Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4299670
os鏏.
Oni s z nami:
Trening Guy Mierczuka. Autor: Stanis豉w Zakrzewski

Na zdj璚iu: Rok 1961. Tommy Kono po raz trzeci Mister Universum. Dalsze miejsca zajeli Bill March (USA) i Guv Mierczuk (Francja), kt鏎y w 1959 r. w Warszawie zaj掖 pierwsze miejsce. Fot. z arch.).

Guy Mierczuk, 25-letni Francuz zdoby w pierwszych dniach pa寮ziernika 1959 roku tytu „Mr Universum”.
Jak trenowa, jak przygotowywa si do warszawskiego konkursu? Z takim pytaniem zawracali si do mnie entuzja軼i kulturystyki. Dzi mog cz窷ciowo zaspokoi ich ciekawo嗆. Oto cykl treningowy tego sympatycznego kulturysty z ostatnich czterech miesi璚y przed startem w Warszawie. Mierczuk mia wtedy poza sob cztery lata ci篹kiej i wytrwa貫j pracy si這wej. Jego rekordy przedstawia造 si w闚czas nast瘼uj帷o:


wyciskanie (stoj帷) obur帷z -110 kg
rwanie -115 kg
podrzut -140 kg
bieg (!!) -100 m – 11,5 sek. Bieg – 1000- m – 2:47,0
skok wzwy(!!) – 170 cm.
Jego dane antropometryczne z tego okresu czasu: wzrost – 175 cm, waga – 88 kg, obw鏚 klatki piersiowej przy wdechu -125 cm, obw鏚 w pasie -85 cm, obw鏚 ramienia – 45 cm obw鏚 uda -65 cm.

Czteromiesi璚zny trening Mierczuka (trenowa codziennie z wyj徠kiem niedziel): przedstawia si nast瘼uj帷o:

Poniedzia趾i i czwartki
1 Rozgrzewka (oko這 40 minut!!) –obejmuj帷a 獞iczenia gimnastyczne og鏊ne, akrobatyczne i elementy lekkoatletyczne (biegi, skoki,, rzuty pi趾ami).
2. Wyciskanie sztangi w le瞠niu – 2 serie po 6 powt鏎ze ze sztang wagi 125 kg.
3. Wyciskanie klasyczne (stoj帷), z szerokim uchwytem sztangi – 2 serie po 4 powt鏎zenia ze sztang wagi – 90 kg.
4. Wyciskanie (siedz帷), spoza g這wy – 2 serie po 5 powt鏎ze ze sztang wagi 80 kg.
5. Uginanie i wyprosty ramion w lezeniu ( 獞. triceps闚). Pozycja wyj軼iowa wznos ramion w gor. Podchwyt sztangi. W czasie ugi璚ia ramion sztang wznie軼 poza g這w – 2 serie po 7 powt鏎ze 瞠 sztang wagi 80 kg.

Wtorki i pi徠ki
1.Rozgrzewka – jak wy瞠j.
2. Podci庵aniu na dr捫ku z obci捫eniem 30 kg ( pas z ci篹arem za這穎nym na biodrach) – 2 serie podci庵a podchwytem po 8 powt鏎ze.
3. Uginanie i wyprosty przedramion ( uchwyt sztangi podchwytem)- 2 serie po 8 powt鏎ze sztanga wagi 75 kg.
4. Sk這ny i wyprosty tu這wia ( wychylenie z umiarem),, ze sztang u這穎n na karku – 2 serie po 5 powt鏎ze ze sztang 160 kg.
5. Przysiady ze sztang u這穎n na barkach – serie po 4 powt鏎zenia ze sztang 160 kg.

字ody i soboty
1.Rozgrzewka - jak wy瞠j
2.Wyciskanie sztangi stoj帷 obur帷z – 3 serie po 2 powt鏎zenia ze sztang 100 kg
3 Wyciskanie- jak wy瞠j – 3 podej軼ia do sztangi 110 kg.
4. Rwanie sztangi -2 serie po 2 powt鏎zenia ze sztanga wagi 100 kg.
5. Rwanie sztangi – 3 podej軼ia do sztangi wagi 110 kg.
6.Podrzut sztangi – 5 podej嗆 do sztangi 120 kg.
7.Podrzut sztangi – 5 podej軼 do sztangi 125 kg.
8.Podrzut sztangi -2 podej軼ia do sztangi wagi 130 kg.
9.Podrzut sztangi -2 podej軼ia do sztangi wagi 140 kg.
!0. Przysiady ze sztang – 3 podej軼ia z jednym powt鏎zeniem – sztanga 170 kg.
Autor: Stanis豉w Zakrzewski (1907 -1972).

Od JWIP.PL:
Program treningowy Mierczuka jest bardzo oryginalny.. ㄠczy 獞iczenia og鏊norozwojowe (rozgrzewka – 40 minut), z 獞iczeniami kulturystycznymi oraz atletycznymi, typowymi dla ci篹arowc闚. Mo積a powiedzie, 瞠 by to bardzo dobry spos鏏 na osi庵ni璚ie wysokiej wszechstronno軼i fizycznej 獞icz帷ego. Efektem tego by豉 豉dna sylwetka, du瘸 si豉 i wysoka og鏊na sprawno嗆 fizyczna. St. Zakrzewski napisa ten artyku w 1960 roku.
Koniecznie prosz przeczyta artyku pt. „4 pa寮ziernika. Rok 1959”, jest on o warszawskim konkursie „Mr Universum” – na najlepiej zbudowanego sportowca 鈍iata, w kt鏎ym zwyci篹y Guy Mierczuk.
Artyku jest w dziale „Jan W這darek”.
Rej.283./Trening - 25/ 2011.02.28.
Ostatnia aktualizacja: 2011.03.04. Godz.08:59

Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Marsz po zdrowie 2013
Marsz po zdrowie 2013
BOGDAN KASZUBA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE