Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4517577
os鏏.
Oni s z nami:
Giant serie. Autor: Henryk Jasiak

(Na zdj璚iu Larry, fot. z arch.)

TYLKO DLA ZAAWANSOWANYCH (pozosta造m do wiadomo軼i).
Joe Weider, wsp馧tw鏎ca nowoczesnych metod treningu kulturystycznego, opracowa i wypr鏏owa na wielu zawodnikach r騜ne systemy 獞icze. St康 narodzi豉 si r闚nie idea 陰czonych czyli super serii, tj. triserii i giant serii, kt鏎e prowadz do szybszego, dok豉dniejszego rozwoju mi窷niowego. Pocz徠kowo stosowa jedynie dwie serie 陰czone na dan grup mi窷niow, p騧niej trzy. Kiedy jednak superserie sprawdzi造 si u pocz徠kuj帷ych i 鈔edniozaawansowanych, trzeba by這 wymy郵i co dla zaawansowanych kulturyst闚, kt鏎ym dla dalszego rozwoju mi窷ni potrzebne s ju bardzo silne bod嬈e. I tak powsta造 serie - giganty.


U podstaw stosowania giant serii le篡 maksymalny wysi貫k i minimalny odst瘼 czasowy mi璠zy seriami. Na jedn, du膨 grup mi窷niow stosuje si jednocze郾ie kilka r騜nych 獞icze, atakuje si mi瘰ie z r騜nych stron i kat闚. Przy stosowaniu giant serii wysi貫k jest przy tym r闚no roz這穎ny na ca陰 獞iczon grup mi窷niow, na wszystkie jej cz窷ci. Praktycznie na grup mi窷niow wykonuje si 3-4 gianty, z kt鏎ych ka盥y sk豉da si z 3-5 獞icze. Mi璠zy poszczeg鏊nymi 獞iczeniami przerwa wypoczynkowa powinna wynosi od 10 do 15 sekund, mi璠zy giantami od 1 do 2 minut. Trzeba sobie tak ustawi poszczeg鏊ne przyrz康y, przygotowa sprz皻, aby m鏂 przechodzi od jednego do drugiego 獞iczenia.

Gianty stosuje si na du瞠 grupy mi窷niowe, takie jak grzbiet, klatka piersiowa, barki, nogi. Z mniejszych, na biceps - triceps daj te rewelacyjne wyniki.
鑿iczenia powinny by tak dobrane, aby r騜ni造 si charakterem, pozycj cia豉 i rodzajem anga穎wania mi窷ni.

A oto przyk豉dowy giant na mi窷nie klatki piersiowej, kt鏎 zaleca Mik Mentzer.

1. Wyciskanie sztangi lub sztangielek obur帷z w le瞠niu ty貫m na poziomej 豉wce sko郾ej: pracuj g鏎ne aktony mi窷ni piersiowych.

2 Rozpi皻ki ze sztangielkami w le瞠niu ty貫m na sko郾ej 豉wce : rozci庵aj i poszerzaj kl. piersiow.

3. Pompki na por璚zach przy軼iennych z dodatkowym obci捫eniem na biodrach
(lub bez) - po鈔odkowe aktony piersiowych.

4. W le瞠niu ty貫m na poziomej 豉wce, g這wa wystaje poza jej kraw璠 - przeci庵anie obur帷z sztangielek zza g這wy ,rozci庵a klatk, wyrabia mi窷nie z瑿ate przednie.

Podany giant wykonujemy w 3-4 seriach, w ka盥ej serii 8-12 powt鏎ze (陰cznie wypada to 12 - 16 serii). Dla urozmaicenia mo積a zmienia kolejno軼i, np. przez jeden tydzie wykonywa w kolejno軼i wy瞠j podanej, a w drugim zaczynamy od 獞iczenia 4. Ci篹ary nale篡 dobiera takie, aby m鏂 zachowa pe軟 kontrol ruch闚, a wi璚 nie za du瞠. Giant, i to tylko na jedn grup mi窷niow w trakcie jednego treningu, mog stosowa jedynie kultury軼i zaawansowani, o kilkuletnim sta簑 treningowym.
Gwarantuj one jednoczesny rozw鎩 si造, masy mi窷niowej i rze嬌y.
Autor: Henryk Jasiak (1936 – 2008) , z „RF” 1984.
Rej.361./Trening – 43/20011.05.27/
Ostatnia aktualizacja: 2011.06.08. godz. 08:51


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Austria – Osttirol / K酺nten
Austria – Osttirol / K酺nten
DARIUSZ PACAK PODR荅E KSZTAz
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE