Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4202422
osób.
Oni są z nami:
Wysoka klatka piersiowa. Autor: Stanisław Zakrzewski (1907- 1972)

(fot. z arch.)

Dla kulturystów naturalnych!
Podstawowym ćwiczeniem kulturystycznym jest wyciskanie sztangi leżeniu. Jest to zresztą najpopularniejsze i najbardziej wartościowe ćwiczenie, przyczyniające się do szybkiego rozwoju mięśni piersiowych, posiadających wielki wpływ na wygląd naszej sylwetki. Dobrze rozwinięta klatka piersiowa świadczy w dużym stopniu o naszym zdrowiu.
Dzięki stosowaniu odpowiednich ćwiczeń możemy klatce piersiowej nadać taki wygląd, na jakim nam zależy. Dziś podajemy kilka ćwiczeń posiadających duży wpływ na rozwinięcie w y s o k i e j klatki piersiowej. Zwłaszcza osoby niskie i średniego wzrostu marzą o wysokiej klatce piersiowej, ponieważ sylwetka wydaje się wtedy wyższa.


Podane 4 ćwiczenia wykonuje się w dwóch seriach kombinowanych (łączonych). W pierwszej ćwiczymy:
- wyciskanie sztangielek w leżeniu na skośnej ławeczce ( ew. desce do prasowania odpowiednio zamocowanej). Dłonie skierowane na zewnątrz na szerokości barków.
- przenoszenie sztangielek w leżeniu na płaskiej ławce w przód i tył, ręce ugięte w łokciach.

O ile pierwsze ćwiczenie wykonujemy z takim obciążeniem, by w jednej serii ruch można powtórzyć 6-8 razy bez specjalnego żyłowania, to drugie ćwiczenie powtarzamy lekkim ciężarem 10-15 razy.
Ogółem wykonujemy 2-3 serie łączone. Po przećwiczeniu jednego ruchu przystępujemy natychmiast do drugiego ćwiczenia, po czym –po odpowiednim odpoczynku ( do ok. 2 minut) i unormowaniu oddechu, powracamy do wykonania następnej serii łączonej itd.

W drugiej serii łączonej ćwiczymy:
- na wyciągu podwójnym, skośna ławka wykonujemy ruchy ramion ( z barku) na wysokości barków, z tym, że dłonie skierowane są w dół ( rozpietki). Ćwicząć np. na plaży ćwiczymy sztangielkami.
- na skośnej ławce, przenosząc w przód i w bok ramiona obciążone sztangielkami (rozpiętki na wysokości barków).

Oba te ćwiczenia łaczone wykonywać 2-3 razy w tygodniu np. w domu (w dobrze wietrzonym pokoju lub ogródku, w terenie względnie na plaży! Ćwiczenia na wolnym powietrzu posiadają znacznie większą wartość aniżeli wykonywane w pomieszczeniu zamkniętym. O tym musimy pamiętać, jak również o tym by dodatkowo wykonywać szereg ćwiczeń uzupełniających postaci gier ( siatkówka, piłka nożna, nawet na hali) i elementów lekkiej atletyki (biegi, skoki i rzuty).
Ze zbiorów Stanisława Zakrzewskiego (1907 -1972), przygotował Ignacy, 8 czerwca 2009 r.
Rej. 197 /porady -21/2010.12.01
Ostatnia aktualizacja: 2010.12.11 godz. 15:46


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Indie-Peryiar Tiger Reserve
Indie-Peryiar Tiger Reserve
DARIUSZ PACAK PODRÓŻE KSZTAŁCĄ
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE