Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4400825
osób.
Oni są z nami:
Ćwiczenia mistrzów z lat 60. Autor Henryk Jasiak

(Na zdjęciu: Larry Scott w 1964 r., fot. z materiałów Stanisław Zakrzewskiego).

Mistrzowie kulturystyki często stosują dla rozwinięcia poszczególnych mięśni oryginalne, skuteczne i stosunkowo mało znane ćwiczenia.
Podaje kilka takich ćwiczeń, które każdy z was może z powodzeniem wprowadzić do swego programu treningowego.


Ulubionym ćwiczeniem sławnego Steve Reevesa, dzięki któremu tracił tendencję do garbienia się i wspaniale uwypuklił klatkę piersiową, było przenoszenie oburącz sztangielki w leżeniu tyłem na ławce. Ćwiczenie to wykonuje się w ten sposób, że kładziemy się plecami poprzecznie na poziomej ławce tak, aby głowa zwisała poza jej krawędź, a nogi wspieramy o podłoże. W tej pozycji wykonujemy obszerna wznosy i opusty sztangielki oburącz (ramiona lekko ugięte).

Irvin Koszewski, Amerykanin Polskiego pochodzenia, słynął ze wspaniale rozwiniętych mięśni brzucha. Ale oryginalne ćwiczenie stosował na mięsnie nóg. Brał partnera na barki i chodził z nim po schodach, w górę i w dół. Wchodząc na schody należy stawiać stopy na palcach, równolegle, nieco na zewnątrz lub do wewnątrz. Rozwijamy wtedy nie tylko uda, ale równie łydki.

Reg Park, Mr Universe amatorów i zawodowców, wypracował sobie imponujące mięśnie grzbietu i barków. Stosował w tym celu następujące ćwiczenia:
- wznosy ramion bokiem w górę w leżeniu przodem na poziomej ławce; ramiona trzeba unosić jak najwyżej odchylając jednocześnie głowę do tyłu ( na początek radzę zastosować hantle),
- w pozycji stojącej, jedna ręką trzymając się drabinek lub opierając o ścianę – zataczanie obszernych kół drugim ramieniem obciążonym hantle lub sztangielką.

Vince Gironda, kulturysta o znakomitej rzeźbie mięśni, na brzuch stosował ćwiczenie polegające na półwznosie tułowia z równoczesnym podciąganiem kolan do klatki piersiowej. Po tym ruchu następuje wyprost nóg i powrót do pozycji leżącej, ale bez rozluźniania mięśni.

Dawny mistrz i aktor Mickey Hargitay dla rozwinięcia ud (a szczególnie czworogłowych) stosował półprzysiady ze sztanga na barkach w szerokim rozkroku z palcami stóp skierowanych na zewnątrz. Ćwiczenie to powtarzał w 6-8 seriach po 10-12 ruchów.

Słynny Larry Scott wprowadził do swego treningu szereg oryginalnych i skutecznych ćwiczeń na rozwój poszczególnych mięśni. Jedno z nich to zwykle wyciskanie sztangielek (odważników) w pozycji stojącej. Wykonywał on je jednak w ten sposób, że unosząc sztangielki w górę prostował całkowicie ramiona, opuszczał je w wolnym tempie nie dotykał barków, jak to zwykle robi, lecz zaczynał następne powtórzenie. (1982 r.)

Autor: Henryk Jasiak (1936 – 2008)

Rej.449/Trening - 56 /2011.11.13/ JWIP.PL
Aktualizacja: 2011.11.19. Godz.14:18


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Spotkanie z ambas...
Zmarł Antoni Kołe...
Pozdrowienia z wa...
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Flesz
Marek i Bogumiła
Marek i Bogumiła
GOŚCIE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE