Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4295534
os鏏.
Oni s z nami:
Ulubiome 獞iczenia Gordona Scotta "Tarzana". Opr. St. Zakrzewski

(Fot. z arch.)

By synem rodzic闚 - sportowc闚. Matka odnosi豉 sukcesy jako amazonka, ojciec gra w golfa. Benjaminek w licznej rodzinie ( 4 braci i 4 siostry), ze sportem zwi您a si od wczesnej m這do軼i. Wszechstronne uprawianie sportu da這 mu dobre og鏊ne przygotowanie. W czasie odbywania s逝瘺y wojskowej zdobywa tytu造 mistrzowskie w d簑do. Du穎 p造wa, biega, boksowa si, strzela z 逝ku i gra w futbol. Wzbudza podziw wspania造mi wynikami.
Po zako鎍zeniu s逝瘺y wojskowej osiad na farmie najstarszego brata i tam intensywnie trenowa kulturystyk. Tak zdoby warunki najprawdziwszego Tarzana.
Jego kariera filmowa, rozpocz窸a si w 1954 roku. Najlepszym jego filmem jest chyba: „Tarzan Wspania造” („Tarzan the Magificent”, 1960 r.). Scott wyst徙i r闚nie wraz ze Steve Reevesem w filmie „Romulus i Remus”.

DZI艼I TYM 灣ICZENIOM ZOSTA NOWOCZESNYM HERKULESEM


Cho w kilku s這wach pragn przedstawi najwa積iejsze i najbardziej ulubione 獞iczenia kulturystyczne Scotta.
Zaczn od mi瘰ni, kt鏎e zwracaj szczeg鏊n uwag w sylwetce Scotta, a mianowicie mi窷ni piersiowych. Zw豉szcza sektor g鏎ny tych mi窷ni (tu pod obojczykiem rzuca si w oczy, nadaj帷 prawdziwie m瘰ki kszta速 klatce piersiowej.

Ot騜 Scott 獞iczy te mi窷nie na sko郾ej 豉wce (ustawionej pod k徠em 45 stopni) wyciskaj帷 sztangielki, a nie sztang. Z pewno軼i zapytacie dlaczego? Odpowied jest prosta. Przy stosowaniu sztangielek ruch jest obszerniejszy. Gryf normalnej sztangi umo磧iwia opuszczenie jej tylko do klatki piersiowej. A瞠by j opu軼i nieco ni瞠j, niekt鏎zy (zawodnicy) wykonuj wyciskanie w le瞠niu, stosuj帷 gryf 逝kowato wygi皻y.
Po serii 8-10 wyciska sztangielek Scott, na p豉skiej przenosi r璚e obci捫one sztangielkami poza g這w, prowadz帷 ramiona ugi皻e w 這kciach pod k徠em prostym. Ilo嗆 ruch闚 8, obci捫enie ok. 20 proc. stosowanego w pierwszym 獞iczeniu.
Te dwa 獞iczenia jedn seri kombinowan (陰czon), a seri takich wykonywa 3-4.

Niekiedy, stosowa potr鎩ne serie dodaj帷 do ww. 獞iczenie wyci庵u ( na zdj璚iu).
Wszystkie trzy 獞iczenia nast瘼owa造 bez odpoczynku w jednej - potr鎩nej kombinowanej serii. „Po 4-5 takich seriach, m闚i Scott, g鏎 mia貫m tak wspaniale przepracowan, mi窷nie tak napompowane krwi, 瞠 zarysowywa造 si nie gorzej, jak na rze嬌ie przedstawiaj帷ej Herkulesa Farnezyjskiego”.

R闚nie w pracy nad rozwojem mi窷ni ramion stosowa貫m seri kombinowan – pisa Scott. W tej serii zaczyna od wznos闚 przedramion ( le膨c na sko郾ej 豉wce), kt鏎e w fazie wyj軼iowej zwiesza造 si swobodnie w d鏊. W ka盥ej r璚e trzyma sztangielk wagi 32,5 – 37,5 kg. Po wykonaniu 6-8 ruch闚 przechodzi do „francuskiego wyciskania”.
Og馧em wykona 5-6 serii, stosuj帷 mi璠zy nimi kr鏒kie, 2-3 minutowe przerwy wypoczynkowe.

Ulubionymi 獞iczeniami Scotta, kt鏎ymi rozwija mi窷nie naramienne, by這:
- klasyczne wyciskanie sztangi,
- wyciskanie sztangielek na przemian raz jedn, raz drug r瘯,
- wyciskanie zza karku,
Na treningu stosowa jedno z wymienionych 3 獞icze, powtarzaj帷 ruch 8 razy w 6-8 seriach.

Nogi 獞iczy przed wszystkim przez przysiady ze sztang zarzucan na pier. W przysiadach stara si tu堯w trzyma prosto. Du膨 uwag zwraca na „syzywk” ( przysiady z odchyleniem do ty逝, kolana zginane do przodu).

To by造by najwa積iejsze 獞iczenia Scotta, kt鏎ego prawdziwe nazwisko brzmia這 Werchkul ( rodzice jego byli pochodzenia niemiecko – szwedzkiego) 獞iczy zasadniczo 6 razy w tygodniu. W poniedzia趾i, 鈔ody i pi徠ki pracowa nad „g鏎”, we wtorki, czwartki i soboty nad nogami. Mi窷nie brzucha 獞iczy natomiast codziennie. Najwi瘯szy nacisk k豉d na wznosy n鏬: ugi皻ych, wyprostowanych z obci捫eniem na dr捫ku.
Opr, Stanis豉w Zakrzewski (1907 -1972)

Od JWIP.PL:
Gordon Scott ur. 3.08.1926 r., zm. 30.04.2007 r. Jego ostatni film „The Tramles (1966) – western. Nie startowa w zawodach, 獞iczy dla siebie ( bez stosowania 鈔odk闚 dopinguj帷ych – przyp. I.), Ale uzyskane efekty: znakomit sylwetk, imponuj帷 sprawno嗆 fizyczn i sil, eksponowa, graj帷 w filmach. 鑿iczenia, kt鏎e w闚czas wykonywa Scott, dzi s dobrze znane. W czasopismach kulturystycznych okre郵ane nawet mianem „nowoczesnych”! One dalej skuteczne!
Powy窺zy artyku ukaza si w 1962 r., w „SdW”. W styczniu 2011 wyszuka go Ignacy
Prosz tak瞠 przeczyta artyku „Gordon Scott Tarzan nad Tarzany”, jest w dziale „SYLWETKI”. Z tego artyku逝 podajemy dane antropometryczne charakteryzuj帷e j sylwetk Gordona:
Wzrost – 191 cm, waga – 98 kg, obw鏚 kl. piersiowej – 130 ( przy wdechu), biceps – 49 ( po rozgrzewce).
7 stycze 2011 r.
Rej.234/ trening -18 / 2011.01 07
Ostatnia aktualizacja: 23:14



Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Julia i Elina,  2007r.
Julia i Elina, 2007r.
JEWGIENIJ KOΡUN, ROSJA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE