Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
5092811
os鏏.
Oni s z nami:
Rozkosz biegania. Aut. Stanis豉w Zakrzewski

Kt騜 z nas nie przebywa na pla篡 lub nie wyrusza za miasto w s這neczn sobot lub niedziel? Tysi帷e os鏏 zalegaj brzegi jezior i rzek, korzystaj帷 z czystego powietrza las闚 lub 陰k. Cz瘰to jednak sp璠zamy ten czas bezu篡tecznie lub nawet niew豉軼iwie, jak 鈍iadcz o tym pr騜ne butelki i 鄉ieci, pozostawione w miejscu opuszczonego obozowiska.

A przecie w豉郾ie na pla篡 lub w terenie mo積a rozkoszowa si ruchem, zabaw i sportem. Przyniesie to nam wiele korzy軼i, da w豉軼iwy wypoczynek, przysporzy wiele rado軼i.

Nie chodzi o trening, lecz o zabaw. Nie b璠ziemy uk豉da 瘸dnych schemat闚 treningowych dla pocz徠kuj帷ych. Pragniemy jedynie da kilka wskaz闚ek, jak nale篡 biega i unikn望 przem璚zenia.

Przede wszystkim bieg. Kto umie dobrze biega, ten b璠zie mia ruchy mi瘯kie, ekonomiczne, przyjemne dla oka. Bieg jest podstaw sportu. Od biegu trzeba rozpocz望 „sportowanie”. Nie chodzi tu o bieg sportowy, lecz swobodn naturalno嗆 kroku. Jak瞠 cz瘰to ra膨 nas kurczowe, brzydkie, nieudolne ruchy ludzi, starszych i m這dszych, usi逝j帷ych podbiec do tramwaju. A przecie bieg tak 豉two mo積a opanowa. I w豉郾ie najlepsze na to 獞iczenie czas – to lato, pla瘸, teren.

Rozpoczynamy od truchtu. I to od truchtu niedba貫go, biegu drobniute鎥imi kroczkami, kt鏎ymi poruszamy si w tempie wolno posuwaj帷ego si cz這wieka. Stopy tylko nieznacznie unosz si nad ziemi. D逝go嗆 kroku 20-30 cm. Tu堯w wyprostowany, ramiona zwisaj bezw豉dnie. Mi窷nie ca趾owicie rozlu幡ione, poszczeg鏊ne kroki wykonywane jak gdyby od niechcenia.

Nast瘼nie przechodzimy do biegu zwyk貫go. Biegniemy truchcikiem jak najlu幡iej, ale ju nieco odrywaj帷 stopy od ziemi. Krok nieznacznie wyd逝穎ny (oko這 50 cm), kolana lekko ugi皻e, ramiona pod k徠em prostym. Biegn帷 nie nale篡 napina mi瘰ni. Takim truchtem mo瞠my przebiec – podobnie jak i poprzednim – oko這 50 m, po czym przechodzimy do zwyk貫go marszu, staraj帷 si unormowa oddech. W czasie marszu od czasu do czasu wykonujemy lu幡iute鎥ie podskoki. Wdech p造tszy, wydech g喚boki. Trucht, w zale積o軼i od usprawnienia, mo瞠my powt鏎zy kilka razy.

Przyspieszenia biegowe. Po opanowaniu truchtu przechodzimy do lekkich przyspiesze biegowych. S to biegi, w czasie, kt鏎ych stopniowo zwi瘯szamy szybko嗆. Unika jakichkolwiek przyruch闚 i ruch闚 sztucznych. W czasie przyspiesze – wykonywanych zreszt stopniowo – nie napina mi窷ni. Bieg stopniowo przyspiesza i stopniowo zwalnia. 鑿iczy tylko do lekkiego zm璚zenia, tak d逝go p鏦i to sprawia przyjemno嗆. (1958 r.).
Autor: Stanis豉w Zakrzewski (1907 - 1972)
Rej.398/Porady –54 /2011.07.29/JWIP.PL
Aktualizacja: 2011.09.01. Godz. 20:40



Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
安i皻o Niepodleg...
Problem dojrza造c...
"Sistema" - Rosyj...
Sa豉ta wskazana w...
O zmar造ch pionie...
Flesz
M 2009 r Como W這chy
M 2009 r Como W這chy
J. KOΡUN Z DZIEWCZ邛AMI, ROSJA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE