Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4400856
os鏏.
Oni s z nami:
Najlepsze metody treningowe. Autor: Jan W這darek

(Fot. z ksi捫ki St. Zakrzewskiego)

Dzisiejsze najlepsze i „najnowocze郾iejsze” metody treningowe by造 ju znane w 1957 roku.
Mo積a bez ryzyka powiedzie, ze dzisiejsze rewelacyjne metody treningowe dla kulturyst闚 to nic nowego. Wi瘯szo嗆 z nich jest przecie stosowana od ponad pi耩dziesi璚iu lat!
Przyk豉dem tego mo瞠 by obecnie modny system 陰czenia 獞icze intensyfikuj帷y trening inaczej zwany super-seriami. Polscy kultury軼i stosuj go ju od ko鎍a lat 50 XX w. I ju w闚czas dawa znakomite rezultaty.
By on propagowany przez redaktora Stanis豉wa Zakrzewskiego na 豉mach czasopisma „Sport dla Wszystkich”. W tym miesi璚zniku ukazywa造 si artyku造 o nowoczesnej w闚czas metodyce treningu kulturystycznego. Pocz徠kowo by造 to metody wymy郵one przez Boba Hoffman, wydawc legendarnego czasopisma „Strength and Health”. W nast瘼nych latach zosta造 one nieznacznie zmodyfikowane przez ludzi z klanu Weidera.


Stanis豉w Zakrzewski trzyma zawsze „r瘯 na pulsie 鈍iatowej kulturystyki”, wi璚 wszystkie nowinki treningowe szybko trafia造 do polskiego czytelnika. Charakterystycznym przyk豉dem sprawno軼i redakcyjnej Stanis豉wa Zakrzewskiego mo瞠 by mi璠zy innymi jego artyku z 1962 r., w kt鏎ym przedstawi trening i sylwetk Gene'a Shuey. Ten znakomity kulturysta, z zawodu architekt, w wieku 25 lat zdoby ju tytu Mr America. M這dy mistrz imponowa w闚czas bardzo 豉dn sylwetk, wszechstronno軼i fizyczn i wielkim talentem aktorskim (wyst瘼owa g堯wnie w teatrze, mi璠zy innymi w sztuce: „Tramwaj zwany po膨daniem”, ”Piknik”).

Jego trening charakteryzowa si bardzo du膨 intensywno軼i i z這穎no軼i metod, kt鏎e i dzi s uwa瘸ne przez naszych redaktor闚 czasopism za nowoczesne. Szczeg鏊nie lubi stosowa metod „;豉dowania” opart na seriach 陰czonych, obecnie zwanych superseriami. Dzi ta metoda jest dobrze znana w ka盥ej naszej si這wni. Ostatnio opisa j mi璠zy innymi Miros豉w Prandota w swojej ksi捫ce pt. „Kulturystyka na zdrowie i urod. Poradnik dla pocz徠kuj帷ych”. Oczywi軼ie metoda serii 豉czonych jest dla zawansowanych, co autor tego podr璚znika przeoczy, przedstawiaj帷 j pocz徠kuj帷ym.

Gene Shuey – jako zaawansowany atleta - stosowa t metod na wszystkie du瞠 mi窷nie, np. na bicepsy i tricepsy wykonywa cztery 陰czone 獞iczenia. Na jednym treningu takich po陰czonych serii wykonywa po siedem, w ka盥ej po osiem powt鏎ze, a przerwa wypoczynkowa pomi璠zy seriami trwa豉 do 2 minut. Po ka盥ej serii zwi瘯sza obci捫enie o 1-2 kg.

Stosowanie systemu 陰czenia serii da這 mu rewelacyjne wyniki. Obw鏚 ramienia doprowadzi do 47,5 cm! Prosz zwr鏂i uwag, 瞠 wa篡 tylko 88, 5 kg, a jego wzrost wynosi - 183 cm. Pozosta貫 jego wymiary: obw鏚 klatki piersiowej - 128 cm, udo - 63 cm, kark - 41 cm. By te bardzo silny. W le瞠niu wyciska - 192 kg, a zza karku - 100 kg. Przypuszczam, 瞠 dzisiejsi „przewali軼i – lewarowcy” nie zrozumiej, 瞠 te rewelacyjne wyniki uzyska bez tzw. wspomagania, a g堯wnie dzi瘯i ci篹kiej pracy treningowej i odpowiedniej naturalnej diecie. Powiedz oni, 瞠 to bujda – zawsze brali i poczuj si lepiej!!

Jak瞠 cz瘰to w naszych kolorowych magazynach dla kulturyst闚 przedstawia si wspania貫 nowoczesne 獞iczenia na mas i sil, a one s owszem skuteczne, pomimo, 瞠 maj bardzo d逝g „brod”. S powt鏎zeniem tego, co 50 lat temu pokazywa Bob Hoffman, Stanis豉w Zakrzewski, ludzie Weidera. R騜nica mi璠zy nowymi a starymi polega tylko na kolorowej oprawie, kto inny je lansuje i maj nieznacznie zmienion nazw!

Przewiduj, 瞠 w gronie czytelnik闚, b璠 oponuj帷y; g堯wnie redaktorzy kulturystycznych czasopism, kt鏎zy nie maj nawet zielonego poj璚ia o tym jak i co 獞iczono 50 lat temu. Taka jest prawda, redaktor闚 i innych niedowiark闚 dlatego ju teraz odsy豉m do bibliotek, w kt鏎ych znajd archiwalne artyku造 Stanis豉wa Zakrzewskiego oraz Boba Hoffmana, a w nich potwierdzenie, 瞠 nie tylko system 獞icze 陰czonych zosta wymy郵ony 50 lat temu, a nawet wcze郾iej.

A na zako鎍zenie rada dla pocz徠kuj帷ych w kulturystyce. Gene, uzdolniony mistrz kulturystyki przestrzega: - „Nie ma nic gorszego - jak zbyt wielkie obci捫enie w treningu. M闚i to wszystkim pocz徠kuj帷ym. Cierpliwo嗆 musi charakteryzowa ka盥ego, kto chce doj嗆 do dobrych rezultat闚”.

Ja r闚nie tak uwa瘸m. Tylko cierpliwi,wytrwali oraz my郵帷y maj szans uzyska 豉dnie umi窷nion sylwetk.
Autor: Jan W這darek Stycze 2011 r.
Rej. 249./ Trening -21 /2011.01.30/
Ostatnia aktualizacja: 2011.02.12 godz. 14:42


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
M這t w g鏎
M這t w g鏎
SYLWETKI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE