Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
6128704
osób.
Oni są z nami:
Skuteczny program na rozwój bicepsów. Aut. H. Jasiak

TRENING Jomy Raty

Jorma Raty, amatorski mistrz Świata w kulturystyce za rok 1980. Odnosił wcześniej sukcesy w podnoszeniu ciężarów. W tej dyscyplinie zdobył kilkakrotnie tytuł mistrza Finlandii i reprezentował swój kraj na Igrzyskach Olimpijskich. Przed zawodami w Manili przed blisko 2 miesiące ćwiczył w słynnym ośrodku Gold,s Gym w Kalifornii.

Zdaniem Raty, nie jest wcale błędem, jeśli nawet początkujący kulturyści dużo uwagi poświęcają ćwiczeniom mięśni ramion. Chodzi bowiem o to, żę siła ramion jest niezbędna przy wykonywaniu niemal wszystkich ćwiczeń na różne grupy mięśniowe. Jako były ciężarowiec, uznaje przede wszystkim trening z dużymi ciężarami ( przeciętnie robi w serii 6-8 powtórzeń), które zresztą stara się podwyższać, gdyż daje to mięśniom nowe bodźce do dalszego rozwoju.


Jormy Raty przed mistrzostwami ćwiczył 6 razy w tygodniu wg. klucza mięśnie klatki i grzbietu - ;poniedziałki, środy, piątki; brzuch w pozostałe dni, natomiast ramiona codziennie. Z tym jednak, że na ramiona wykonywał tylko 6-9 serii, natomiast na pozostałe grupy 15- 20 serii.

Jego program na rozwój bicepsów:

1. W siadzie na skośnej ławce jednoczesne wznosy i opusty ramion ze sztangielkami. Ta pozycja zapobiega tzw. ruchom oszukanym, a ćwiczenie kształci szczyt bicepsu (kulistość).
2. W pozycji stojącej wznosy i opusty ramion ze sztangą, ale trzymaną nachwytem. Ćwiczenie to daje szczególnie zewnętrzny kształt bicepsu.
3. W siadzie, jednorącz ze sztangielką, łokieć oparty o kolano – wznosy i opusty ramion.
4. Ćwiczenie izolowane – wznosy i opusty ramion ze sztanga na tzw. modlitewniku, czyli skośnej desce.
5. W pozycji stojącej uginanie i opusty ramienia na wyciągu bloczkowym. Jest to również doskonalę ćwiczenie na uzyskanie kulistości bicepsu.
6. W siadzie, ramiona oparte na udach, uginanie nadgarstków ze sztangą. Ćwiczenie bardzo pożyteczne, bowiem rozwijając mięśnie przedramion wyrównuje dysproporcje, jakie często powstają na skutek maksymalnego rozwinięcia górnej części ramienia (biceps i triceps).
Oczywiście, Jorma Raty ćwiczył również tricepsy stanowiące integralną część górnej części ramienia.
Autor: Henryk Jasiak („RF”, 1981)
JWIP.PL. Zestaw ćwiczeń służył mistrzowi, ale nie ma gwarancji, że będzie i dla nas skuteczny. Lepiej więc wybrać: jedno – dwa jego ćwiczenia i wstawić do swojego planu treningowego.
Rej.333 / Trening - 36/2011.04.18/
Ostatnia aktualizacja: 2011.04.28. Godz. 20:35


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Wszystkich Święty...
Aby poprawić jako...
Swięto Niepodległ...
Pożegnanie warsza...
Kapusta zalecana ...
Flesz
 Reg Park, 1970 r
Reg Park, 1970 r
TYTANI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE