Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4212393
osób.
Oni są z nami:
Skuteczny program na rozwój bicepsów. Aut. H. Jasiak

TRENING Jomy Raty

Jorma Raty, amatorski mistrz Świata w kulturystyce za rok 1980. Odnosił wcześniej sukcesy w podnoszeniu ciężarów. W tej dyscyplinie zdobył kilkakrotnie tytuł mistrza Finlandii i reprezentował swój kraj na Igrzyskach Olimpijskich. Przed zawodami w Manili przed blisko 2 miesiące ćwiczył w słynnym ośrodku Gold,s Gym w Kalifornii.

Zdaniem Raty, nie jest wcale błędem, jeśli nawet początkujący kulturyści dużo uwagi poświęcają ćwiczeniom mięśni ramion. Chodzi bowiem o to, żę siła ramion jest niezbędna przy wykonywaniu niemal wszystkich ćwiczeń na różne grupy mięśniowe. Jako były ciężarowiec, uznaje przede wszystkim trening z dużymi ciężarami ( przeciętnie robi w serii 6-8 powtórzeń), które zresztą stara się podwyższać, gdyż daje to mięśniom nowe bodźce do dalszego rozwoju.


Jormy Raty przed mistrzostwami ćwiczył 6 razy w tygodniu wg. klucza mięśnie klatki i grzbietu - ;poniedziałki, środy, piątki; brzuch w pozostałe dni, natomiast ramiona codziennie. Z tym jednak, że na ramiona wykonywał tylko 6-9 serii, natomiast na pozostałe grupy 15- 20 serii.

Jego program na rozwój bicepsów:

1. W siadzie na skośnej ławce jednoczesne wznosy i opusty ramion ze sztangielkami. Ta pozycja zapobiega tzw. ruchom oszukanym, a ćwiczenie kształci szczyt bicepsu (kulistość).
2. W pozycji stojącej wznosy i opusty ramion ze sztangą, ale trzymaną nachwytem. Ćwiczenie to daje szczególnie zewnętrzny kształt bicepsu.
3. W siadzie, jednorącz ze sztangielką, łokieć oparty o kolano – wznosy i opusty ramion.
4. Ćwiczenie izolowane – wznosy i opusty ramion ze sztanga na tzw. modlitewniku, czyli skośnej desce.
5. W pozycji stojącej uginanie i opusty ramienia na wyciągu bloczkowym. Jest to również doskonalę ćwiczenie na uzyskanie kulistości bicepsu.
6. W siadzie, ramiona oparte na udach, uginanie nadgarstków ze sztangą. Ćwiczenie bardzo pożyteczne, bowiem rozwijając mięśnie przedramion wyrównuje dysproporcje, jakie często powstają na skutek maksymalnego rozwinięcia górnej części ramienia (biceps i triceps).
Oczywiście, Jorma Raty ćwiczył również tricepsy stanowiące integralną część górnej części ramienia.
Autor: Henryk Jasiak („RF”, 1981)
JWIP.PL. Zestaw ćwiczeń służył mistrzowi, ale nie ma gwarancji, że będzie i dla nas skuteczny. Lepiej więc wybrać: jedno – dwa jego ćwiczenia i wstawić do swojego planu treningowego.
Rej.333 / Trening - 36/2011.04.18/
Ostatnia aktualizacja: 2011.04.28. Godz. 20:35


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Ostatni trening, 2007 r.
Ostatni trening, 2007 r.
SPOTKANIA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE