Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4862582
os鏏.
Oni s z nami:
鑿iczenia mistrz闚 z lat 60. Autor Henryk Jasiak

(Na zdj璚iu: Larry Scott w 1964 r., fot. z materia堯w Stanis豉w Zakrzewskiego).

Mistrzowie kulturystyki cz瘰to stosuj dla rozwini璚ia poszczeg鏊nych mi窷ni oryginalne, skuteczne i stosunkowo ma這 znane 獞iczenia.
Podaje kilka takich 獞icze, kt鏎e ka盥y z was mo瞠 z powodzeniem wprowadzi do swego programu treningowego.


Ulubionym 獞iczeniem s豉wnego Steve Reevesa, dzi瘯i kt鏎emu traci tendencj do garbienia si i wspaniale uwypukli klatk piersiow, by這 przenoszenie obur帷z sztangielki w le瞠niu ty貫m na 豉wce. 鑿iczenie to wykonuje si w ten spos鏏, 瞠 k豉dziemy si plecami poprzecznie na poziomej 豉wce tak, aby g這wa zwisa豉 poza jej kraw璠, a nogi wspieramy o pod這瞠. W tej pozycji wykonujemy obszerna wznosy i opusty sztangielki obur帷z (ramiona lekko ugi皻e).

Irvin Koszewski, Amerykanin Polskiego pochodzenia, s造n掖 ze wspaniale rozwini皻ych mi窷ni brzucha. Ale oryginalne 獞iczenie stosowa na mi瘰nie n鏬. Bra partnera na barki i chodzi z nim po schodach, w g鏎 i w d馧. Wchodz帷 na schody nale篡 stawia stopy na palcach, r闚nolegle, nieco na zewn徠rz lub do wewn徠rz. Rozwijamy wtedy nie tylko uda, ale r闚nie 造dki.

Reg Park, Mr Universe amator闚 i zawodowc闚, wypracowa sobie imponuj帷e mi窷nie grzbietu i bark闚. Stosowa w tym celu nast瘼uj帷e 獞iczenia:
- wznosy ramion bokiem w g鏎 w le瞠niu przodem na poziomej 豉wce; ramiona trzeba unosi jak najwy瞠j odchylaj帷 jednocze郾ie g這w do ty逝 ( na pocz徠ek radz zastosowa hantle),
- w pozycji stoj帷ej, jedna r瘯 trzymaj帷 si drabinek lub opieraj帷 o 軼ian – zataczanie obszernych k馧 drugim ramieniem obci捫onym hantle lub sztangielk.

Vince Gironda, kulturysta o znakomitej rze嬌ie mi窷ni, na brzuch stosowa 獞iczenie polegaj帷e na p馧wznosie tu這wia z r闚noczesnym podci庵aniem kolan do klatki piersiowej. Po tym ruchu nast瘼uje wyprost n鏬 i powr鏒 do pozycji le膨cej, ale bez rozlu幡iania mi窷ni.

Dawny mistrz i aktor Mickey Hargitay dla rozwini璚ia ud (a szczeg鏊nie czworog這wych) stosowa p馧przysiady ze sztanga na barkach w szerokim rozkroku z palcami st鏕 skierowanych na zewn徠rz. 鑿iczenie to powtarza w 6-8 seriach po 10-12 ruch闚.

S造nny Larry Scott wprowadzi do swego treningu szereg oryginalnych i skutecznych 獞icze na rozw鎩 poszczeg鏊nych mi窷ni. Jedno z nich to zwykle wyciskanie sztangielek (odwa積ik闚) w pozycji stoj帷ej. Wykonywa on je jednak w ten spos鏏, 瞠 unosz帷 sztangielki w g鏎 prostowa ca趾owicie ramiona, opuszcza je w wolnym tempie nie dotyka bark闚, jak to zwykle robi, lecz zaczyna nast瘼ne powt鏎zenie. (1982 r.)

Autor: Henryk Jasiak (1936 – 2008)

Rej.449/Trening - 56 /2011.11.13/ JWIP.PL
Aktualizacja: 2011.11.19. Godz.14:18


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Sa豉ta wskazana w...
O zmar造ch pionie...
Zmar Jerzy Pacho...
Rewelacyjne 獞ic...
Spotkanie z ambas...
Flesz
 Warszawa, 2004 r.
Warszawa, 2004 r.
BOGDAN KASZUBA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE