Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4202387
os鏏.
Oni s z nami:
Klatka piersiowa gladiatora. Autor: Stanis豉w Zakrzewski

(Na zdj璚iu: Ulf Bengtsson, Szwecja)

Dla "鈔ednik闚” i zaawansowanych

O 獞iczeniach kszta速uj帷ych klatk piersiow i jej mi瘰nie pisali鄉y nieraz (na 豉mach „Sportu dla Wszystkich”- przyp. jw.). A mimo to wci捫 nap造waj list w tej sprawie. Wiele z nich dotyczy wysokiej klatki piersiowej. Ona nadaje pi瘯ny wygl康 sylwetce i nie jest bez wp造wu na stan zdrowia organizmu, zw豉szcza - gdy stwarzamy r闚nocze郾ie dobre warunki pracy p逝com, 獞icz帷 w terenie marszobiegi, uprawiaj帷 narciarstwo lub inne sporty.

Wysoka klatka piersiowa uwarunkowana jest w du瞠j mierze rozwojem mi窷nia piersiowego wi瘯szego, zw豉szcza jego cz窷ci obojczykowej. Dzi, z czystym sumieniem mo瞠my powiedzie, ze w stosunkowo kr鏒kim czasie, nawet kilku miesi璚y, udaje si zwi瘯szy obw鏚 klatki piersiowej o kilka centymetr闚. Kto nie wierzy, niechaj przekona si na samym sobie.


Pisali鄉y ju o tym, 瞠 powa積 rol w rozwoju „wysokich” mi窷ni piersiowych odgrywa wyciskanie sztangi w le瞠niu na SKO吉EJ xWCE. K徠 45 - 60 stopni. Powt鏎zy trzeba 3 - 4 serie po 8 -10 ruch闚 z takim obci捫eniem, by je mo積a by這 wykona do嗆 swobodnie. SZEROKO汎 UCHWYTU SZTANGI NALE玆 ZMIENIA. I to nawet w jednej serii ruch闚. Z normalnego uchwytu nale篡 przej嗆 do bardzo szerokiego, z najszerszego do normalnego (uchwyt zmienia „podrzutem” sztangi o kilka centymetr闚, gdy ta znajdzie si na wyprostowanych ramionach). Bez zmian uchwytu nie dociera si nale篡cie do wszystkich wi您ek mi窷niowych i st康 te ci, kt鏎zy ich nie stosuj, nie rozwijaj nale篡cie mi窷ni.

DWA dalsze 獞iczenia, obok wyciskania sztangi w le瞠niu na sko郾ej 豉wce, posiadaj olbrzymi warto嗆 w nadawaniu klatce piersiowej gladiatorskich kszta速闚:
a) przenoszenie w bok ramion ugi皻ych w 這kciach – w le瞠niu na sko郾ej 豉wce,
b) jak wy瞠j – na 豉wce poziomej.

W czasie wykonywania tych 獞icze nale篡 zmienia uk豉d 這kci. W nast瘼nej serii zaczynamy od wysokiego uk豉du 這kci, przechodz帷 do coraz ni窺zego ich u這瞠nia.
Zmienia powinni鄉y r闚nie rozchylanie ramion.

Poszczeg鏊ne 獞iczenia wykonujemy w 3 lub 4 seriach po 8 -10 ruch闚 w ka盥ej. W SUMIE – BIOR。 POD UWAG WSZYSTKIE TRZY PODANE WY浩J 灣ICZENIA – MAMY WYKONA 9 DO 12 SERII PO 8- 10 RUCH紟. Ma這 zaawansowani niech si zadowol 6 - 9 seriami po 6 - 10 ruch闚 z takim obci捫eniem, by po ka盥ej z nich wykona kilka rozlu幡ie mi窷ni i unormowa oddech. W czasie 獞icze wdech wykonywa przy odchylaniu ramion w bok, wdech przy powrocie do pozycji wyj軼iowej. Nie 獞iczy na bezdechu. Jest to zbrodnia wobec w豉snego organizmu.

Autor: Stanis豉w Zakrzewski (1907 -1972) „Sport dla Wszystkich” 1963 r.
Zdj璚ia 獞icze opisane powy瞠j, zobaczy mo積a w „FORUM „JWIP.PL, dzia: ”ATLAS 灣ICZE”, temat „kl. piersiowa”.
Podobne artyku造 w dziale "Porady": "Magiczna tr鎩ka", "Wysoka klatka piersiowa"
Przygotowa: J.W., 19 listopada 2009 r.
Rej. 179/porady -65/ 2012.01.09 /JWIP.PL
Aktualizacja: 2012.01.18. godz.22:59




Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Ko貫cki...
Z Antonim Ko貫ck...
Flesz
Rodzina, 2006 r.
Rodzina, 2006 r.
SxWOMIR - THOMAS FILIPOWICZ
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE