Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4303853
os鏏.
Oni s z nami:
Wysoka klatka piersiowa. Autor: Stanis豉w Zakrzewski (1907- 1972)

(fot. z arch.)

Dla kulturyst闚 naturalnych!
Podstawowym 獞iczeniem kulturystycznym jest wyciskanie sztangi le瞠niu. Jest to zreszt najpopularniejsze i najbardziej warto軼iowe 獞iczenie, przyczyniaj帷e si do szybkiego rozwoju mi窷ni piersiowych, posiadaj帷ych wielki wp造w na wygl康 naszej sylwetki. Dobrze rozwini皻a klatka piersiowa 鈍iadczy w du篡m stopniu o naszym zdrowiu.
Dzi瘯i stosowaniu odpowiednich 獞icze mo瞠my klatce piersiowej nada taki wygl康, na jakim nam zale篡. Dzi podajemy kilka 獞icze posiadaj帷ych du篡 wp造w na rozwini璚ie w y s o k i e j klatki piersiowej. Zw豉szcza osoby niskie i 鈔edniego wzrostu marz o wysokiej klatce piersiowej, poniewa sylwetka wydaje si wtedy wy窺za.


Podane 4 獞iczenia wykonuje si w dw鏂h seriach kombinowanych (陰czonych). W pierwszej 獞iczymy:
- wyciskanie sztangielek w le瞠niu na sko郾ej 豉weczce ( ew. desce do prasowania odpowiednio zamocowanej). D這nie skierowane na zewn徠rz na szeroko軼i bark闚.
- przenoszenie sztangielek w le瞠niu na p豉skiej 豉wce w prz鏚 i ty, r璚e ugi皻e w 這kciach.

O ile pierwsze 獞iczenie wykonujemy z takim obci捫eniem, by w jednej serii ruch mo積a powt鏎zy 6-8 razy bez specjalnego 篡這wania, to drugie 獞iczenie powtarzamy lekkim ci篹arem 10-15 razy.
Og馧em wykonujemy 2-3 serie 陰czone. Po prze獞iczeniu jednego ruchu przyst瘼ujemy natychmiast do drugiego 獞iczenia, po czym –po odpowiednim odpoczynku ( do ok. 2 minut) i unormowaniu oddechu, powracamy do wykonania nast瘼nej serii 陰czonej itd.

W drugiej serii 陰czonej 獞iczymy:
- na wyci庵u podw鎩nym, sko郾a 豉wka wykonujemy ruchy ramion ( z barku) na wysoko軼i bark闚, z tym, 瞠 d這nie skierowane s w d馧 ( rozpietki). 鑿icz望 np. na pla篡 獞iczymy sztangielkami.
- na sko郾ej 豉wce, przenosz帷 w prz鏚 i w bok ramiona obci捫one sztangielkami (rozpi皻ki na wysoko軼i bark闚).

Oba te 獞iczenia 豉czone wykonywa 2-3 razy w tygodniu np. w domu (w dobrze wietrzonym pokoju lub ogr鏚ku, w terenie wzgl璠nie na pla篡! 鑿iczenia na wolnym powietrzu posiadaj znacznie wi瘯sz warto嗆 ani瞠li wykonywane w pomieszczeniu zamkni皻ym. O tym musimy pami皻a, jak r闚nie o tym by dodatkowo wykonywa szereg 獞icze uzupe軟iaj帷ych postaci gier ( siatk闚ka, pi趾a no積a, nawet na hali) i element闚 lekkiej atletyki (biegi, skoki i rzuty).
Ze zbior闚 Stanis豉wa Zakrzewskiego (1907 -1972), przygotowa Ignacy, 8 czerwca 2009 r.
Rej. 197 /porady -21/2010.12.01
Ostatnia aktualizacja: 2010.12.11 godz. 15:46


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Przyjacielskie spotkanie, 1993 r.
Przyjacielskie spotkanie, 1993 r.
JEWGIENIJ KOΡUN, ROSJA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE