Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4396519
osób.
Oni są z nami:
Jak Reg Park ćwiczył bicepsy. Opr. Ignacy

(Okładka:"Sport dla Wszystkich")

Kulturysta ten zdobył w 1965 roku tytuł mistrza świata zawodowców w konkursie w Londynie. Wówczas w bicepsie miał 51 cm, a ważył 107 kg.
Z pewnością zainteresują Was jego ćwiczenia mięśni ramion. Wprawdzie one nie decydują o wyglądzie sylwetki, ale każdy, kto chce pokazać swą siłę, przeważnie napręża bicepsy.
Reg lubił wykonywać zestaw 3 ćwiczeń rozwijających mięśnie dwugłowe ramion i 3 ćwiczenia rozwijające mięśnie trójgłowe ale jednocześnie wyraźnie podkreśla, że kosztem rozwoju tych mięśni nie wolno zaniedbywać pracy nad innymi grupami mięśniowymi (nóg, grzbietu, brzucha itd.).
Ogólny wygląd sylwetki cierpi na tym, gdy przy bardzo silnie rozwiniętych mięśniach ramion ćwiczący posiada się wklęśniętą klatkę piersiową lub cieniutkie nogi.. Na każdym etapie zaawansowania , zaczynając od pierwszych treningów pamiętać należy przede wszystkim o właściwych proporcjach ciała.


Fundamentalną i bardzo cenną radą Rega Parka jest, aby dokładne wykonywać poszczególne ruchy, oraz właściwie dawkować ilość serii i tempo wykonywania ćwiczeń.
Ćwiczenie musi być prowadzone w tempie umiarkowanym - od całkowitego wyprostu ramienia do maksymalnego jego ugięcia. Reg Park przygotowując się do swoich ostatnich mistrzostw świata wykonywał najpierw ćwiczenia na biceps, później na triceps (niekiedy przeplatał serie biceps i triceps).

Mniej zaawansowanym od siebie zaleca wykonywanie ćwiczeń na przemian (biceps - triceps) w dwóch do trzech seriach po 6-8 ruchów. Pracować nad rozwojem mięśni ramion nie należy częściej, niż 3 razy w tygodniu, ale z pełną koncentracją uwagi na wykonywanych ruchach.

Jego przykładowe ćwiczenia rozwijające biceps:
- Wznosy przedramion w siadzie na ławce z oparciem, kąt 90 stopni. Wąski uchwyt, obciążenie w środku gryfu. (Ćwiczenie dziś nieznane, ale b. skuteczne, gdyż praca bicepsów wyizolowana, bo plecy oparte. Obciążenie w środku, to treningowy przyrząd zwany „;bączkiem”, tj. jakby gryf sztangielki a na jego środku pierścienie np. 2 x po 10 kg..
- Wznos przedramion na skośnej ławce. Kąt ustawienia ławki około 45 st. Podchwyt, ćwiczyć sztangielkami jednorącz lub oburącz. Ruch wykonywać tylko w stawie łokciowym.
- W opadzie (podchwyt, dłonie trzymane razem) wznosy przedramion ze sztangą ( ćwiczenie b. trudne i wymagające duzego wysiłku. .

Ćwiczenie rozwijające triceps:
- Wyciskanie sztangi na skośnej ławce, pod kątem 25 st., uchwyt na szerokość barków (przedramiona prowadzić równolegle do siebie)..
-W podporze na poręczach ;pompki z obciążeniem lub bez, w zależności od stopnia zaawansowania.
- Leżąc „ francuskie wyciskanie”, wąski uchwyt.

Wykorzystałem artykuł ze zbioru Stanisława Zakrzewskiego, 1966 r
Więcej o Reg Parku w artykule: „Reg Park - Tytan z Wielkiej Brytanii" autorzy: Mirosław Głogowski i Jan Włodarek (zob. dział: SYLWETKI)) oraz „Tak ćwiczył Reg Park” ,autor Stanisław Zakrzewski (zob. w dziale trening). Polecam również zdjęcia Reg Parka w dziale : GALERIA – TYTANI.
Opr. Ignacy, marzec 2011
Rej.307/ Porady -39 /2011.03.28/
Ostatnia aktualizacja: 2011.04.06. Godz. 11:23



Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Spotkanie z ambas...
Zmarł Antoni Kołe...
Pozdrowienia z wa...
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Flesz
Andrzej Zienta, Stefan Niedziałkowski
Andrzej Zienta, Stefan Niedziałkowski
JAK TO BYŁO KIEDYŚ...
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE