Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4397215
os鏏.
Oni s z nami:
Biceps/triceps. Aut. Henryk Jasiak

Kulturystyka dla zaawansowanych. Ciekawostka

Przed kilku laty, po ust徙ieniu „kr鏊a” Kulturystyki Arnolda Schwarzeneggera na jego nast瘼c typowano Lou Feringe, kt鏎y mia ju w swojej karierze tytu amatorskiego mistrza 鈍iata.
Ten niezwyk貫 pot篹nie i proporcjonalnie zbudowany Amerykanin w這skiego pochodzenia (197 cm wzrostu i blisko 130 kg wagi) mia wszelkie dane, aby wyst徙i na tron. W roku 1977, kiedy przygotowywa si niezwykle starannie do konkursu Mr Olimpia (mistrzostwa 安iata zawodowc闚), zaproponowano mu niezwykle korzystny kontrakt w filmie. Lou zrezygnowa z tytu逝 i przyst徙i do realizacji serialu telewizyjnego „Potw鏎” w kt鏎ym odpowiednio ucharakteryzowany gra g堯wn rol. Praca nad serialem zabra豉 mu prawie 2 lata czasu, podczas kt鏎ego nie mia zbyt wiele czasu na trening, chocia zupe軟ie go nie zaniedbywa. Lou Ferigne ponownie zapragn掖 zosta najlepszym kulturyst 鈍iata, idolem m這dzie篡. Podj掖 bardzo intensywny trening chocia nadal gra w telewizyjnych filmach. Trening ten da pierwsze efekty: Feringne osi庵n掖 w obwodzie biceps (po rozgrzaniu) nieprawdopodobny wr璚z wymiar 58 cm!


Oczywi軼ie, wynik taki mo磧iwy jest jedynie przy odpowiednich warunkach fizycznych, d逝goletnim treningu itd.
Niemniej warto si zapozna z programem treningowym Lou Ferigne na rozw鎩 ramion i jego pogl康ami w tym zakresie. Ot騜 uwa瘸 on, 瞠 w pierwszej kolejno軼i ka盥y kulturysta musi uwa瘸 na proporcjonalny rozw鎩 wszystkich g堯wnych grup mi窷niowych, a dalej mas mi窷ni i ich definicj.
Na ramiona trenuje w ten spos鏏, 瞠 w r闚nym stopniu rozwija bicepsy i tricepsy, cho nie 獞iczy ich r闚nocze郾ie. I tak 獞iczenia na biceps wykonuje wraz z 獞iczeniami klatki piersiowej ( poniedzia貫k i czwartek), triceps 獞iczy z mi窷niami grzbietu ( wtorek i pi徠ek), a w pozosta貫 dni tygodnia – barki i nogi. Zar闚no na biceps jak i triceps wykonuje po 12-15 serii, 鈔ednio po 8-10 powt鏎ze, w niekt鏎ych 獞iczeniach stosuje progresj ci篹aru, kr鏒kie przerwy wypoczynkowe. Pocz徠kuj帷ym radzi wykonywa na te grupy mi窷niowe 4-6 serii, 鈔edniozaawansowanym 8-10 serii. Wtedy, jak twierdzi, osi庵a si najlepsze rezultaty.

Ferino zmienia program swoich 獞icze raz w miesi帷u, ale niemal na ka盥ym treningu poszczeg鏊ne 獞iczenia wykonuje nieco inaczej: zmienia k徠y po這瞠nia cia豉 b康 unoszenia ci篹aru, wykonuje ruch bli瞠j b康 dalej od cia豉 itd. To zapewnia wszechstronny rozw鎩 mi窷ni.
Jego program by m.in. taki:

 Uginanie i opusty ramienia opartego o kolano ze sztangielk – 5 serii z ci篹arem od 22 do 36 kg, 8-12 powt鏎ze.
 Uginanie i opusty ramion za sztang na tzw. modlitewniku ( sko郾a , poprzecznie ustawiona deska na stojaku), w御ki uchwyt, gryf sztangi podnoszony a do szyi – 5 x 8-10.
 Uginanie i opusty ramion ze sztangielkami w siadzie na sko郾ej 豉wce ( plecy opiera pod r騜nymi k徠ami) –5x 8 – 10.
 W le瞠niu na poziomej 豉wce, wyciskanie „Francuskie” ze sztang w御kim uchwytem z poza g這wy – 5x 8-12.
 W pozycji stoj帷ej blisko wyci庵u bloczkowego prostowanie przedramion w d馧 – 5 x 8- 12 z progresj ci篹aru.
 W siadzie na 豉wce zwyk貫j wyciskanie „francuskie” sztangi – 5 x 8 – 15.
Autor: Henryk Jasiak (1936 - 2008), „Rekreacja Fizyczna”

Artyku z 1984 r. Odradzam dok豉dnego kopiowania programu Feringe. Mo積a poleci np. stosowanie zmienno軼i k徠a po這瞠nia cia豉, czy schemat 陰czenia 獞icze ramion z 獞iczeniami innych grup mi窷ni. (T.). Luty 2006 r.
Rej.467. /Trening -60/ 2011.12.13/ JWIP.PL
Ostatnia aktualizacja: 2011.12.17. Godz.17:23

Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Debiuty 2004
Debiuty 2004
GO列IE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE