Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4616466
os鏏.
Oni s z nami:
Wysoka klatka piersiowa. Autor: Stanis豉w Zakrzewski (1907- 1972)

(fot. z arch.)

Dla kulturyst闚 naturalnych!
Podstawowym 獞iczeniem kulturystycznym jest wyciskanie sztangi le瞠niu. Jest to zreszt najpopularniejsze i najbardziej warto軼iowe 獞iczenie, przyczyniaj帷e si do szybkiego rozwoju mi窷ni piersiowych, posiadaj帷ych wielki wp造w na wygl康 naszej sylwetki. Dobrze rozwini皻a klatka piersiowa 鈍iadczy w du篡m stopniu o naszym zdrowiu.
Dzi瘯i stosowaniu odpowiednich 獞icze mo瞠my klatce piersiowej nada taki wygl康, na jakim nam zale篡. Dzi podajemy kilka 獞icze posiadaj帷ych du篡 wp造w na rozwini璚ie w y s o k i e j klatki piersiowej. Zw豉szcza osoby niskie i 鈔edniego wzrostu marz o wysokiej klatce piersiowej, poniewa sylwetka wydaje si wtedy wy窺za.


Podane 4 獞iczenia wykonuje si w dw鏂h seriach kombinowanych (陰czonych). W pierwszej 獞iczymy:
- wyciskanie sztangielek w le瞠niu na sko郾ej 豉weczce ( ew. desce do prasowania odpowiednio zamocowanej). D這nie skierowane na zewn徠rz na szeroko軼i bark闚.
- przenoszenie sztangielek w le瞠niu na p豉skiej 豉wce w prz鏚 i ty, r璚e ugi皻e w 這kciach.

O ile pierwsze 獞iczenie wykonujemy z takim obci捫eniem, by w jednej serii ruch mo積a powt鏎zy 6-8 razy bez specjalnego 篡這wania, to drugie 獞iczenie powtarzamy lekkim ci篹arem 10-15 razy.
Og馧em wykonujemy 2-3 serie 陰czone. Po prze獞iczeniu jednego ruchu przyst瘼ujemy natychmiast do drugiego 獞iczenia, po czym –po odpowiednim odpoczynku ( do ok. 2 minut) i unormowaniu oddechu, powracamy do wykonania nast瘼nej serii 陰czonej itd.

W drugiej serii 陰czonej 獞iczymy:
- na wyci庵u podw鎩nym, sko郾a 豉wka wykonujemy ruchy ramion ( z barku) na wysoko軼i bark闚, z tym, 瞠 d這nie skierowane s w d馧 ( rozpietki). 鑿icz望 np. na pla篡 獞iczymy sztangielkami.
- na sko郾ej 豉wce, przenosz帷 w prz鏚 i w bok ramiona obci捫one sztangielkami (rozpi皻ki na wysoko軼i bark闚).

Oba te 獞iczenia 豉czone wykonywa 2-3 razy w tygodniu np. w domu (w dobrze wietrzonym pokoju lub ogr鏚ku, w terenie wzgl璠nie na pla篡! 鑿iczenia na wolnym powietrzu posiadaj znacznie wi瘯sz warto嗆 ani瞠li wykonywane w pomieszczeniu zamkni皻ym. O tym musimy pami皻a, jak r闚nie o tym by dodatkowo wykonywa szereg 獞icze uzupe軟iaj帷ych postaci gier ( siatk闚ka, pi趾a no積a, nawet na hali) i element闚 lekkiej atletyki (biegi, skoki i rzuty).
Ze zbior闚 Stanis豉wa Zakrzewskiego (1907 -1972), przygotowa Ignacy, 8 czerwca 2009 r.
Rej. 197 /porady -21/2010.12.01
Ostatnia aktualizacja: 2010.12.11 godz. 15:46


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Warszawa, sierpie 2010 r.
Warszawa, sierpie 2010 r.
STANISxW PTASZY垶KI z USA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE