Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4298467
os鏏.
Oni s z nami:
Moje pierwsze kroki w kulturystyce. Aut. Patryk Mieru雟ki

Prawie jak ka盥y ch這pak w moim wieku ( mam 16 lat i ucz si w liceum), staram si sta silnym i sprawnym fizycznie. Dobrze by silniejszym od koleg闚 ze szko造 czy podw鏎ka. K這pot tylko w tym, jaki sport wybra, aby realizowa swoje marzenia? Ja ju od 10 roku 篡cia 獞iczy貫m Aikido, kt鏎e zaprzesta貫m dwa lata temu z uwagi na chorob kolan. Po roku lenistwa i niech璚i do uprawiania sportu zabra貫m si za 獞iczenia kulturystyczne.

Mia貫m 3 kilogramowe hantle, kt鏎ymi zacz掖em w domu wykonywa podstawowe 獞iczenia, jak mi璠zy innymi: prostowanie ramion zza g這wy, unoszenie ramion bokiem, wykonywa貫m tak瞠 brzuszki i pompki. Nie 獞iczy貫m przysiad闚 ze wzgl璠u na chore kolana, ani nie wymy郵a貫m innych 獞icze na nogi. Pewnie dlatego nawet do tej pory ci庵le w mojej sylwetce ra膨 nogi nieproporcjonalnie du瞠 do tu這wia.

Kiedy zaczyna貫m, to mia貫m niewielk nadwag. Jednak w ci庵u 6 miesi璚y moja waga cia豉, z 71 kg spad豉 do 63 kg, by貫m bardzo szczup造. Niestety nie zapisywa貫m swoich wymiar闚.
Zniech璚i貫m si do 獞icze kulturystycznych, a pow鏚 tego
widz w tym, 瞠 獞iczy貫m sam i nie wiedzia貫m jak ma wygl康a odpowiedni dla mnie trening. Poza tym „篡這wa貫m si”, bo my郵a貫m, 瞠 tak trzeba i to mnie m璚zy這. By造 pewnie jeszcze inne przyczyny, kt鏎ych nie znam.

W grudniu 2010 dosta貫m ksi捫k „Nagi Wojownik” Pavla Tsatsouline i wtedy - wg tej ksi捫ki - znowu zacz掖em 獞iczy si這wo. Szczeg鏊nie chcia貫m rozwija swoj si喚 maksymaln. Po nieca造ch 3 miesi帷ach umia貫m ju robi pompki na jednej r璚e.
Nied逝go potem zacz掖em uprawia „gimnastyk porann” -
kr捫enia ramionami, stop, pompki, brzuszki. Ka盥e 獞iczenie wykonywa貫m w jednej serii. Po oko這 1,5 miesi帷a sko鎍zy貫m z takim treningiem „na rozruch”. Zacz掖em 獞iczy seriami, wieczorem.

M鎩 tata 獞iczy rekreacyjna kulturystyk w latach
siedemdziesi徠ych. Sam wykona potrzebny mu sprz皻em. Widz帷 moje 獞iczenia pokaza mi swoje stare ksi捫ki autora Stanis豉wa Zakrzewskiego: „Jak sta si silnym i sprawnym”, „Si豉 Sprawno嗆 Pi瘯no”, „ABC m這dego si豉cza”(p騧niejsze wydania). Potem pokaza mi stare wydania „Sportu dla Wszystkich”, kt鏎e dosta od starszego kolegi. Na razie czytam ksi捫ki, a z „SdW” zapoznam si p騧niej.

Kr鏒ko chodzi貫m na si這wni, nie podoba mi si klimat „koks闚”. Poza tym instruktor raczej bardziej interesowa si moimi pieni璠zmi ni treningiem. Zostawia mnie samemu sobie i rozmawia ze starszymi. Irytowa這 mnie to i postanowi貫m zrezygnowa z ucz瘰zczania do tej si這wni.

Od kilku tygodni zn闚 regularnie 獞icz w domu. Teraz mam 3 i 4 kg-owe hantle i ekspander. Nie mam jednak ani ochoty, ani potrzeby nimi 獞iczy. Jak na razie - stosuj technik bezprzyrz康ow.
Wykonuje (bez sprz皻u kulturystycznego) nast瘼uj帷e 獞iczenia:
- pompki na knykciach (wzmacniaj nie tylko triceps, ale i nadgarstki),
- scyzoryki do kolan (nogi nie dotykaj pod這gi, r璚e splecione za g這w – dotykanie 這kciami kolan),
- podnoszenie kolan do klatki piersiowej,
- wymach n鏬 w bok (te i poprzednie 獞iczenie nie przeci捫aj
kolan),
- podci庵anie podchwytem i nachwytem
- „nawijanie dr捫ka” (tak jakby wzmacniacz uchwytu bez
ci篹arka)
- „szwedki”,
- odchylanie g這wy z oporowaniem
- unoszenie n鏬 w le瞠niu przodem na biurku (wzmacnia mi窷nie po郵adk闚).

D捫 do 30 powt鏎ze, 瞠by wzmocni uk豉d krwiono郾y. Tylko w pompkach d捫 do symbolicznej „setki”.
Ten obecny trening zajmuje mi 35-45 min. 鑿icz pi耩 razy w tygodniu. W zale積o軼i od zaj耩 i ochoty zaczynam w godzinach mi璠zy 18 i 20. Je郵i nie mam akurat mo磧iwo軼i to p騧niej, ale staram si takich sytuacji unika. Poza tym raz w tygodniu biegam oko這 20-30 min w okolicach Gi篡cka, oko這 5-7 kilometr闚. Na jeden dzie ca趾iem odk豉dam sport, 瞠by si zregenerowa.

Zadziwiaj帷e, 瞠 nawet tak prost metod mo積a bardzo szybko zwi瘯szy si喚 i wytrzyma這嗆. Np. nie odczuwam ju b鏊闚 nadgarstk闚 przy pompkach, potrafi podci庵a si na palcach wskazuj帷ych i serdecznych.

Moje pogl康y na temat „wspomagaczy” s proste. Sterydy
wywo逝j wiele skutk闚 ubocznych i trzeba ich za wszelk cen unika.
Od篡wek, cho mo瞠 s zdrowsze, nie stosuj. Uwa瘸m to za nienaturalne. Poza tym mam znajomych, kt鏎zy korzystali z od篡wek, ale ich postawa i moralno嗆 pozostawia豉 wiele do 篡czenia i to mnie ca趾iem do od篡wek zniech璚i這.

Si豉cze cyrkowi czy kultury軼i lat sze嗆dziesi徠ych byli silni i dobrze zbudowani bez nich. Natomiast sylwetki dzisiejszych kulturyst闚 w og鏊e mi si nie podobaj.
Widzia貫m ju osoby z wielkimi klatkami piersiowymi a 造dkami mniejszymi od moich, mimo, 瞠 jestem du穎 l瞠jszy.

Wed逝g mnie si喚, sprawno嗆, pi瘯no powinno si zdobywa d逝g, wytrwa陰 prac, a nie jakimi nienaturalnymi 鈔odkami.
Uwa瘸m, 瞠 m鎩 kierunek my郵enia na kulturystyk jest naturalny i zrozumia造 przez tych, kt鏎zy 獞icz dla siebie, czyli 獞icz, aby zwi瘯szy: si喚, sprawno嗆 fizyczn oraz uzyska atletyczn budow.
W moim przypadku jest to pierwszy stopie treningu dla pocz徠kuj帷ego. W miar post瘼闚 przenios si do domowej wiaty i zaczn u篡wa typowego sprz皻u kulturystycznego. I to b璠zie drugi stopie treningu pocz徠kuj帷ego.

Aktualnie wa輳 65 kg przy 178 cm wzrostu, a moje pozosta貫 wymiary:
- rami - 30cm
- klatka piersiowa -90 cm
- pas - 78 cm
- udo-52 cm.
One nie imponuj, ale przecie 獞icz po to, 瞠by by造 wi瘯sze!

Zwracaj帷 si do JWIP.PL, a szczeg鏊nie Pana Jana W這darka, admina oraz moderator闚 Forum licz, 瞠 b璠 mia mo磧iwo嗆 konsultowania swoich plan闚 treningowych z u篡tkownikami tego forum.
Autor: Patryk Mieru雟ki z Gi篡cka, Maj 2011


OD JWIP.PL Otrzymujemy sporo list闚 od pocz徠kuj帷ych w kulturystyce, kt鏎zy maj r騜ne pytania z zakresu podstaw metodyki treningu. Maj te powa積e problemy z uk豉daniem dla siebie odpowiedniego programu treningowego. Typowym przedstawicielem tej grupy jest Patryk 獞icz帷y w domu. Teraz tutaj nie b璠ziemy komentowa jego listu ani mu radzi jak ma 獞iczy. Patryk otrzyma zezwolenie Admina, na wprowadzenie do Forum M這dych indywidualnego temat, i tam te b璠ziemy mu pomaga w k這potach treningowych.
Przy okazji, informujemy, ze aktywacja rejestracji na Forum JWIP.PL nie nast瘼uje automatycznie. Administrator Forum dokonuje jej osobi軼ie po uprzednim otrzymaniu odpowiednich odpowiedzi za pytania, kt鏎e zadaje kandydatowi na u篡tkownika Forum. W ten spos鏏 staramy si ju na wst瘼ie rejestracji pomija biernych u篡tkownik闚, kt鏎zy chc tylko podgl康a to, co inni pisz.
Rej.329./Trening – 40/ 2011.05.02
Ostatnia aktualizacja: 2011.05.18. Godz. 22:11


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Bogdan Kaszuba i Jan W這darek (2007 r.)
Bogdan Kaszuba i Jan W這darek (2007 r.)
SPOTKANIA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE