Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4395084
osób.
Oni są z nami:
Mądre trenowanie.Autor: Mariusz Liwowski

(Fot. z arch.)

Kiedy miałem okazję ćwiczyć w różnych publicznych siłowniach, zauważyłem, że duża liczba osób trenujących, w swych treningach używa wyłącznie wielkich ciężarów i małej liczby powtórzeń. Ćwiczyli tak prawie przez cały rok, przekonani, że jest to najszybszy sposób na zdobycie ogromnej masy mięśniowej. Jest to duży błąd, który niestety prowadzi do kontuzji i szybkiej stagnacji.

…trenujący bardzo intensywnie, z dużymi obciążeniami jest w dużym stopniu narażony na kontuzje układu ruchowego. Z praktyki wiadomo, że najczęściej kontuzje zdarzają się tym zawodnikom, którzy są w szczytowej formie, podnoszą największe ciężary. Wykonuje się na ogół wówczas dużo serii, mało powtórzeń, ale z bardzo dużymi ciężarami. Mięśnie są wtedy osłabione i podatne na kontuzje (szczególnie ścięgna i wiązadła)”.

Ta duża masa i jej sposoby uzyskiwania nie mają nic wspólnego z treningiem dla zdrowia, ładną sylwetką i sprawnością fizyczną. To slogany i reklamy wymyślone przez producentów i handlarzy „szybkich oddziałujących” środków wspomagających uzyskiwanie brojlerowych mięśni i przewalistego wyglądu. A tak na prawdę to chodzi o pieniądze ćwiczących.

MY rekreacyjni kulturyści, trenując zmierzamy do uzyskania proporcjonalnego umięśnienie, a do tego nie jest potrzebne łykanie piguł 7 razy dziennie. Wystarczy trening, bowiem „harmonijny rozwój sylwetki uwarunkowany jest stosowaniem zmiennych obciążeń w całym cyklu treningowym, kształtowaniem zarówno zewnętrznych (mięśnie), jak i wewnętrznych (kapilary, krążenie krwi) cech organizmu.

Więcej informacji i potwierdzenie tego znajdziemy w artykule „Intensywność kontra powtórzenia” z 1992, autor Henryk Jasiak (1936 – 2008).
Artykuł jest niżej. A później będzie w dziale „TRENING”.
Autor: Mariusz Liwowski, 8 lutego 2009 r
Rej. 309 /Trening -28/ 2011.03.30/
Ostatnia aktualizacja: 2011.04.08. Godz. 18.59


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Spotkanie z ambas...
Zmarł Antoni Kołe...
Pozdrowienia z wa...
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Flesz
Komitet organizacyjny ME -1986
Komitet organizacyjny ME -1986
JAK TO BYŁO KIEDYŚ...
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE