Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4400836
osób.
Oni są z nami:
Kanony treningu. Aut.Henryk Jasiak (1936 - 2008)

(Na zdjęciu: C.Collres, 1967r., fot. z arch.)

DLA ZAAWANSOWANYCH

Do pełnego ukształtowania swojej sylwetki fizycznej i psychicznej można dojść przestrzegając następujących ogólnych kanonów treningu i trybu życia.

 Przynajmniej raz w roku, a zaawansowani dwa razy, należy poddawać się badaniom lekarskim, najlepiej w specjalistycznej przychodni sportowej, celem kontroli ogólnego stanu zdrowia i wydolności organizmu.


 Starać się ćwiczyć zawsze w sposób wszechstronny mając na uwadze zarówno kształt sylwetki, jak i ogólną sprawność fizyczną i zdrowie.

 Nie stosować przez dłuższy czas tych samych ćwiczeń, liczby serii i powtórzeń, lecz co pewien czas (6-8 tygodni) zmieniać program, aby trening nie był monotonny i nużący psychicznie.

 Na wyższym etapie rozwoju konieczne jest różnicowanie bodźców psychicznych i fizycznych, stosowanie ćwiczeń wyizolowanych na poszczególne mięśnie, ale poszczególne jego atony (części), a nawet włókna mięśniowe.

 Nie ma uniwersalnych metod na rozwój masy mięśniowej i rzeźby, która by dawała jednakowe efekty u wszystkich ćwiczących. Dlatego każdy zaawansowany w treningu musi dopracować się własnego systemu, który w jego wypadku będzie dawał najlepsze wyniki.

 Ćwiczyć należy w miarę możliwości w gronie kolegów, którzy stanowią naturalnych rywali do osiągnięcia wyznaczonego celu. Oni to stanowią dodatkowy bodziec do intensywnego wysiłku.

 Zawsze trzeba dążyć do wyeliminowania złych nawyków ruchowych, nawet w najprostszych ruchowo ćwiczeniach, do doskonalenia techniki, która na wyższym etapie zaawansowania jest bardzo ważna.

 Dobrze jest prowadzić dla własnych potrzeb dzienniczek treningowy, w którym zapisujemy pomiary antropometryczne, wyniki w poszczególnych ćwiczenia itp.

Nawet zaawansowani kulturyści (ćwiczący dla siebie), powinni przestrzegać dodatkowe dla nich reguły treningu:

 Należy określić dokładnie swoje możliwości czasowe treningu w ciągu tygodnia.

 Zaawansowani powinni już ćwiczyć systemem podzielnym . Może to być 4-5 treningów w tygodniu, w tym 1-2 w terenie,, zależnie od możliwości.

 W okresie letnim należy się koncertować przede wszystkim na poprawieniu poziomu ogólnej sprawności fizycznej, a więc w większym zakresie poświecić się sportom uzupełniającym, które kształtują wytrzymałość, szybkość i zwinność.

 W okresie jesienno-zimowym należy się skoncentrować na ćwiczeniach podstawowych, a więc budowaniu masy i siły mięśniowej. Etapem kształtowania mięśni, nadania im rzeźby powinna być wiosna.

Autor: Henryk Jasiak (ze zbioru autora, 1987)
Rej.252/ trening -22/ 2011.02.01/
Ostatnia aktualizacja: 2011.02.13 Godz. 10:59


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Spotkanie z ambas...
Zmarł Antoni Kołe...
Pozdrowienia z wa...
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Flesz
Marian Glinka - gra (1977 r.)
Marian Glinka - gra (1977 r.)
SYLWETKI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE