Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
5090007
os鏏.
Oni s z nami:
Giant serie. Autor: Henryk Jasiak

(Na zdj璚iu Larry, fot. z arch.)

TYLKO DLA ZAAWANSOWANYCH (pozosta造m do wiadomo軼i).
Joe Weider, wsp馧tw鏎ca nowoczesnych metod treningu kulturystycznego, opracowa i wypr鏏owa na wielu zawodnikach r騜ne systemy 獞icze. St康 narodzi豉 si r闚nie idea 陰czonych czyli super serii, tj. triserii i giant serii, kt鏎e prowadz do szybszego, dok豉dniejszego rozwoju mi窷niowego. Pocz徠kowo stosowa jedynie dwie serie 陰czone na dan grup mi窷niow, p騧niej trzy. Kiedy jednak superserie sprawdzi造 si u pocz徠kuj帷ych i 鈔edniozaawansowanych, trzeba by這 wymy郵i co dla zaawansowanych kulturyst闚, kt鏎ym dla dalszego rozwoju mi窷ni potrzebne s ju bardzo silne bod嬈e. I tak powsta造 serie - giganty.


U podstaw stosowania giant serii le篡 maksymalny wysi貫k i minimalny odst瘼 czasowy mi璠zy seriami. Na jedn, du膨 grup mi窷niow stosuje si jednocze郾ie kilka r騜nych 獞icze, atakuje si mi瘰ie z r騜nych stron i kat闚. Przy stosowaniu giant serii wysi貫k jest przy tym r闚no roz這穎ny na ca陰 獞iczon grup mi窷niow, na wszystkie jej cz窷ci. Praktycznie na grup mi窷niow wykonuje si 3-4 gianty, z kt鏎ych ka盥y sk豉da si z 3-5 獞icze. Mi璠zy poszczeg鏊nymi 獞iczeniami przerwa wypoczynkowa powinna wynosi od 10 do 15 sekund, mi璠zy giantami od 1 do 2 minut. Trzeba sobie tak ustawi poszczeg鏊ne przyrz康y, przygotowa sprz皻, aby m鏂 przechodzi od jednego do drugiego 獞iczenia.

Gianty stosuje si na du瞠 grupy mi窷niowe, takie jak grzbiet, klatka piersiowa, barki, nogi. Z mniejszych, na biceps - triceps daj te rewelacyjne wyniki.
鑿iczenia powinny by tak dobrane, aby r騜ni造 si charakterem, pozycj cia豉 i rodzajem anga穎wania mi窷ni.

A oto przyk豉dowy giant na mi窷nie klatki piersiowej, kt鏎 zaleca Mik Mentzer.

1. Wyciskanie sztangi lub sztangielek obur帷z w le瞠niu ty貫m na poziomej 豉wce sko郾ej: pracuj g鏎ne aktony mi窷ni piersiowych.

2 Rozpi皻ki ze sztangielkami w le瞠niu ty貫m na sko郾ej 豉wce : rozci庵aj i poszerzaj kl. piersiow.

3. Pompki na por璚zach przy軼iennych z dodatkowym obci捫eniem na biodrach
(lub bez) - po鈔odkowe aktony piersiowych.

4. W le瞠niu ty貫m na poziomej 豉wce, g這wa wystaje poza jej kraw璠 - przeci庵anie obur帷z sztangielek zza g這wy ,rozci庵a klatk, wyrabia mi窷nie z瑿ate przednie.

Podany giant wykonujemy w 3-4 seriach, w ka盥ej serii 8-12 powt鏎ze (陰cznie wypada to 12 - 16 serii). Dla urozmaicenia mo積a zmienia kolejno軼i, np. przez jeden tydzie wykonywa w kolejno軼i wy瞠j podanej, a w drugim zaczynamy od 獞iczenia 4. Ci篹ary nale篡 dobiera takie, aby m鏂 zachowa pe軟 kontrol ruch闚, a wi璚 nie za du瞠. Giant, i to tylko na jedn grup mi窷niow w trakcie jednego treningu, mog stosowa jedynie kultury軼i zaawansowani, o kilkuletnim sta簑 treningowym.
Gwarantuj one jednoczesny rozw鎩 si造, masy mi窷niowej i rze嬌y.
Autor: Henryk Jasiak (1936 – 2008) , z „RF” 1984.
Rej.361./Trening – 43/20011.05.27/
Ostatnia aktualizacja: 2011.06.08. godz. 08:51


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
安i皻o Niepodleg...
Problem dojrza造c...
"Sistema" - Rosyj...
Sa豉ta wskazana w...
O zmar造ch pionie...
Flesz
Rytis Maijauskas 1965 r.
Rytis Maijauskas 1965 r.
JAK TO BYΜ KIEDY...
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE