Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4674202
osób.
Oni są z nami:
Kanony treningu. Aut.Henryk Jasiak (1936 - 2008)

(Na zdjęciu: C.Collres, 1967r., fot. z arch.)

DLA ZAAWANSOWANYCH

Do pełnego ukształtowania swojej sylwetki fizycznej i psychicznej można dojść przestrzegając następujących ogólnych kanonów treningu i trybu życia.

 Przynajmniej raz w roku, a zaawansowani dwa razy, należy poddawać się badaniom lekarskim, najlepiej w specjalistycznej przychodni sportowej, celem kontroli ogólnego stanu zdrowia i wydolności organizmu.


 Starać się ćwiczyć zawsze w sposób wszechstronny mając na uwadze zarówno kształt sylwetki, jak i ogólną sprawność fizyczną i zdrowie.

 Nie stosować przez dłuższy czas tych samych ćwiczeń, liczby serii i powtórzeń, lecz co pewien czas (6-8 tygodni) zmieniać program, aby trening nie był monotonny i nużący psychicznie.

 Na wyższym etapie rozwoju konieczne jest różnicowanie bodźców psychicznych i fizycznych, stosowanie ćwiczeń wyizolowanych na poszczególne mięśnie, ale poszczególne jego atony (części), a nawet włókna mięśniowe.

 Nie ma uniwersalnych metod na rozwój masy mięśniowej i rzeźby, która by dawała jednakowe efekty u wszystkich ćwiczących. Dlatego każdy zaawansowany w treningu musi dopracować się własnego systemu, który w jego wypadku będzie dawał najlepsze wyniki.

 Ćwiczyć należy w miarę możliwości w gronie kolegów, którzy stanowią naturalnych rywali do osiągnięcia wyznaczonego celu. Oni to stanowią dodatkowy bodziec do intensywnego wysiłku.

 Zawsze trzeba dążyć do wyeliminowania złych nawyków ruchowych, nawet w najprostszych ruchowo ćwiczeniach, do doskonalenia techniki, która na wyższym etapie zaawansowania jest bardzo ważna.

 Dobrze jest prowadzić dla własnych potrzeb dzienniczek treningowy, w którym zapisujemy pomiary antropometryczne, wyniki w poszczególnych ćwiczenia itp.

Nawet zaawansowani kulturyści (ćwiczący dla siebie), powinni przestrzegać dodatkowe dla nich reguły treningu:

 Należy określić dokładnie swoje możliwości czasowe treningu w ciągu tygodnia.

 Zaawansowani powinni już ćwiczyć systemem podzielnym . Może to być 4-5 treningów w tygodniu, w tym 1-2 w terenie,, zależnie od możliwości.

 W okresie letnim należy się koncertować przede wszystkim na poprawieniu poziomu ogólnej sprawności fizycznej, a więc w większym zakresie poświecić się sportom uzupełniającym, które kształtują wytrzymałość, szybkość i zwinność.

 W okresie jesienno-zimowym należy się skoncentrować na ćwiczeniach podstawowych, a więc budowaniu masy i siły mięśniowej. Etapem kształtowania mięśni, nadania im rzeźby powinna być wiosna.

Autor: Henryk Jasiak (ze zbioru autora, 1987)
Rej.252/ trening -22/ 2011.02.01/
Ostatnia aktualizacja: 2011.02.13 Godz. 10:59


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Spotkanie z ambas...
Zmarł Antoni Kołe...
Pozdrowienia z wa...
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Flesz
Sukces,1994 r.
Sukces,1994 r.
JEWGIENIJ KOŁTUN, ROSJA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE