Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
6136805
osób.
Oni są z nami:
Duże bicepsy - porady trenera. Aut. Henryk Jasiak

Na zdjęciu: Coroll, naturalny kulturysta z 1961, fot. z arch.

Dla ZAAWANSOWANYCH ( ze stażem treningowym powyżej 5 lat! – przyp. I.)

Joe Weider, nazywany trenerem mistrzów kulturystyki, jest jednym z pierwszych prekursorów tej dyscypliny. W okresie ostatnich 30 lat z jego rad i wskazówek korzystali najlepsi kulturyści świata. Weider prowadzi w Kalifornii tzw. klinikę badań, w której robi doświadczenia i eksperymenty w zakresie wpływu Rożnych ćwiczeń na rozwój mięśni, a „królikami” są zwykle znakomici kulturyści. Stad też wydaje się, że warto zapoznać zwolenników kulturystyki z jego poglądami na niektóre sprawy dotyczące treningu siłowego.

Zdaniem Weidera rozwój ramion i innych grup mięśniowych uzależniony jest przede wszystkim od techniki stosowania ćwiczeń.
Po setkach eksperymentów, radzi on wszystkim, aby oni dokładnie poznali funkcję i działania dwóch mięśni: dwugłowego ramienia i ramienno – promieniowego, gdyż od nich zależy w głównej mierze kształt ramienia. Podstawowym ćwiczeniem na rozwój biceps jest wznoszenia i opuszczanie ramion z obciążeniem, w rożnych pozycjach.
Weider rozróżnia przy tym wznosy i opusty wolne (np. w pozycji stojącej) oraz izolowane (kiedy opieramy ramiona o ławeczkę, udo itd.).

Celem mistrzów kulturystyki jest uzyskanie zarówno wielkości biceps, jak i tzw. kulistości. Aby to osiągnąć:
- podczas uginania przedramienia, obojętnie w jakiej pozycji, należy skręcić nadgarstek tak, aby dłoń zewnętrzna stroną była zwrócona do góry,
- starać się wykonywać jak najpełniejsze zgięcia tak, aby małym palcem dotykać klatki piersiowej.

Ćwicząc na masę bicepsów najlepiej wykonywać tzw. ruchy oszukane z dużym obciążeniem. Ważne jest, aby opuszczanie sztangi (sztangielek do pozycji wyjściowej wykonywać bardzo wolno i cały czas napinać mięśnie ramion.

Kluczem do uzyskania wspaniałych bicepsów – jak twierdzi Joe Weider – jest skręcanie przedramion w czasie uginania i opustów, maksymalne zgięcie ramienia oraz tzw. izokoncentracja czyli przetrzymywanie w pełnym napięciu przez 2-3 sekundy ciężaru po zgięciu ramienia.

Z wielu doświadczeń wynika, że najbardziej optymalny system rozwijania bicepsów to wykonywanie na jednym treningu 4 różnych ćwiczeń po 5 serii i 10 –12 powtórzeń (oczywiście, tylko dla zaawansowanych). Mogą one być przy tym wykonywane w seriach pojedynczych lub łączonych.

Jak podkreśla Weider, każdy organizm jest inny, inaczej reaguje na pewne ćwiczenia. Dlatego też każdy zaawansowany kulturysta, stosując się do powyższych rad i zaleceń, powinien opracować sobie własny zestaw ćwiczeń na biceps i dostosować go do swoich możliwości.
Autor: Henryk Jasiak (1936 - 2008) „Rekreacja Fizyczna”, 1982. Przygotował: Ignacy.
Rej.206 /porady -23 /2010.12.09
Ostatnia aktualizacja : 2010.12.18 godz. 11:59


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Wszystkich Święty...
Aby poprawić jako...
Swięto Niepodległ...
Pożegnanie warsza...
Kapusta zalecana ...
Flesz
Budapeszt, listopad 2005 r.
Budapeszt, listopad 2005 r.
SPOTKANIA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE