Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4862527
os鏏.
Oni s z nami:
Kanony treningu. Aut.Henryk Jasiak (1936 - 2008)

(Na zdj璚iu: C.Collres, 1967r., fot. z arch.)

DLA ZAAWANSOWANYCH

Do pe軟ego ukszta速owania swojej sylwetki fizycznej i psychicznej mo積a doj嗆 przestrzegaj帷 nast瘼uj帷ych og鏊nych kanon闚 treningu i trybu 篡cia.

 Przynajmniej raz w roku, a zaawansowani dwa razy, nale篡 poddawa si badaniom lekarskim, najlepiej w specjalistycznej przychodni sportowej, celem kontroli og鏊nego stanu zdrowia i wydolno軼i organizmu.


 Stara si 獞iczy zawsze w spos鏏 wszechstronny maj帷 na uwadze zar闚no kszta速 sylwetki, jak i og鏊n sprawno嗆 fizyczn i zdrowie.

 Nie stosowa przez d逝窺zy czas tych samych 獞icze, liczby serii i powt鏎ze, lecz co pewien czas (6-8 tygodni) zmienia program, aby trening nie by monotonny i nu膨cy psychicznie.

 Na wy窺zym etapie rozwoju konieczne jest r騜nicowanie bod嬈闚 psychicznych i fizycznych, stosowanie 獞icze wyizolowanych na poszczeg鏊ne mi窷nie, ale poszczeg鏊ne jego atony (cz窷ci), a nawet w堯kna mi窷niowe.

 Nie ma uniwersalnych metod na rozw鎩 masy mi窷niowej i rze嬌y, kt鏎a by dawa豉 jednakowe efekty u wszystkich 獞icz帷ych. Dlatego ka盥y zaawansowany w treningu musi dopracowa si w豉snego systemu, kt鏎y w jego wypadku b璠zie dawa najlepsze wyniki.

 鑿iczy nale篡 w miar mo磧iwo軼i w gronie koleg闚, kt鏎zy stanowi naturalnych rywali do osi庵ni璚ia wyznaczonego celu. Oni to stanowi dodatkowy bodziec do intensywnego wysi趾u.

 Zawsze trzeba d捫y do wyeliminowania z造ch nawyk闚 ruchowych, nawet w najprostszych ruchowo 獞iczeniach, do doskonalenia techniki, kt鏎a na wy窺zym etapie zaawansowania jest bardzo wa積a.

 Dobrze jest prowadzi dla w豉snych potrzeb dzienniczek treningowy, w kt鏎ym zapisujemy pomiary antropometryczne, wyniki w poszczeg鏊nych 獞iczenia itp.

Nawet zaawansowani kultury軼i (獞icz帷y dla siebie), powinni przestrzega dodatkowe dla nich regu造 treningu:

 Nale篡 okre郵i dok豉dnie swoje mo磧iwo軼i czasowe treningu w ci庵u tygodnia.

 Zaawansowani powinni ju 獞iczy systemem podzielnym . Mo瞠 to by 4-5 trening闚 w tygodniu, w tym 1-2 w terenie,, zale積ie od mo磧iwo軼i.

 W okresie letnim nale篡 si koncertowa przede wszystkim na poprawieniu poziomu og鏊nej sprawno軼i fizycznej, a wi璚 w wi瘯szym zakresie po鈍ieci si sportom uzupe軟iaj帷ym, kt鏎e kszta速uj wytrzyma這嗆, szybko嗆 i zwinno嗆.

 W okresie jesienno-zimowym nale篡 si skoncentrowa na 獞iczeniach podstawowych, a wi璚 budowaniu masy i si造 mi窷niowej. Etapem kszta速owania mi窷ni, nadania im rze嬌y powinna by wiosna.

Autor: Henryk Jasiak (ze zbioru autora, 1987)
Rej.252/ trening -22/ 2011.02.01/
Ostatnia aktualizacja: 2011.02.13 Godz. 10:59


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Sa豉ta wskazana w...
O zmar造ch pionie...
Zmar Jerzy Pacho...
Rewelacyjne 獞ic...
Spotkanie z ambas...
Flesz
Sierak闚, 1939 r.
Sierak闚, 1939 r.
Stanis豉w Zakrzewski (1907 - 1972)
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE