Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4755095
os鏏.
Oni s z nami:
Czar dw鏂h k馧ek


Wakacyjn atmosfer czu dooko豉. Wsz璠zie! Co robi dalej z latem? Na pewno mo磧iwo嗆 letniego wypoczynku nie nale篡 marnowa w si這wni, traktowa jako dalszy ci庵 obozu treningowego 瞠lastwem i robienia masy. Proponuj wskoczy na rower i najbli窺zymi bocznymi drogami i traktami ruszy w kierunku Bieszczad! Gwarantuj, 瞠 b璠zie fajnie, wi璚 trzeba to sprawdzi na w豉snej sk鏎ze, a przede wszystkim na nogach.

Sprawdzi to Marek Perepeczko (1942 -2005). W jednym ze swoich wywiad闚 dla prasy, opowiedzia o swoim hobby je寮zie na rowerze: - „Rower to moja pasja ale i problem (…) W mojej 15 pi皻rowej willi zajmuj apartament 48 metrowy. Poniewa w tak wysokim budownictwie brakuje piwnic i schowk闚, nie mam gdzie trzyma swojego dwuko這wca (,,,) zaparkowa貫m go w pokoju. Zajmuje dok豉dnie po這w jego powierzchni”.

Pod koniec lat 70. w towarzystwie Daniela Olbrychskiego wybra si na d逝g tras rowerow. – „Wpadli鄉y na genialny pomys odbycia wycieczki rowerowej z Warszawy do Bia貫go Boru ( woj. Koszali雟kie). Trasa wynosi豉 400 km. Nie mieli鄉y oczywi軼ie zielonego poj璚ia o turystyce rowerowej. Kosztowa這 nas to wiele wysi趾u, ale w dw鏂h etapach dotarli鄉y do mety”. – wspomnia Marek.
O tym jak si przygotowa do turystycznej wyprawy przypominamy w artykule „Czar dw鏂h k馧ek”, jest ze zbioru materia堯w Stanis豉wa Zakrzewskiego. Ukaza si w „Sporcie dla Wszystkich” 1961 r., sygnowany liter (s)
Aut. Jan W這darek, lipiec 2011

Czar dw鏂h k馧ek. Aut.: (s)
Turystyczne lato w pe軟i. Na szlakach wodnych i g鏎skich roi si od turyst闚. Zanim nadci庵n jesienne chmury, zanim zaczn si deszcze i ch這dy, musimy si nacieszy dowoli swobod, skorzysta z urok闚 w堯cz璕i.

Przed nami jeszcze czas urlopu. Wrzesie zostawmy wi璚 na w璠r闚ki piesze, a sierpniu wyruszamy rowerem. Poznajmy czar dw鏂h k馧ek tocz帷ych si po szosach, le郾ych drogach, polnych 軼ie磬ach. Poznajmy dzi瘯i nim nieznane nam dot康 zak徠ki kraju, zaufajmy mapie, kompasowi i w豉snym nogom, kt鏎e b璠 peda這wa kilometr po kilometrze, p鏦i osi庵n celu.


Turystyka kolarska jest coraz bardziej popularna. To przecie najta雟zy 鈔odek lokomocji. Kajaki trzeba transportowa do okre郵onego miejsca. Przy w璠r闚kach pieszych r闚nie musimy kupi bilet do stacji docelowej. A rowerem mo瞠my wyrusza ju z miejsca zamieszkania. Wystarczy tylko ulokowa na baga積iku odpowiedni ekwipunek, przymocowuj帷 najpierw namiot, a na nim plecak, przytroczy do ramy zrolowany koc i wyruszy.

Je郵i urlop chcemy sp璠zi na siode趾u roweru,musimy pami皻a o kilku szczeg馧ach.

Grupa turystyczna nie powinna sk豉da si ze zbyt du瞠j ilo軼i os鏏. Nie powinna stanowi peleton, kt鏎y rozci庵nie si na kilka kilometr闚. Najlepiej wybiera si w liczbie 4-10 os鏏.

Je郵i jedziemy przez teren nieznany, pos逝guj帷 si tylko map, nie mo瞠my oblicza czasu potrzebnego do przejechania danego odcinka 軼i郵e wed逝g mapy, lecz z 20-20 proc. narzutem.

Dla rowerzysty, jak i dla piechura, wa積e jest obuwie. Noga w bucie niewygodnym m璚zy si znacznie szybciej. 奸iska podeszwa suwa si na pedale. Nale篡 unika obuwia nowego, nie kr瘼owa zbyt mocno nogi w kostce i pami皻a o mi瘯kiej wk豉dce do buta.

Na biwak nale篡 wybra miejsce suche, w pobli簑 wody, na terenie z lekka pochy造m po wschodniej stronie stoku, aby s這鎍e, gdy tylko wzejdzie, osusza這 namioty z rossy.

Z miejsca noclegu wyruszamy wczesnym rankiem, aby w pierwszej po這wie dnia przeby wi瘯sz cz窷 drogi. Odpoczynek d逝窺zy przypada na godziny po逝dniowe o najwi瘯szym nasileniu s這necznym. Na miejsce biwaku przeje盥瘸my na 2 godziny przed zapadni璚iem zmroku.

Dla rowerzysty turysty nie wskazane s zbyt obfite posi趾i. Lepiej je嗆 4-5 razy mniejsze porcje, po spo篡ciu kt鏎ych nie odczuwa si przesytu. Podczas wysokiej temperatury nale篡 unika spo篡wania t逝szcz闚 i w璕lowodan闚. Je嗆 raczej produkty mleczne, owoce, jarzyny, kompoty. Do herbaty dodawa kwa郾e ekstrakty (najlepsze z dzikej r騜y i 簑rawin).

Przez pierwsze dwa dni trzeba jecha w tempie raczej umiarkowanym, 50 – 60 kilometr闚 dziennie, odpoczywaj帷 po ka盥ych dw鏂h godzinach jazdy. W czwartym dniu mo瞠my pozwoli sobie na sostrzejsz tempo i przejecha 100 km. Co cztery dni przeznaczamy jeden dzie na ca趾owity odpoczynek, po鈍i璚aj帷 w闚czas czas na p造wanie, zabawy, gry, 這wienie ryb, a wieczorem doro郵i na toast lampk wina.

Po tak sp璠zonym urlopie wr鏂imy do pracy czy szko造 rado郾i, wypocz璚i, a organizowane potem do p騧nej jesieni niedzielne wycieczki rowerowe, pozwol nam utrzyma zapas energii przez d逝gie jeszcze tygodnie.
Rej.391/R騜ne - 49/2011.07.23/ JWIP.PL
Aktualizacja: 2011.09.01. Godz. 20:36



Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Rewelacyjne 獞ic...
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Flesz
Sesja zdj璚iowa, 1967 r.
Sesja zdj璚iowa, 1967 r.
STANISxW PTASZY垶KI z USA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE