Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4306062
os鏏.
Oni s z nami:
Du瞠 bicepsy - porady trenera. Aut. Henryk Jasiak

Na zdj璚iu: Coroll, naturalny kulturysta z 1961, fot. z arch.

Dla ZAAWANSOWANYCH ( ze sta瞠m treningowym powy瞠j 5 lat! – przyp. I.)

Joe Weider, nazywany trenerem mistrz闚 kulturystyki, jest jednym z pierwszych prekursor闚 tej dyscypliny. W okresie ostatnich 30 lat z jego rad i wskaz闚ek korzystali najlepsi kultury軼i 鈍iata. Weider prowadzi w Kalifornii tzw. klinik bada, w kt鏎ej robi do鈍iadczenia i eksperymenty w zakresie wp造wu Ro積ych 獞icze na rozw鎩 mi窷ni, a „kr鏊ikami” s zwykle znakomici kultury軼i. Stad te wydaje si, 瞠 warto zapozna zwolennik闚 kulturystyki z jego pogl康ami na niekt鏎e sprawy dotycz帷e treningu si這wego.

Zdaniem Weidera rozw鎩 ramion i innych grup mi窷niowych uzale積iony jest przede wszystkim od techniki stosowania 獞icze.
Po setkach eksperyment闚, radzi on wszystkim, aby oni dok豉dnie poznali funkcj i dzia豉nia dw鏂h mi窷ni: dwug這wego ramienia i ramienno – promieniowego, gdy od nich zale篡 w g堯wnej mierze kszta速 ramienia. Podstawowym 獞iczeniem na rozw鎩 biceps jest wznoszenia i opuszczanie ramion z obci捫eniem, w ro積ych pozycjach.
Weider rozr騜nia przy tym wznosy i opusty wolne (np. w pozycji stoj帷ej) oraz izolowane (kiedy opieramy ramiona o 豉weczk, udo itd.).

Celem mistrz闚 kulturystyki jest uzyskanie zar闚no wielko軼i biceps, jak i tzw. kulisto軼i. Aby to osi庵n望:
- podczas uginania przedramienia, oboj皻nie w jakiej pozycji, nale篡 skr璚i nadgarstek tak, aby d這 zewn皻rzna stron by豉 zwr鏂ona do g鏎y,
- stara si wykonywa jak najpe軟iejsze zgi璚ia tak, aby ma造m palcem dotyka klatki piersiowej.

鑿icz帷 na mas biceps闚 najlepiej wykonywa tzw. ruchy oszukane z du篡m obci捫eniem. Wa積e jest, aby opuszczanie sztangi (sztangielek do pozycji wyj軼iowej wykonywa bardzo wolno i ca造 czas napina mi窷nie ramion.

Kluczem do uzyskania wspania造ch biceps闚 – jak twierdzi Joe Weider – jest skr璚anie przedramion w czasie uginania i opust闚, maksymalne zgi璚ie ramienia oraz tzw. izokoncentracja czyli przetrzymywanie w pe軟ym napi璚iu przez 2-3 sekundy ci篹aru po zgi璚iu ramienia.

Z wielu do鈍iadcze wynika, 瞠 najbardziej optymalny system rozwijania biceps闚 to wykonywanie na jednym treningu 4 r騜nych 獞icze po 5 serii i 10 –12 powt鏎ze (oczywi軼ie, tylko dla zaawansowanych). Mog one by przy tym wykonywane w seriach pojedynczych lub 陰czonych.

Jak podkre郵a Weider, ka盥y organizm jest inny, inaczej reaguje na pewne 獞iczenia. Dlatego te ka盥y zaawansowany kulturysta, stosuj帷 si do powy窺zych rad i zalece, powinien opracowa sobie w豉sny zestaw 獞icze na biceps i dostosowa go do swoich mo磧iwo軼i.
Autor: Henryk Jasiak (1936 - 2008) „Rekreacja Fizyczna”, 1982. Przygotowa: Ignacy.
Rej.206 /porady -23 /2010.12.09
Ostatnia aktualizacja : 2010.12.18 godz. 11:59


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Kowno, 1970 r.
Kowno, 1970 r.
SxWOMIR - THOMAS FILIPOWICZ
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE