Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4201015
os鏏.
Oni s z nami:
Prawdziwa ozdoba - wysoka klatka piersiowa

Na zdj璚iu Steve Reeves, 1959 r.

„Dlaczego na przyk豉d u jednego kulturysty (Reg Parka) klatka piersiowa ma kszta速 軼i皻y i wydaje si posiada mniejsz powierzchni ni np. u Steve Reevesa. U tego ostatniego jest ona wy窺za i bardziej zaokr庵lona. U innych np. Larry Cianchetta, widzimy zn闚 inny kszta速 klatki piersiowej, bardziej kwadratowy. Prosz o wyja郾ienie, dlaczego w poszczeg鏊nych przypadkach ka盥y kulturysta ma inny kszta速 klatki piersiowej i czym jest to uwarunkowane?”

Szkieletu, owego ukszta速owania klatki piersiowej nie mo瞠my dowolnie zmienia. Modulowa natomiast w dowolny spos鏏 mo瞠my to, co pokrywa - ko軼iec umi窷nienia. W zale積o軼i od rozwoju mi窷ni, nawet pewnych sektor闚 czy zespo堯w w堯kien, mo瞠my nada klatce piersiowej wygl康 na jakim nam zale篡. Ostatnio panuje moda na wysok klatk piersiow. Jest ona w najwy窺zej cenie u os鏏 niskiego i 鈔edniego wzrostu. Sylwetka wydaje si wtedy „wy窺za”. Jest to oczywi軼ie z逝dzenie, ale ma swoj wymow.



Na zdj璚iu Roy Hilligenn, 1951r.

Poni瞠j podajemy 獞iczenia na rozw鎩 mi窷ni, kt鏎e stworz nam wysok klatk piersiow. S to 獞iczenia Roy Hilligenna, najni窺zego spo鈔鏚 zawodnik闚, kt鏎zy zdobyli tytu mistrza USA, rodem z Po逝dniowej Afryki. Jego wymiary z tego okresu: wzrost – 167,5 cm, waga - 86 kg, (wymiary w spoczynku) klatka pier. – 122 cm, biceps - 44,5 cm, udo- 65 cm, pas- 76 cm.

Roy Hilligenn 獞iczy b. du穎 na 豉wce u這穎nej pod k徠em 45 stopni.
a. Wyciskanie sztangi w szerokim uchwycie, 5 serii
- 115 kg 10 powt鏎ze,
- 120 kg 8 powt鏎ze,
- 125 kg 6 powt鏎ze,
- 130 kg 4 powt鏎zenia,
-135 kg 2 powt鏎zenia

b. Przenoszenie ramion w bok na 豉wce sko郾ej 45 stopni, 5 serii z obci捫eniem 30 kg

c. Superserie z這穎ne z dw鏂h 獞icze:
- wyciskanie sztangielek na sko郾ej 豉wce. 8 pow. W serii z obci捫eniem 35 kg.
- 豉wka p豉ska przenoszenie sztangi (ramiona wyprostowane) w prz鏚 i w ty. Obci捫enie 45 kg. W ka盥ej serii po 8 ruch闚.

Artuku ze zbioru Stanis豉wa Zakrzewskiego (1907-1972), przygotowa Jan W這darek,4 lutego 2009 r.
Rej.360/Porady – 48/ 2011.05.26/
Ostatnia aktualizacja 2011.06.08 godz.08:46



Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Ko貫cki...
Z Antonim Ko貫ck...
Flesz
Debiuty 2004
Debiuty 2004
GO列IE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE