Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4396495
os鏏.
Oni s z nami:
Klatka piersiowa gladiatora. Autor: Stanis豉w Zakrzewski

(Na zdj璚iu: Ulf Bengtsson, Szwecja)

Dla "鈔ednik闚” i zaawansowanych

O 獞iczeniach kszta速uj帷ych klatk piersiow i jej mi瘰nie pisali鄉y nieraz (na 豉mach „Sportu dla Wszystkich”- przyp. jw.). A mimo to wci捫 nap造waj list w tej sprawie. Wiele z nich dotyczy wysokiej klatki piersiowej. Ona nadaje pi瘯ny wygl康 sylwetce i nie jest bez wp造wu na stan zdrowia organizmu, zw豉szcza - gdy stwarzamy r闚nocze郾ie dobre warunki pracy p逝com, 獞icz帷 w terenie marszobiegi, uprawiaj帷 narciarstwo lub inne sporty.

Wysoka klatka piersiowa uwarunkowana jest w du瞠j mierze rozwojem mi窷nia piersiowego wi瘯szego, zw豉szcza jego cz窷ci obojczykowej. Dzi, z czystym sumieniem mo瞠my powiedzie, ze w stosunkowo kr鏒kim czasie, nawet kilku miesi璚y, udaje si zwi瘯szy obw鏚 klatki piersiowej o kilka centymetr闚. Kto nie wierzy, niechaj przekona si na samym sobie.


Pisali鄉y ju o tym, 瞠 powa積 rol w rozwoju „wysokich” mi窷ni piersiowych odgrywa wyciskanie sztangi w le瞠niu na SKO吉EJ xWCE. K徠 45 - 60 stopni. Powt鏎zy trzeba 3 - 4 serie po 8 -10 ruch闚 z takim obci捫eniem, by je mo積a by這 wykona do嗆 swobodnie. SZEROKO汎 UCHWYTU SZTANGI NALE玆 ZMIENIA. I to nawet w jednej serii ruch闚. Z normalnego uchwytu nale篡 przej嗆 do bardzo szerokiego, z najszerszego do normalnego (uchwyt zmienia „podrzutem” sztangi o kilka centymetr闚, gdy ta znajdzie si na wyprostowanych ramionach). Bez zmian uchwytu nie dociera si nale篡cie do wszystkich wi您ek mi窷niowych i st康 te ci, kt鏎zy ich nie stosuj, nie rozwijaj nale篡cie mi窷ni.

DWA dalsze 獞iczenia, obok wyciskania sztangi w le瞠niu na sko郾ej 豉wce, posiadaj olbrzymi warto嗆 w nadawaniu klatce piersiowej gladiatorskich kszta速闚:
a) przenoszenie w bok ramion ugi皻ych w 這kciach – w le瞠niu na sko郾ej 豉wce,
b) jak wy瞠j – na 豉wce poziomej.

W czasie wykonywania tych 獞icze nale篡 zmienia uk豉d 這kci. W nast瘼nej serii zaczynamy od wysokiego uk豉du 這kci, przechodz帷 do coraz ni窺zego ich u這瞠nia.
Zmienia powinni鄉y r闚nie rozchylanie ramion.

Poszczeg鏊ne 獞iczenia wykonujemy w 3 lub 4 seriach po 8 -10 ruch闚 w ka盥ej. W SUMIE – BIOR。 POD UWAG WSZYSTKIE TRZY PODANE WY浩J 灣ICZENIA – MAMY WYKONA 9 DO 12 SERII PO 8- 10 RUCH紟. Ma這 zaawansowani niech si zadowol 6 - 9 seriami po 6 - 10 ruch闚 z takim obci捫eniem, by po ka盥ej z nich wykona kilka rozlu幡ie mi窷ni i unormowa oddech. W czasie 獞icze wdech wykonywa przy odchylaniu ramion w bok, wdech przy powrocie do pozycji wyj軼iowej. Nie 獞iczy na bezdechu. Jest to zbrodnia wobec w豉snego organizmu.

Autor: Stanis豉w Zakrzewski (1907 -1972) „Sport dla Wszystkich” 1963 r.
Zdj璚ia 獞icze opisane powy瞠j, zobaczy mo積a w „FORUM „JWIP.PL, dzia: ”ATLAS 灣ICZE”, temat „kl. piersiowa”.
Podobne artyku造 w dziale "Porady": "Magiczna tr鎩ka", "Wysoka klatka piersiowa"
Przygotowa: J.W., 19 listopada 2009 r.
Rej. 179/porady -65/ 2012.01.09 /JWIP.PL
Aktualizacja: 2012.01.18. godz.22:59




Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Wi瘰豉w Wn瘯 (1971 r.)
Wi瘰豉w Wn瘯 (1971 r.)
JAK TO BYΜ KIEDY...
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE