Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
7925087
os鏏.
Oni s z nami:
鑿iczenia mistrz闚 z lat 60. Autor Henryk Jasiak

(Na zdj璚iu: Larry Scott w 1964 r., fot. z materia堯w Stanis豉w Zakrzewskiego).

Mistrzowie kulturystyki cz瘰to stosuj dla rozwini璚ia poszczeg鏊nych mi窷ni oryginalne, skuteczne i stosunkowo ma這 znane 獞iczenia.
Podaje kilka takich 獞icze, kt鏎e ka盥y z was mo瞠 z powodzeniem wprowadzi do swego programu treningowego.


Ulubionym 獞iczeniem s豉wnego Steve Reevesa, dzi瘯i kt鏎emu traci tendencj do garbienia si i wspaniale uwypukli klatk piersiow, by這 przenoszenie obur帷z sztangielki w le瞠niu ty貫m na 豉wce. 鑿iczenie to wykonuje si w ten spos鏏, 瞠 k豉dziemy si plecami poprzecznie na poziomej 豉wce tak, aby g這wa zwisa豉 poza jej kraw璠, a nogi wspieramy o pod這瞠. W tej pozycji wykonujemy obszerna wznosy i opusty sztangielki obur帷z (ramiona lekko ugi皻e).

Irvin Koszewski, Amerykanin Polskiego pochodzenia, s造n掖 ze wspaniale rozwini皻ych mi窷ni brzucha. Ale oryginalne 獞iczenie stosowa na mi瘰nie n鏬. Bra partnera na barki i chodzi z nim po schodach, w g鏎 i w d馧. Wchodz帷 na schody nale篡 stawia stopy na palcach, r闚nolegle, nieco na zewn徠rz lub do wewn徠rz. Rozwijamy wtedy nie tylko uda, ale r闚nie 造dki.

Reg Park, Mr Universe amator闚 i zawodowc闚, wypracowa sobie imponuj帷e mi窷nie grzbietu i bark闚. Stosowa w tym celu nast瘼uj帷e 獞iczenia:
- wznosy ramion bokiem w g鏎 w le瞠niu przodem na poziomej 豉wce; ramiona trzeba unosi jak najwy瞠j odchylaj帷 jednocze郾ie g這w do ty逝 ( na pocz徠ek radz zastosowa hantle),
- w pozycji stoj帷ej, jedna r瘯 trzymaj帷 si drabinek lub opieraj帷 o 軼ian – zataczanie obszernych k馧 drugim ramieniem obci捫onym hantle lub sztangielk.

Vince Gironda, kulturysta o znakomitej rze嬌ie mi窷ni, na brzuch stosowa 獞iczenie polegaj帷e na p馧wznosie tu這wia z r闚noczesnym podci庵aniem kolan do klatki piersiowej. Po tym ruchu nast瘼uje wyprost n鏬 i powr鏒 do pozycji le膨cej, ale bez rozlu幡iania mi窷ni.

Dawny mistrz i aktor Mickey Hargitay dla rozwini璚ia ud (a szczeg鏊nie czworog這wych) stosowa p馧przysiady ze sztanga na barkach w szerokim rozkroku z palcami st鏕 skierowanych na zewn徠rz. 鑿iczenie to powtarza w 6-8 seriach po 10-12 ruch闚.

S造nny Larry Scott wprowadzi do swego treningu szereg oryginalnych i skutecznych 獞icze na rozw鎩 poszczeg鏊nych mi窷ni. Jedno z nich to zwykle wyciskanie sztangielek (odwa積ik闚) w pozycji stoj帷ej. Wykonywa on je jednak w ten spos鏏, 瞠 unosz帷 sztangielki w g鏎 prostowa ca趾owicie ramiona, opuszcza je w wolnym tempie nie dotyka bark闚, jak to zwykle robi, lecz zaczyna nast瘼ne powt鏎zenie. (1982 r.)

Autor: Henryk Jasiak (1936 – 2008)

Rej.449/Trening - 56 /2011.11.13/ JWIP.PL
Aktualizacja: 2011.11.19. Godz.14:18


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar nasz Przyja...
Wspomnienie... Pa...
Rak j康ra choroba...
Wszystkich 安i皻y...
Aby poprawi jako...
Flesz
Obraz
Obraz
GALERIA PRAC WOJTKA SIUDMAKA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE