Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4397203
os鏏.
Oni s z nami:
Metody treningowe na oporne mi窷nie. Aut. J.W. oraz S.Z.

Na zdj璚iu: Ch. Sipes, fot. z 1958, arch.

W latach 60. na 豉mach „;Sportu dla Wszystkich” Stanis豉w Zakrzewski spopularyzowa uderzeniowe metody treningowe na rozw鎩 opornych mi窷ni. Do najbardziej znanych nale膨: metoda Charlesa Sipesa ( ramiona) i Earla Maynarda (klatka piersiowa). One od ponad 50 lat bardzo skutecznie, pomagaj w prze豉maniu stagnacji w budowaniu mi窷ni.
Obecnie nikt nie u篡wa ich nazw, ale elementy tych metod lub ich odmiany z wymy郵nymi nazwami teraz okre郵ane s nowoczesnymi.


To jest zgodne z prawd, bo one dla kolejnych pokole 獞icz帷ych s ci庵le nowe, a przecie w kulturystyce przez te lata nast徙i造 ogromne post瘼y, ale one teraz s 陰czone przede wszystkim ze reklamowanym wspomaganiem trening闚, diet z puszek i nadmierna regeneracj po ka盥ym treningu.
Wystarczy jednak przestudiowa archiwalne czasopisma dla kulturyst闚 z lat 60 i p騧niejszych, aby potwierdzi, 瞠 wi瘯sza cze嗆 program闚 treningowych z okresu „z這tej ery kulturystyki jest z powodzeniem stosowanych wsp馧cze郾ie.

Zreszt sami ocenie w陰czaj帷 do swojego planu ni瞠j wymienione metody. Nie musicie 郵epo i bezkrytycznie ich stosowa, wystarczy, 瞠 dopasujecie je do w豉snego stylu uprawiania naturalnej kulturystyki, Prosz jednak uwzgl璠ni, 瞠 te metody uderzeniowe wprowadzamy tylko w stanie d逝窺zego zastoju w budowaniu sylwetki. Nale篡 te pami皻a, 瞠 one s w陰cznie dla tych, kt鏎zy 獞icz przynajmniej 2 lata.
Zach皻 do wykonywania 獞icze propagowanych przez kulturyst闚 z epoki, bezkoksowej mog by wyniki, kt鏎e uzyska m. in. Spartiata i o nich prosz przeczyta na naszym FORUM MΜDYCH, w temacie „Spartiata - program treningowy do dyskusji” lub prezentowanych przez inne osoby.
Jan W這darek, 25 pa寮ziernika 2008 r.

Metoda uderzeniowa Charlesa Sipesa na rozw鎩 opornych mi窷ni
Sipes. maj帷y bardzo oporne mi窷nie ramion kilka razy przetestowa na sobie t piekielnie ci篹k metod i zawsze uzyskiwa zadawalaj帷y wynik.
W 1960 roku b璠帷 ju b. zaawansowanym kulturyst w ci庵u 6 tygodni, w kt鏎ych atakowa mi窷nie ramion w ich obwodzie zyska 2,5 cm, z 44,5 cm na 47 cm!
Jego metoda opiera si na zestawie 3 par 獞icze, a ka盥a z nich 陰czy dwa 獞iczenia ( biceps - triceps) w jedn seri. Po bicepsie nie ma przerwy, odpoczynek po poszczeg鏊nej parze, do 2 minut.
Ca造 zestaw powtarzany jest nie wi璚ej ni w 4 seriach ( 陰cznie 24 獞iczenia!). I to ju oddaje jak ci篹ka jest to metoda, dla m這dego herkulesa.
W p騧niejszych latach na u篡tek tych, kt鏎zy 獞icz, co najemnie 2 lata zmodyfikowano t metod zalecaj帷 stosowa j przez miesi望 2 razy w tygodniu. W pierwszych dniach treningu od 2 serii i zawsze w towarzystwie 獞icze brzucha i n鏬.

A oto zestaw dla prawdziwych ludzi 瞠laza:
1a) stoj帷, sztanga, nachwyt, szer. 鈔ednia, ugi璚ia i wyprosty ramion. Ci篹ar taki, aby wykona nie wi璚ej ni 8 powt鏎ze,
1b) stoj帷 sztanga nachwytem, ugi璚ia i wyprosty ramion zza g這wy ( francuskie wyciskanie), 8 powt.,
2a) siedz帷 na sko郾ej 豉wce, sztanga podchwyt, szer. 鈔ednia, ugi璚ia ramion i wyprosty do oparcia gryfu o uda. Oczywi軼ie ruch - prac zaczynamy z ugi皻ych ramion. Uwaga! Diabelskie 獞iczenie, dzi nieznane, wi璚 ma造 ci篹ar, do 15 pow.,
2b) le膨c sztanga, szeroko嗆 chwytu 鈔ed. Ugi璚ia i wyprosty ramion ( triceps) do 15 powt.,
3a) jak w 獞iczeniu 2a tylko ze sztangielkami naprzemianstronnie - 8 powt.,
3b) stoj帷 jednor帷z francuskie wyciskanie sztangielk, do 8 powt.

Metoda uderzeniowa Erla Maynarda – na rozw鎩 opornych mi窷ni klatki piersiowej.
(Mo積a powiedzie, 瞠 to nic nowego, poszczeg鏊ne 獞iczenia to klasyka od ponad 60 lat i obecnie tak瞠 popularna , wykonywane przez tysi帷e m這dych ludzi - przyp. JW.).
Uk豉d 獞icze ich powi您anie w tzw. super serii powoduje, 瞠 metoda ta jest bardzo skuteczna na oporne mi瘰nie klatki piersiowej.
Efekt jest du篡, ale i praca ci篹ka. Ni瞠j przedstawione 獞iczenia wykonujemy przez 4 tygodnie i b. mocno, bo 3 razy w tygodniu, co drugi dzie. Zgodnie z zasad uderzenie stosujemy po rozgrzewce. Ono sk豉da si z 2 - superserii, po 2 獞. Odpoczynek po ka盥ej ss do 3-4 minut. Te podw鎩ne zestawy „;przerabiamy” w 4 seriach do 10 powt鏎ze, a pocz徠ek zaczynamy jednak delikatniej od 2 serii.

1. Po wyciskaniu w le瞠niu szeroki, chwyt, przechodzimy do „rozpi皻ek” na p豉skiej 豉wce. 3-4 minuty przerwy,
2. Wyciskanie sztangi na sko郾ej 豉wce, szeroki uchwyt i nast瘼nie „;rozpi皻ki”; na sko郾ej 豉wce, przerwa, kt鏎 w drugim tygodniu skracamy o minut i takie tempo staramy si utrzyma do ko鎍a 4 tygodnia.

( To jeden z wielu „skutecznych ;kop闚” daj帷y efekt, ale tylko wszechstronnie wytrenowanym. Jest gwarancja! - przyp. J.W.)
Autor: Stanis豉w Zakrzewski (1907 – 1972).
Rej.487/Trening- 63/2012.01.27 / JWIP.PL
Aktualizacja: 2012.02.03. Godz. 10:25.


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Cezary, Jan, Krzysztof 2009 r.
Cezary, Jan, Krzysztof 2009 r.
KRZYSZTOF G紑NICKI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE