Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
5778988
osób.
Oni są z nami:
Wysoka klatka piersiowa. Autor: Stanisław Zakrzewski (1907- 1972)

(fot. z arch.)

Dla kulturystów naturalnych!
Podstawowym ćwiczeniem kulturystycznym jest wyciskanie sztangi leżeniu. Jest to zresztą najpopularniejsze i najbardziej wartościowe ćwiczenie, przyczyniające się do szybkiego rozwoju mięśni piersiowych, posiadających wielki wpływ na wygląd naszej sylwetki. Dobrze rozwinięta klatka piersiowa świadczy w dużym stopniu o naszym zdrowiu.
Dzięki stosowaniu odpowiednich ćwiczeń możemy klatce piersiowej nadać taki wygląd, na jakim nam zależy. Dziś podajemy kilka ćwiczeń posiadających duży wpływ na rozwinięcie w y s o k i e j klatki piersiowej. Zwłaszcza osoby niskie i średniego wzrostu marzą o wysokiej klatce piersiowej, ponieważ sylwetka wydaje się wtedy wyższa.


Podane 4 ćwiczenia wykonuje się w dwóch seriach kombinowanych (łączonych). W pierwszej ćwiczymy:
- wyciskanie sztangielek w leżeniu na skośnej ławeczce ( ew. desce do prasowania odpowiednio zamocowanej). Dłonie skierowane na zewnątrz na szerokości barków.
- przenoszenie sztangielek w leżeniu na płaskiej ławce w przód i tył, ręce ugięte w łokciach.

O ile pierwsze ćwiczenie wykonujemy z takim obciążeniem, by w jednej serii ruch można powtórzyć 6-8 razy bez specjalnego żyłowania, to drugie ćwiczenie powtarzamy lekkim ciężarem 10-15 razy.
Ogółem wykonujemy 2-3 serie łączone. Po przećwiczeniu jednego ruchu przystępujemy natychmiast do drugiego ćwiczenia, po czym –po odpowiednim odpoczynku ( do ok. 2 minut) i unormowaniu oddechu, powracamy do wykonania następnej serii łączonej itd.

W drugiej serii łączonej ćwiczymy:
- na wyciągu podwójnym, skośna ławka wykonujemy ruchy ramion ( z barku) na wysokości barków, z tym, że dłonie skierowane są w dół ( rozpietki). Ćwicząć np. na plaży ćwiczymy sztangielkami.
- na skośnej ławce, przenosząc w przód i w bok ramiona obciążone sztangielkami (rozpiętki na wysokości barków).

Oba te ćwiczenia łaczone wykonywać 2-3 razy w tygodniu np. w domu (w dobrze wietrzonym pokoju lub ogródku, w terenie względnie na plaży! Ćwiczenia na wolnym powietrzu posiadają znacznie większą wartość aniżeli wykonywane w pomieszczeniu zamkniętym. O tym musimy pamiętać, jak również o tym by dodatkowo wykonywać szereg ćwiczeń uzupełniających postaci gier ( siatkówka, piłka nożna, nawet na hali) i elementów lekkiej atletyki (biegi, skoki i rzuty).
Ze zbiorów Stanisława Zakrzewskiego (1907 -1972), przygotował Ignacy, 8 czerwca 2009 r.
Rej. 197 /porady -21/2010.12.01
Ostatnia aktualizacja: 2010.12.11 godz. 15:46


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Wszystkich Święty...
Aby poprawić jako...
Swięto Niepodległ...
Pożegnanie warsza...
Kapusta zalecana ...
Flesz
M.E. Leningrad, 1990 r.
M.E. Leningrad, 1990 r.
SPOTKANIA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE