Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4390502
osób.
Oni są z nami:
Racjonalna dieta. Autor: Henryk Jasiak
Racjonalna dieta dla ćwiczących rekreacyjnie
Stosowanie właściwej diety warunkuje z jednej strony zdrowie, z drugiej odpowiednie wyniki sportowe, sprawność i kondycję fizyczną. Ogólnie można powiedzieć, że w takiej optymalnej diecie powinno się uwzględniać następujące elementy:

 Spożywać dziennie przeciętnie ok. 1g proteiny na kilogram wagi ciała. Najlepsza, najbardziej wartościowa proteina znajduje się w mleku, jajkach, drobiu, rybach, chudym mięsie. Pożądana jest również proteina pochodzenia roślinnego, która znajduje się np. w fasoli, orzechach, roślinach ziarnistych.

 Unikać w diecie nadmiernych ilości tłuszczu szczególnie pochodzenia zwierzęcego.

 Spożywać dużo węglowodanów, które dają energię niezbędną w wysiłkach fizycznych. Źródłem węglowodanów to m.in. wszelkie jarzyny, owoce, sałata zielona. Unikać należy białej maki, rafinowanego cukru.

 Bardzo ważne są witaminy i minerały. Najlepiej jeść je w postaci naturalnych produktów, można uzupełniać je w pewnych okresach (zimą i wiosną) tabletkami witamin i minerałów, kupowanych w aptece.

 Przy większym wysiłku fizycznym, szczególnie w okresie ćwiczeń, pić należy dużo wody mineralnej, która oczyszcza organizm.

 Starać się jak najbardziej urozmaicać dietę, unikać przy tym produktów przetworzonych (konserwy, mrożonki).

A oto przykładowa dieta dla mężczyzn o wadze ciała 70-90 kg uprawiających systematycznie kulturystykę.

Dieta dla utrzymujących wagę.
Śniadanie
3 jajka na miękko, filiżanka owsianki z mlekiem i miodem, 2 kromki chleba, kawa zbożowa lub herbata owocowa.
Obiad
Kurczak bez skóry, ryż, zielona sałata, owoce, szklanka mleka.

Miedzy tymi podstawowymi posiłkami należy jeszcze jeść dodatkowo owoce i pić 1-2 szklanki soku owocowego

Dieta niskokaloryczna (dla utraty nadwagi).
Śniadanie
Tylko 2 żółtka, grzanka, herbata , owoce
Obiad
Ryba, ryż, zielone jarzyny, sok lub herbata ziołowa.
Kolacja
Kurczak pieczony, jarzyny, owoce, herbata ziołowa


Dieta dla chcących zwiększać masę mieśniową.
Śniadanie
Omlet z 4-6 jaj, porcja mięsa lub wędliny na zimno, chleb ciemny, owoce, herbata.
Obiad
Stek pieczony, jarzyny, jogurt
Kolacja
Porcja chudego mięsa z serem, jarzyny.

Między posiłkami napoje na mleku, owoce.

Jest to oczywiście dieta uproszczona i schematyczna dla osób ćwiczących. Można, a nawet trzeba ją modyfikować wg własnych potrzeb np. obfitszy obiad, lżejsza kolacja itp.
Autor:Henryk Jasiak

Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Spotkanie z ambas...
Zmarł Antoni Kołe...
Pozdrowienia z wa...
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Flesz
Andrzej Laskowski i Jan Włodarek
Andrzej Laskowski i Jan Włodarek
GOŚCIE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE