Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4947634
os鏏.
Oni s z nami:
Kanony treningu. Aut.Henryk Jasiak (1936 - 2008)

(Na zdj璚iu: C.Collres, 1967r., fot. z arch.)

DLA ZAAWANSOWANYCH

Do pe軟ego ukszta速owania swojej sylwetki fizycznej i psychicznej mo積a doj嗆 przestrzegaj帷 nast瘼uj帷ych og鏊nych kanon闚 treningu i trybu 篡cia.

 Przynajmniej raz w roku, a zaawansowani dwa razy, nale篡 poddawa si badaniom lekarskim, najlepiej w specjalistycznej przychodni sportowej, celem kontroli og鏊nego stanu zdrowia i wydolno軼i organizmu.


 Stara si 獞iczy zawsze w spos鏏 wszechstronny maj帷 na uwadze zar闚no kszta速 sylwetki, jak i og鏊n sprawno嗆 fizyczn i zdrowie.

 Nie stosowa przez d逝窺zy czas tych samych 獞icze, liczby serii i powt鏎ze, lecz co pewien czas (6-8 tygodni) zmienia program, aby trening nie by monotonny i nu膨cy psychicznie.

 Na wy窺zym etapie rozwoju konieczne jest r騜nicowanie bod嬈闚 psychicznych i fizycznych, stosowanie 獞icze wyizolowanych na poszczeg鏊ne mi窷nie, ale poszczeg鏊ne jego atony (cz窷ci), a nawet w堯kna mi窷niowe.

 Nie ma uniwersalnych metod na rozw鎩 masy mi窷niowej i rze嬌y, kt鏎a by dawa豉 jednakowe efekty u wszystkich 獞icz帷ych. Dlatego ka盥y zaawansowany w treningu musi dopracowa si w豉snego systemu, kt鏎y w jego wypadku b璠zie dawa najlepsze wyniki.

 鑿iczy nale篡 w miar mo磧iwo軼i w gronie koleg闚, kt鏎zy stanowi naturalnych rywali do osi庵ni璚ia wyznaczonego celu. Oni to stanowi dodatkowy bodziec do intensywnego wysi趾u.

 Zawsze trzeba d捫y do wyeliminowania z造ch nawyk闚 ruchowych, nawet w najprostszych ruchowo 獞iczeniach, do doskonalenia techniki, kt鏎a na wy窺zym etapie zaawansowania jest bardzo wa積a.

 Dobrze jest prowadzi dla w豉snych potrzeb dzienniczek treningowy, w kt鏎ym zapisujemy pomiary antropometryczne, wyniki w poszczeg鏊nych 獞iczenia itp.

Nawet zaawansowani kultury軼i (獞icz帷y dla siebie), powinni przestrzega dodatkowe dla nich regu造 treningu:

 Nale篡 okre郵i dok豉dnie swoje mo磧iwo軼i czasowe treningu w ci庵u tygodnia.

 Zaawansowani powinni ju 獞iczy systemem podzielnym . Mo瞠 to by 4-5 trening闚 w tygodniu, w tym 1-2 w terenie,, zale積ie od mo磧iwo軼i.

 W okresie letnim nale篡 si koncertowa przede wszystkim na poprawieniu poziomu og鏊nej sprawno軼i fizycznej, a wi璚 w wi瘯szym zakresie po鈍ieci si sportom uzupe軟iaj帷ym, kt鏎e kszta速uj wytrzyma這嗆, szybko嗆 i zwinno嗆.

 W okresie jesienno-zimowym nale篡 si skoncentrowa na 獞iczeniach podstawowych, a wi璚 budowaniu masy i si造 mi窷niowej. Etapem kszta速owania mi窷ni, nadania im rze嬌y powinna by wiosna.

Autor: Henryk Jasiak (ze zbioru autora, 1987)
Rej.252/ trening -22/ 2011.02.01/
Ostatnia aktualizacja: 2011.02.13 Godz. 10:59


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Sa豉ta wskazana w...
O zmar造ch pionie...
Zmar Jerzy Pacho...
Rewelacyjne 獞ic...
Spotkanie z ambas...
Flesz
Andrzej Zienta,1962 r.
Andrzej Zienta,1962 r.
JAK TO BYΜ KIEDY...
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE