Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4306072
os鏏.
Oni s z nami:
鑿iczenie domowe. Opuszczanie mi璠zy krzes豉mi. Opr. St. Polis

(Fot. z arch.)

鑿iczenie znane od pocz徠ku kulturystyki. W latach 50. spopularyzowane przez Stanis豉wa Zakrzewskiego na 豉mach „Sportu dla Wszystkich”.
Dwadzie軼ia lat p騧niej Arnold Schwarzenegger w swojej ksi捫ce zaleca m這dzie篡 wykonywa pompki na krzes豉ch. Przet逝maczy to Stefan Polis – pionier polskiej kulturystyki, prowadz帷y w Cz瘰tochowie o鈔odek kulturystyczny. Jego tekst ukaza si w „Rekreacji Fizycznej”. My go teraz przypominamy, polecaj帷 獞iczenie domowe, tym kt鏎zy s naturalnymi kulturystami i 獞icz w domu.
J.W. 10 czerwca 2009 r.

Opuszczanie mi璠zy krzes豉mi. Opr. Stefan Polis.
Potrzebne s dwa mocne krzes豉, kt鏎e nale篡 ustawi troch szerzej od bark闚 oparciami r闚nolegle do siebie. Chwyci ka盥e krzes這 jak przy por璚zach ( cia這 znajduje si pomi璠zy krzes豉mi) zginaj帷 nogi w kolanach i utrzymuj帷 r闚nowag nale篡 wyciska cia這 do g鏎y, do pe軟ego wyprostu ramion. Opuszczamy cia這 wolno w d馧 pr鏏uj帷 dotkn望 przodem bark闚 do oparcia krzes豉. Nast瘼nie wyciskamy cia這 wolno do g鏎y. Utrzymujemy nogi zgi皻e, wydech przy wyciskaniu do g鏎y, wdech przy opuszczaniu. Ruch wykonujemy powoli i r闚nomiernie, patrzymy prosto przed siebie, cia這 trzymamy prosto.

鑿iczenie to mocno anga簑j triceps, klatk i barki. Przy mocnym wychyleniu si do przodu wi璚ej zaanga穎wane s mi窷nie klatki piersiowej, kt鏎e pracowa造 ju mocno w poprzednim 獞iczeniu. Ruchy nale篡 wykonywa pe軟e zar闚no w g鏎 jak i w d馧, gdy decyduje to o pe軟iejszym rozwoju mi窷ni. Pocz徠kowo 獞iczenie to wyda si trudne do wykonania, ale pracuj帷 nad nim starajmy sie doj嗆 do 50 powt鏎ze w ci庵u miesi帷a. Je瞠li jednak to zrobimy i bez trudu wykonamy 50 powt鏎ze to powinni鄉y d捫y do wykonania 5 serii po 20 powt鏎ze.
Nie powinni鄉y jeszcze trenowa zbyt intensywnie. Wa積 spraw jest, aby nie oszukiwa. Wi瘯sz warto嗆 b璠zie mia這 wykonanie 5 idealnych powt鏎ze ni 50 powt鏎ze nieprawid這wych.
Jeszcze raz ta sama uwaga! 鑿iczy trzeba dok豉dnie, wykonuj帷 pe軟e ruchy!
Opr. Stefan Polis
Rej.366./Porady – 49/ 2011.06.06/ JWIP.PL
Aktualizacja: 2011.06.10 godz. 08:29

Zobacz Forum JWIP.PL, a w nim „Atlas 獞icze”

Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
S逝psk - 2009
S逝psk - 2009
BOGDAN KASZUBA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE