Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4945434
os鏏.
Oni s z nami:
Tak 獞iczy Reg Park. Aut. Stanis豉w Zakrzewski

Rok 1962

W jednym artykule trudno zamkn望 ca這kszta速 treningu prowadzonego przez Rega Parka-dwukrotnego "Mr.Universe" (w latach 1951 i 1958), jedynego zawodnika, kt鏎y ten najzaszczytniejszy tytu zdoby w鈔鏚 amator闚, a siedem lat p騧niej i w鈔鏚 zawodowc闚 (federacja NABBA - przyp red).
Poni瞠j podaj jego "trening uderzeniowy" zastosowany w czasie pobytu w USA. Podobny trening przeprowadza Marvin Eder w si這wni Abe Goldberga w Nowym Jorku. Eder, cho nie m鏬 startowa w amatorskich imprezach podnoszenia ci篹ar闚, jako kulturysta zawodowiec, 豉two rozprawia si z wielkimi wyzwaniami Mi璠zy innymi osi庵n掖 on zupe軟ie prawid這wo, na oczach wielotysi璚znej widowni, wynik 347 funt闚 (157, 5 kg) w wyciskaniu, a 475 funt闚 (215 kg) w wyciskaniu sztangi w le瞠niu. I pomy郵my, 瞠 w Polsce w鈔鏚 dzia豉czy PZPCiK ( Polskiego Zwi您ku Podnoszenia Ci篹ar闚 i Kulturystyki - przyp. red.) i dziennikarzy wci捫 jeszcze pokutuje pogl康, 瞠 kultury軼i maj mi窷nie tylko na pokaz.


Po 20-minutowej, wszechstronnej rozgrzewce obaj wymienieni zawodnicy rozpoczynali trening od podci庵ania si na dr捫ku. Uchwyt bardzo szeroki, przy czym w czasie podci庵ania przenosili g這w przed dr捫ek. Po kilkunastu powt鏎zeniach tego ruchu przechodzili do podci庵ania sztangi do klatki piersiowej (w szerokim rozkroku i opadzie tu這wia w prz鏚). Oba te 獞iczenia stanowi造 jedn super-seri, a serii takich wykonywali po 3 lub 4. By造 to 獞iczenia na rozw鎩 mi窷ni najszerszego grzbietu. Nast瘼nie przyst瘼owali do 獞iczenia tricepsu i bicepsu.

Zaczynali od wyciskania sztangielek na przemian w siadzie okrocznym, potem nast瘼owa造 wznosy przedramion. 鑿iczenie to wykonywali w sk這nie tu這wia w prz鏚, wspieraj帷 這kie na ko軼i biodrowej. Do tego 獞iczenia, zwanego "zellerem"(od nazwiska odkrywcy), u篡wali bardzo znacznego ci篹aru. Ruch jednak - podobnie zreszt jak we wszystkich innych prawie przypadkach, starali si wykonywa po 6-8 razy.
Bezpo鈔ednio po tym 獞iczeniu wykonywali zn闚 獞iczenie bicepsu, ale w siadzie, przy lekkim pochyleniu tu這wia do ty逝. D這nie zwr鏂one do 鈔odka, ruch przedramion wykonywany r闚nocze郾ie, a wsp馧獞icz帷y opiera r璚e na kolanach, by u豉twi utrzymanie r闚nowagi. Na zako鎍zenie tej potr鎩nie kombinowanej serii - "francuskie wyciskanie" w spos鏏 podany na zdj璚iu.

Niekiedy - dla odmiany - wykonywali nast瘼uj帷 seri podw鎩nie kombinowan:
1) Wznosy przedramion w le瞠niu na sko郾ej 豉wce (w r瘯ach sztangielki).
2) "francuskie wyciskanie" w le瞠niu na 豉wce z pomoc wsp馧獞icz帷ego. W御ki uchwyt sztangi. Partner zwraca uwag wy陰cznie na to, by ruch wykonywa造 tylko przedramiona.
Po trzech lub czterech takich super-seriach ze znacznym obci捫eniem (ka盥orazowo po 6-8 ruch闚) -bicepsy i tricepsy p璚znia造 w spos鏏 zupe軟ie wyra幡y.

Nast瘼nie przyst瘼owali do 獞icze mi窷ni brzucha (prostych i sko郾ych):
1) wznoszenie tu這wia z le瞠nia ty貫m do siadu (r璚e na karku), nogi wzniesione w gor w skos ( na zdj璚iu lekkiego wsparcia pi皻 udziela Joe Weider); wznos tu這wia 陰cznie ze skr皻em;
2) ze zwisu nachwytem wznosy n鏬 do poziomu. Ilo嗆 ruch闚 w jednej super-serii dochodzi豉 do 50.

Dla rozwini璚ia mi窷ni piersiowych stosowali przede wszystkim przenoszenie ramion w ty le膨c ty貫m w poprzek 豉weczki. R闚nie i w tym 獞iczeniu wykonywali 3-4 serie po 6-8 ruch闚. 鑿iczenia te wykonywali trzy razy w tygodniu przez okres jednego miesi帷a. O 獞iczeniach n鏬, jakie stosowali w dw鏂h dalszych dniach 獞icze, napiszemy w jednym z nast瘼nych numer闚 "SdW".
Autor: Stanis豉w Zakrzewski (1907 -1972).

JWIP.PL: Artyku ukaza si w dwutygodniku „Sport dla Wszystkich’ nr 3, luty 1962 r., Wi璚ej o Reg Parku w artykule : „Reg Park –Tytan z Wielkiej Brytanii”, autorzy: Miros豉w G這gowski i Jan W這darek, zob. dzia: SYLWETKI”. Zdj璚ia Reg Parka zobacz w albumie; „Tytani”.
Rej. 471./Trening - /2012.01.12/ JWIP.PL
Aktualizacja 2011.01.27. Godz.14:47


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Sa豉ta wskazana w...
O zmar造ch pionie...
Zmar Jerzy Pacho...
Rewelacyjne 獞ic...
Spotkanie z ambas...
Flesz
Mi豉 niespodzianka, 2008 r.
Mi豉 niespodzianka, 2008 r.
BOGDAN KASZUBA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE