Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4808435
osób.
Oni są z nami:
Mądre trenowanie.Autor: Mariusz Liwowski

(Fot. z arch.)

Kiedy miałem okazję ćwiczyć w różnych publicznych siłowniach, zauważyłem, że duża liczba osób trenujących, w swych treningach używa wyłącznie wielkich ciężarów i małej liczby powtórzeń. Ćwiczyli tak prawie przez cały rok, przekonani, że jest to najszybszy sposób na zdobycie ogromnej masy mięśniowej. Jest to duży błąd, który niestety prowadzi do kontuzji i szybkiej stagnacji.

…trenujący bardzo intensywnie, z dużymi obciążeniami jest w dużym stopniu narażony na kontuzje układu ruchowego. Z praktyki wiadomo, że najczęściej kontuzje zdarzają się tym zawodnikom, którzy są w szczytowej formie, podnoszą największe ciężary. Wykonuje się na ogół wówczas dużo serii, mało powtórzeń, ale z bardzo dużymi ciężarami. Mięśnie są wtedy osłabione i podatne na kontuzje (szczególnie ścięgna i wiązadła)”.

Ta duża masa i jej sposoby uzyskiwania nie mają nic wspólnego z treningiem dla zdrowia, ładną sylwetką i sprawnością fizyczną. To slogany i reklamy wymyślone przez producentów i handlarzy „szybkich oddziałujących” środków wspomagających uzyskiwanie brojlerowych mięśni i przewalistego wyglądu. A tak na prawdę to chodzi o pieniądze ćwiczących.

MY rekreacyjni kulturyści, trenując zmierzamy do uzyskania proporcjonalnego umięśnienie, a do tego nie jest potrzebne łykanie piguł 7 razy dziennie. Wystarczy trening, bowiem „harmonijny rozwój sylwetki uwarunkowany jest stosowaniem zmiennych obciążeń w całym cyklu treningowym, kształtowaniem zarówno zewnętrznych (mięśnie), jak i wewnętrznych (kapilary, krążenie krwi) cech organizmu.

Więcej informacji i potwierdzenie tego znajdziemy w artykule „Intensywność kontra powtórzenia” z 1992, autor Henryk Jasiak (1936 – 2008).
Artykuł jest niżej. A później będzie w dziale „TRENING”.
Autor: Mariusz Liwowski, 8 lutego 2009 r
Rej. 309 /Trening -28/ 2011.03.30/
Ostatnia aktualizacja: 2011.04.08. Godz. 18.59


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Sałata wskazana w...
O zmarłych pionie...
Zmarł Jerzy Pacho...
Rewelacyjne ćwic...
Spotkanie z ambas...
Flesz
Bydgoszcz 1986 r.
Bydgoszcz 1986 r.
JAK TO BYŁO KIEDYŚ...
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE