Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4212379
os鏏.
Oni s z nami:
Ulubiome 獞iczenia Gordona Scotta "Tarzana". Opr. St. Zakrzewski

(Fot. z arch.)

By synem rodzic闚 - sportowc闚. Matka odnosi豉 sukcesy jako amazonka, ojciec gra w golfa. Benjaminek w licznej rodzinie ( 4 braci i 4 siostry), ze sportem zwi您a si od wczesnej m這do軼i. Wszechstronne uprawianie sportu da這 mu dobre og鏊ne przygotowanie. W czasie odbywania s逝瘺y wojskowej zdobywa tytu造 mistrzowskie w d簑do. Du穎 p造wa, biega, boksowa si, strzela z 逝ku i gra w futbol. Wzbudza podziw wspania造mi wynikami.
Po zako鎍zeniu s逝瘺y wojskowej osiad na farmie najstarszego brata i tam intensywnie trenowa kulturystyk. Tak zdoby warunki najprawdziwszego Tarzana.
Jego kariera filmowa, rozpocz窸a si w 1954 roku. Najlepszym jego filmem jest chyba: „Tarzan Wspania造” („Tarzan the Magificent”, 1960 r.). Scott wyst徙i r闚nie wraz ze Steve Reevesem w filmie „Romulus i Remus”.

DZI艼I TYM 灣ICZENIOM ZOSTA NOWOCZESNYM HERKULESEM


Cho w kilku s這wach pragn przedstawi najwa積iejsze i najbardziej ulubione 獞iczenia kulturystyczne Scotta.
Zaczn od mi瘰ni, kt鏎e zwracaj szczeg鏊n uwag w sylwetce Scotta, a mianowicie mi窷ni piersiowych. Zw豉szcza sektor g鏎ny tych mi窷ni (tu pod obojczykiem rzuca si w oczy, nadaj帷 prawdziwie m瘰ki kszta速 klatce piersiowej.

Ot騜 Scott 獞iczy te mi窷nie na sko郾ej 豉wce (ustawionej pod k徠em 45 stopni) wyciskaj帷 sztangielki, a nie sztang. Z pewno軼i zapytacie dlaczego? Odpowied jest prosta. Przy stosowaniu sztangielek ruch jest obszerniejszy. Gryf normalnej sztangi umo磧iwia opuszczenie jej tylko do klatki piersiowej. A瞠by j opu軼i nieco ni瞠j, niekt鏎zy (zawodnicy) wykonuj wyciskanie w le瞠niu, stosuj帷 gryf 逝kowato wygi皻y.
Po serii 8-10 wyciska sztangielek Scott, na p豉skiej przenosi r璚e obci捫one sztangielkami poza g這w, prowadz帷 ramiona ugi皻e w 這kciach pod k徠em prostym. Ilo嗆 ruch闚 8, obci捫enie ok. 20 proc. stosowanego w pierwszym 獞iczeniu.
Te dwa 獞iczenia jedn seri kombinowan (陰czon), a seri takich wykonywa 3-4.

Niekiedy, stosowa potr鎩ne serie dodaj帷 do ww. 獞iczenie wyci庵u ( na zdj璚iu).
Wszystkie trzy 獞iczenia nast瘼owa造 bez odpoczynku w jednej - potr鎩nej kombinowanej serii. „Po 4-5 takich seriach, m闚i Scott, g鏎 mia貫m tak wspaniale przepracowan, mi窷nie tak napompowane krwi, 瞠 zarysowywa造 si nie gorzej, jak na rze嬌ie przedstawiaj帷ej Herkulesa Farnezyjskiego”.

R闚nie w pracy nad rozwojem mi窷ni ramion stosowa貫m seri kombinowan – pisa Scott. W tej serii zaczyna od wznos闚 przedramion ( le膨c na sko郾ej 豉wce), kt鏎e w fazie wyj軼iowej zwiesza造 si swobodnie w d鏊. W ka盥ej r璚e trzyma sztangielk wagi 32,5 – 37,5 kg. Po wykonaniu 6-8 ruch闚 przechodzi do „francuskiego wyciskania”.
Og馧em wykona 5-6 serii, stosuj帷 mi璠zy nimi kr鏒kie, 2-3 minutowe przerwy wypoczynkowe.

Ulubionymi 獞iczeniami Scotta, kt鏎ymi rozwija mi窷nie naramienne, by這:
- klasyczne wyciskanie sztangi,
- wyciskanie sztangielek na przemian raz jedn, raz drug r瘯,
- wyciskanie zza karku,
Na treningu stosowa jedno z wymienionych 3 獞icze, powtarzaj帷 ruch 8 razy w 6-8 seriach.

Nogi 獞iczy przed wszystkim przez przysiady ze sztang zarzucan na pier. W przysiadach stara si tu堯w trzyma prosto. Du膨 uwag zwraca na „syzywk” ( przysiady z odchyleniem do ty逝, kolana zginane do przodu).

To by造by najwa積iejsze 獞iczenia Scotta, kt鏎ego prawdziwe nazwisko brzmia這 Werchkul ( rodzice jego byli pochodzenia niemiecko – szwedzkiego) 獞iczy zasadniczo 6 razy w tygodniu. W poniedzia趾i, 鈔ody i pi徠ki pracowa nad „g鏎”, we wtorki, czwartki i soboty nad nogami. Mi窷nie brzucha 獞iczy natomiast codziennie. Najwi瘯szy nacisk k豉d na wznosy n鏬: ugi皻ych, wyprostowanych z obci捫eniem na dr捫ku.
Opr, Stanis豉w Zakrzewski (1907 -1972)

Od JWIP.PL:
Gordon Scott ur. 3.08.1926 r., zm. 30.04.2007 r. Jego ostatni film „The Tramles (1966) – western. Nie startowa w zawodach, 獞iczy dla siebie ( bez stosowania 鈔odk闚 dopinguj帷ych – przyp. I.), Ale uzyskane efekty: znakomit sylwetk, imponuj帷 sprawno嗆 fizyczn i sil, eksponowa, graj帷 w filmach. 鑿iczenia, kt鏎e w闚czas wykonywa Scott, dzi s dobrze znane. W czasopismach kulturystycznych okre郵ane nawet mianem „nowoczesnych”! One dalej skuteczne!
Powy窺zy artyku ukaza si w 1962 r., w „SdW”. W styczniu 2011 wyszuka go Ignacy
Prosz tak瞠 przeczyta artyku „Gordon Scott Tarzan nad Tarzany”, jest w dziale „SYLWETKI”. Z tego artyku逝 podajemy dane antropometryczne charakteryzuj帷e j sylwetk Gordona:
Wzrost – 191 cm, waga – 98 kg, obw鏚 kl. piersiowej – 130 ( przy wdechu), biceps – 49 ( po rozgrzewce).
7 stycze 2011 r.
Rej.234/ trening -18 / 2011.01 07
Ostatnia aktualizacja: 23:14



Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Ko貫cki...
Z Antonim Ko貫ck...
Flesz
Mi豉 niespodzianka, 2008 r.
Mi豉 niespodzianka, 2008 r.
BOGDAN KASZUBA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE