Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4455370
os鏏.
Oni s z nami:
Du瞠 bicepsy - porady trenera. Aut. Henryk Jasiak

Na zdj璚iu: Coroll, naturalny kulturysta z 1961, fot. z arch.

Dla ZAAWANSOWANYCH ( ze sta瞠m treningowym powy瞠j 5 lat! – przyp. I.)

Joe Weider, nazywany trenerem mistrz闚 kulturystyki, jest jednym z pierwszych prekursor闚 tej dyscypliny. W okresie ostatnich 30 lat z jego rad i wskaz闚ek korzystali najlepsi kultury軼i 鈍iata. Weider prowadzi w Kalifornii tzw. klinik bada, w kt鏎ej robi do鈍iadczenia i eksperymenty w zakresie wp造wu Ro積ych 獞icze na rozw鎩 mi窷ni, a „kr鏊ikami” s zwykle znakomici kultury軼i. Stad te wydaje si, 瞠 warto zapozna zwolennik闚 kulturystyki z jego pogl康ami na niekt鏎e sprawy dotycz帷e treningu si這wego.

Zdaniem Weidera rozw鎩 ramion i innych grup mi窷niowych uzale積iony jest przede wszystkim od techniki stosowania 獞icze.
Po setkach eksperyment闚, radzi on wszystkim, aby oni dok豉dnie poznali funkcj i dzia豉nia dw鏂h mi窷ni: dwug這wego ramienia i ramienno – promieniowego, gdy od nich zale篡 w g堯wnej mierze kszta速 ramienia. Podstawowym 獞iczeniem na rozw鎩 biceps jest wznoszenia i opuszczanie ramion z obci捫eniem, w ro積ych pozycjach.
Weider rozr騜nia przy tym wznosy i opusty wolne (np. w pozycji stoj帷ej) oraz izolowane (kiedy opieramy ramiona o 豉weczk, udo itd.).

Celem mistrz闚 kulturystyki jest uzyskanie zar闚no wielko軼i biceps, jak i tzw. kulisto軼i. Aby to osi庵n望:
- podczas uginania przedramienia, oboj皻nie w jakiej pozycji, nale篡 skr璚i nadgarstek tak, aby d這 zewn皻rzna stron by豉 zwr鏂ona do g鏎y,
- stara si wykonywa jak najpe軟iejsze zgi璚ia tak, aby ma造m palcem dotyka klatki piersiowej.

鑿icz帷 na mas biceps闚 najlepiej wykonywa tzw. ruchy oszukane z du篡m obci捫eniem. Wa積e jest, aby opuszczanie sztangi (sztangielek do pozycji wyj軼iowej wykonywa bardzo wolno i ca造 czas napina mi窷nie ramion.

Kluczem do uzyskania wspania造ch biceps闚 – jak twierdzi Joe Weider – jest skr璚anie przedramion w czasie uginania i opust闚, maksymalne zgi璚ie ramienia oraz tzw. izokoncentracja czyli przetrzymywanie w pe軟ym napi璚iu przez 2-3 sekundy ci篹aru po zgi璚iu ramienia.

Z wielu do鈍iadcze wynika, 瞠 najbardziej optymalny system rozwijania biceps闚 to wykonywanie na jednym treningu 4 r騜nych 獞icze po 5 serii i 10 –12 powt鏎ze (oczywi軼ie, tylko dla zaawansowanych). Mog one by przy tym wykonywane w seriach pojedynczych lub 陰czonych.

Jak podkre郵a Weider, ka盥y organizm jest inny, inaczej reaguje na pewne 獞iczenia. Dlatego te ka盥y zaawansowany kulturysta, stosuj帷 si do powy窺zych rad i zalece, powinien opracowa sobie w豉sny zestaw 獞icze na biceps i dostosowa go do swoich mo磧iwo軼i.
Autor: Henryk Jasiak (1936 - 2008) „Rekreacja Fizyczna”, 1982. Przygotowa: Ignacy.
Rej.206 /porady -23 /2010.12.09
Ostatnia aktualizacja : 2010.12.18 godz. 11:59


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Rysunek
Rysunek
GALERIA PRAC WOJTKA SIUDMAKA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE