Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4201033
os鏏.
Oni s z nami:
鑿iczenie domowe. Opuszczanie mi璠zy krzes豉mi. Opr. St. Polis

(Fot. z arch.)

鑿iczenie znane od pocz徠ku kulturystyki. W latach 50. spopularyzowane przez Stanis豉wa Zakrzewskiego na 豉mach „Sportu dla Wszystkich”.
Dwadzie軼ia lat p騧niej Arnold Schwarzenegger w swojej ksi捫ce zaleca m這dzie篡 wykonywa pompki na krzes豉ch. Przet逝maczy to Stefan Polis – pionier polskiej kulturystyki, prowadz帷y w Cz瘰tochowie o鈔odek kulturystyczny. Jego tekst ukaza si w „Rekreacji Fizycznej”. My go teraz przypominamy, polecaj帷 獞iczenie domowe, tym kt鏎zy s naturalnymi kulturystami i 獞icz w domu.
J.W. 10 czerwca 2009 r.

Opuszczanie mi璠zy krzes豉mi. Opr. Stefan Polis.
Potrzebne s dwa mocne krzes豉, kt鏎e nale篡 ustawi troch szerzej od bark闚 oparciami r闚nolegle do siebie. Chwyci ka盥e krzes這 jak przy por璚zach ( cia這 znajduje si pomi璠zy krzes豉mi) zginaj帷 nogi w kolanach i utrzymuj帷 r闚nowag nale篡 wyciska cia這 do g鏎y, do pe軟ego wyprostu ramion. Opuszczamy cia這 wolno w d馧 pr鏏uj帷 dotkn望 przodem bark闚 do oparcia krzes豉. Nast瘼nie wyciskamy cia這 wolno do g鏎y. Utrzymujemy nogi zgi皻e, wydech przy wyciskaniu do g鏎y, wdech przy opuszczaniu. Ruch wykonujemy powoli i r闚nomiernie, patrzymy prosto przed siebie, cia這 trzymamy prosto.

鑿iczenie to mocno anga簑j triceps, klatk i barki. Przy mocnym wychyleniu si do przodu wi璚ej zaanga穎wane s mi窷nie klatki piersiowej, kt鏎e pracowa造 ju mocno w poprzednim 獞iczeniu. Ruchy nale篡 wykonywa pe軟e zar闚no w g鏎 jak i w d馧, gdy decyduje to o pe軟iejszym rozwoju mi窷ni. Pocz徠kowo 獞iczenie to wyda si trudne do wykonania, ale pracuj帷 nad nim starajmy sie doj嗆 do 50 powt鏎ze w ci庵u miesi帷a. Je瞠li jednak to zrobimy i bez trudu wykonamy 50 powt鏎ze to powinni鄉y d捫y do wykonania 5 serii po 20 powt鏎ze.
Nie powinni鄉y jeszcze trenowa zbyt intensywnie. Wa積 spraw jest, aby nie oszukiwa. Wi瘯sz warto嗆 b璠zie mia這 wykonanie 5 idealnych powt鏎ze ni 50 powt鏎ze nieprawid這wych.
Jeszcze raz ta sama uwaga! 鑿iczy trzeba dok豉dnie, wykonuj帷 pe軟e ruchy!
Opr. Stefan Polis
Rej.366./Porady – 49/ 2011.06.06/ JWIP.PL
Aktualizacja: 2011.06.10 godz. 08:29

Zobacz Forum JWIP.PL, a w nim „Atlas 獞icze”

Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Ko貫cki...
Z Antonim Ko貫ck...
Flesz
Pawe Przedlacki, 1967 r.
Pawe Przedlacki, 1967 r.
JAK TO BYΜ KIEDY...
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE