Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4299667
osób.
Oni są z nami:
Ćwiczenia mistrzów z lat 60. Autor Henryk Jasiak

(Na zdjęciu: Larry Scott w 1964 r., fot. z materiałów Stanisław Zakrzewskiego).

Mistrzowie kulturystyki często stosują dla rozwinięcia poszczególnych mięśni oryginalne, skuteczne i stosunkowo mało znane ćwiczenia.
Podaje kilka takich ćwiczeń, które każdy z was może z powodzeniem wprowadzić do swego programu treningowego.


Ulubionym ćwiczeniem sławnego Steve Reevesa, dzięki któremu tracił tendencję do garbienia się i wspaniale uwypuklił klatkę piersiową, było przenoszenie oburącz sztangielki w leżeniu tyłem na ławce. Ćwiczenie to wykonuje się w ten sposób, że kładziemy się plecami poprzecznie na poziomej ławce tak, aby głowa zwisała poza jej krawędź, a nogi wspieramy o podłoże. W tej pozycji wykonujemy obszerna wznosy i opusty sztangielki oburącz (ramiona lekko ugięte).

Irvin Koszewski, Amerykanin Polskiego pochodzenia, słynął ze wspaniale rozwiniętych mięśni brzucha. Ale oryginalne ćwiczenie stosował na mięsnie nóg. Brał partnera na barki i chodził z nim po schodach, w górę i w dół. Wchodząc na schody należy stawiać stopy na palcach, równolegle, nieco na zewnątrz lub do wewnątrz. Rozwijamy wtedy nie tylko uda, ale równie łydki.

Reg Park, Mr Universe amatorów i zawodowców, wypracował sobie imponujące mięśnie grzbietu i barków. Stosował w tym celu następujące ćwiczenia:
- wznosy ramion bokiem w górę w leżeniu przodem na poziomej ławce; ramiona trzeba unosić jak najwyżej odchylając jednocześnie głowę do tyłu ( na początek radzę zastosować hantle),
- w pozycji stojącej, jedna ręką trzymając się drabinek lub opierając o ścianę – zataczanie obszernych kół drugim ramieniem obciążonym hantle lub sztangielką.

Vince Gironda, kulturysta o znakomitej rzeźbie mięśni, na brzuch stosował ćwiczenie polegające na półwznosie tułowia z równoczesnym podciąganiem kolan do klatki piersiowej. Po tym ruchu następuje wyprost nóg i powrót do pozycji leżącej, ale bez rozluźniania mięśni.

Dawny mistrz i aktor Mickey Hargitay dla rozwinięcia ud (a szczególnie czworogłowych) stosował półprzysiady ze sztanga na barkach w szerokim rozkroku z palcami stóp skierowanych na zewnątrz. Ćwiczenie to powtarzał w 6-8 seriach po 10-12 ruchów.

Słynny Larry Scott wprowadził do swego treningu szereg oryginalnych i skutecznych ćwiczeń na rozwój poszczególnych mięśni. Jedno z nich to zwykle wyciskanie sztangielek (odważników) w pozycji stojącej. Wykonywał on je jednak w ten sposób, że unosząc sztangielki w górę prostował całkowicie ramiona, opuszczał je w wolnym tempie nie dotykał barków, jak to zwykle robi, lecz zaczynał następne powtórzenie. (1982 r.)

Autor: Henryk Jasiak (1936 – 2008)

Rej.449/Trening - 56 /2011.11.13/ JWIP.PL
Aktualizacja: 2011.11.19. Godz.14:18


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Zmarł Antoni Kołe...
Pozdrowienia z wa...
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Przed Grobem Nieznanego Żołnierza, 2009 r.
Przed Grobem Nieznanego Żołnierza, 2009 r.
BOGDAN KASZUBA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE