Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4296782
osób.
Oni są z nami:
Zdrowotny alarm. Aut.Ignacy Poniatowa


Na choroby kręgosłupa cierpią coraz młodsi!

To głównie skutek braku ruchu, jak również nadmiernego wysiłku na siłowni. Badania wykazały, że jedna godzina przed komputerem szkodzi tak jak pół godziny niewłaściwego treningu na siłowni oraz dwie przed telewizorem. Gdy potrzebna jest pomoc - bez fachowej rehabilitacji się nie obejdzie, a leczenie trzeba powierzyć specjalistom.

Stanisław Wielgus znany specjalista chorób kręgosłupa leczący m.in. sportowców, w jednym z udzielonych wywiadów, na pytanie: w jakim stopniu sprawny kręgosłup determinuje ogólny stan zdrowia, odpowiedział:
- Mityczny Atlas dźwiga na swych barkach cały świat, natomiast kręgosłup dźwiga i unosi nasze ciało. Spełnia zadanie ochronne dla rdzenia kręgowego, umożliwia czynności ruchowe człowieka – jest po prostu naszym rusztowaniem (…). Trzeba pamiętać, że kręgosłup należy chronić, bo mamy tylko jeden na całe życie.

Może budzić zdziwienie, że wśród ćwiczących kulturystykę jest wielu "skrzywionych i garbatych". Ćwiczą nadmiernymi ciężarami w pozycji stojącej, wykonują przysiady i „martwy ciąg”, do czasu. Później jest mała nadzieja na „uzdrowienie" ich konstrukcji szkieletowej i usprawnienie aparatu ruchu.
Zbyt duża aktywność fizyczna, a szczególnie wykonywanie nieodpowiednich ćwiczeń siłowych to prosta droga do kalectwa – ostrzega Stanisław Wielgus
Nie ma, co liczyć, że ulgę przyniosą "cudowne terapie i łykanie prochów” reklamowane w kulturystycznych miesięcznikach.
Przez takie kuracje, która wiąże się nie tylko z kłopotem z kręgosłupem można jeszcze stracić pieniądze, cenny czas i nadzieje na poprawę zdrowia.

Wniosek z tego, że dla zdrowia niezbędne są odpowiednie ćwiczenia fizyczne, a nie katowanie się w siłowni i spożywanie preparatów na rozrost tkanki mięśniowej.
Regularnie trenujesz, według odpowiednich dla ciebie ćwiczeń i obciążeń, jesteś w lepszej formie i sprawniejszy fizycznie, chudniesz, jesteś zdrowszy i o to chodzi.
Autor: I.P.

Rej.424 /Medycyna - 37/ 2011.09.29/JWIP.PL
Aktualizacjsa:2011.10.16. Godz.21:14


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Zmarł Antoni Kołe...
Pozdrowienia z wa...
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Wrzesień 1996
Wrzesień 1996
DARIUSZ PACAK PODRÓŻE KSZTAŁCĄ
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE