ciem bardzo lekkiego obci捫enia, w tempie do嗆 szybkim, rytmicznie, z g喚bokimi oddechami. 鑿iczenie to nazywa si; oddechowym.

Jak wykonywa serie potr鎩nie kombinowane?
Po 10 powt鏎zeniach (w jednej zwyk貫j serii) 獞iczenia pierwszego, przechodzi si bezpo鈔ednio do 獞iczenia drugiego i wykonuje si 10-15 powt鏎ze, by bez d逝窺zej przerwy lub bez niej, przyst徙i do 獞iczenia trzeciego. W tym 獞iczeniu nie okre郵a si ilo軼i powt鏎ze, lecz powtarza si je do zm璚zenia ( przewa積ie ok. 20).
Seria potr鎩nie kombinowana, jest, zatem z這穎na z trzech pojedynczych, r騜nych serii 獞icze.
Po kr鏒kiej przerwie na odpoczynek przyst瘼uje si do wykonania drugiej takiej serii potr鎩nie kombinowanej, w kt鏎ej pierwsze 獞iczenie wykonuje si 10, drugie 12 razy.
W trzeciej serii odpowiednia ilo嗆 ruch闚 wynosi 8 dla pierwszego 獞iczenia i 10 dla drugiego 獞iczenia.
Po wykonaniu trzech serii potr鎩nie kombinowanych Calhoun zleca wykonywanie pompek; na krzes豉ch lub ugi耩 ramion na szeroko rozstawionych por璚zach. W pierwszej serii - pojedynczej oko這 20-25 ugi耩 i wyprost闚 ramion, w drugiej 15-18 i w trzeciej 10-12. Po ka盥ej serii 2-3 minutowy czynny odpoczynek (rozlu幡ienia mi窷ni, bokserskie ciosy proste, wytrz御anie ramion).
Autor: Stanis豉w Zakrzewski, Stycze 1962 r.
Rej.187./porady -20/ 2010.11.20
Ostatnia aktualizacja : 2010.12.01 godz. 09 :12


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Tiumien, 2005 r.
Tiumien, 2005 r.
JEWGIENIJ KOΡUN, ROSJA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE