Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4200876
osób.
Oni są z nami:
Racjonalna dieta. Autor: Henryk Jasiak
Racjonalna dieta dla ćwiczących rekreacyjnie
Stosowanie właściwej diety warunkuje z jednej strony zdrowie, z drugiej odpowiednie wyniki sportowe, sprawność i kondycję fizyczną. Ogólnie można powiedzieć, że w takiej optymalnej diecie powinno się uwzględniać następujące elementy:

 Spożywać dziennie przeciętnie ok. 1g proteiny na kilogram wagi ciała. Najlepsza, najbardziej wartościowa proteina znajduje się w mleku, jajkach, drobiu, rybach, chudym mięsie. Pożądana jest również proteina pochodzenia roślinnego, która znajduje się np. w fasoli, orzechach, roślinach ziarnistych.

 Unikać w diecie nadmiernych ilości tłuszczu szczególnie pochodzenia zwierzęcego.

 Spożywać dużo węglowodanów, które dają energię niezbędną w wysiłkach fizycznych. Źródłem węglowodanów to m.in. wszelkie jarzyny, owoce, sałata zielona. Unikać należy białej maki, rafinowanego cukru.

 Bardzo ważne są witaminy i minerały. Najlepiej jeść je w postaci naturalnych produktów, można uzupełniać je w pewnych okresach (zimą i wiosną) tabletkami witamin i minerałów, kupowanych w aptece.

 Przy większym wysiłku fizycznym, szczególnie w okresie ćwiczeń, pić należy dużo wody mineralnej, która oczyszcza organizm.

 Starać się jak najbardziej urozmaicać dietę, unikać przy tym produktów przetworzonych (konserwy, mrożonki).

A oto przykładowa dieta dla mężczyzn o wadze ciała 70-90 kg uprawiających systematycznie kulturystykę.

Dieta dla utrzymujących wagę.
Śniadanie
3 jajka na miękko, filiżanka owsianki z mlekiem i miodem, 2 kromki chleba, kawa zbożowa lub herbata owocowa.
Obiad
Kurczak bez skóry, ryż, zielona sałata, owoce, szklanka mleka.

Miedzy tymi podstawowymi posiłkami należy jeszcze jeść dodatkowo owoce i pić 1-2 szklanki soku owocowego

Dieta niskokaloryczna (dla utraty nadwagi).
Śniadanie
Tylko 2 żółtka, grzanka, herbata , owoce
Obiad
Ryba, ryż, zielone jarzyny, sok lub herbata ziołowa.
Kolacja
Kurczak pieczony, jarzyny, owoce, herbata ziołowa


Dieta dla chcących zwiększać masę mieśniową.
Śniadanie
Omlet z 4-6 jaj, porcja mięsa lub wędliny na zimno, chleb ciemny, owoce, herbata.
Obiad
Stek pieczony, jarzyny, jogurt
Kolacja
Porcja chudego mięsa z serem, jarzyny.

Między posiłkami napoje na mleku, owoce.

Jest to oczywiście dieta uproszczona i schematyczna dla osób ćwiczących. Można, a nawet trzeba ją modyfikować wg własnych potrzeb np. obfitszy obiad, lżejsza kolacja itp.
Autor:Henryk Jasiak

Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Marian Rossa, 1965 r.
Marian Rossa, 1965 r.
JAK TO BYŁO KIEDYŚ...
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE