Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4208954
osób.
Oni są z nami:
Giant serie. Autor: Henryk Jasiak

(Na zdjęciu Larry, fot. z arch.)

TYLKO DLA ZAAWANSOWANYCH (pozostałym do wiadomości).
Joe Weider, współtwórca nowoczesnych metod treningu kulturystycznego, opracował i wypróbował na wielu zawodnikach różne systemy ćwiczeń. Stąd narodziła się również idea łączonych czyli super serii, tj. triserii i giant serii, które prowadzą do szybszego, dokładniejszego rozwoju mięśniowego. Początkowo stosował jedynie dwie serie łączone na daną grupę mięśniową, później trzy. Kiedy jednak superserie sprawdziły się u początkujących i średniozaawansowanych, trzeba było wymyślić coś dla zaawansowanych kulturystów, którym dla dalszego rozwoju mięśni potrzebne są już bardzo silne bodźce. I tak powstały serie - giganty.


U podstaw stosowania giant serii leży maksymalny wysiłek i minimalny odstęp czasowy między seriami. Na jedną, dużą grupę mięśniową stosuje się jednocześnie kilka różnych ćwiczeń, atakuje się mięsień z różnych stron i katów. Przy stosowaniu giant serii wysiłek jest przy tym równo rozłożony na całą ćwiczoną grupę mięśniową, na wszystkie jej części. Praktycznie na grupę mięśniową wykonuje się 3-4 gianty, z których każdy składa się z 3-5 ćwiczeń. Między poszczególnymi ćwiczeniami przerwa wypoczynkowa powinna wynosić od 10 do 15 sekund, między giantami od 1 do 2 minut. Trzeba sobie tak ustawić poszczególne przyrządy, przygotować sprzęt, aby móc przechodzić od jednego do drugiego ćwiczenia.

Gianty stosuje się na duże grupy mięśniowe, takie jak grzbiet, klatka piersiowa, barki, nogi. Z mniejszych, na biceps - triceps dają też rewelacyjne wyniki.
Ćwiczenia powinny być tak dobrane, aby różniły się charakterem, pozycją ciała i rodzajem angażowania mięśni.

A oto przykładowy giant na mięśnie klatki piersiowej, którą zalecał Mikę Mentzer.

1. Wyciskanie sztangi lub sztangielek oburącz w leżeniu tyłem na poziomej ławce skośnej: pracują górne aktony mięśni piersiowych.

2 Rozpiętki ze sztangielkami w leżeniu tyłem na skośnej ławce : rozciągają i poszerzają kl. piersiową.

3. Pompki na poręczach przyściennych z dodatkowym obciążeniem na biodrach
(lub bez) - pośrodkowe aktony piersiowych.

4. W leżeniu tyłem na poziomej ławce, głowa wystaje poza jej krawędź - przeciąganie oburącz sztangielek zza głowy ,rozciąga klatkę, wyrabia mięśnie zębate przednie.

Podany giant wykonujemy w 3-4 seriach, w każdej serii 8-12 powtórzeń (łącznie wypada to 12 - 16 serii). Dla urozmaicenia można zmieniać kolejności, np. przez jeden tydzień wykonywać w kolejności wyżej podanej, a w drugim zaczynamy od ćwiczenia 4. Ciężary należy dobierać takie, aby móc zachować pełną kontrolę ruchów, a więc nie za duże. Giant, i to tylko na jedną grupę mięśniową w trakcie jednego treningu, mogą stosować jedynie kulturyści zaawansowani, o kilkuletnim stażu treningowym.
Gwarantują one jednoczesny rozwój siły, masy mięśniowej i rzeźby.
Autor: Henryk Jasiak (1936 – 2008) , z „RF” 1984.
Rej.361./Trening – 43/20011.05.27/
Ostatnia aktualizacja: 2011.06.08. godz. 08:51


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Elina Glook, 2008 r.
Elina Glook, 2008 r.
JEWGIENIJ KOŁTUN, ROSJA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE