Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4200472
osób.
Oni są z nami:
Klasyczny trening dla średnio zaawansowanych. Opr. T.

Na zdjęciu sprzęt firmy "York" z 1958 r.

Trening średnio zaawansowanych kulturystów ( czyli tych już z 2 –letnim stażem treningowym) ,powinien być zindywidualizowany, dostosowany do etapu ćwiczeń i wyznaczonego celu. Są jednak pewne sprawdzone metody i ćwiczenia, które angażując wiele grup mięśniowych, aczkolwiek z akcentem na jedna z nich, wpływają na budowanie ogólnej siły, masy i sprawności fizycznej. Na bazie takiego programu można dopiero rzeźbić sylwetkę, nadawać jej proporcje i kształt.

Ćwiczenia (tzw. klasyczne), które w każdym okresie treningu powinny się znaleźć w programie.

Mięśnie brzucha
 Skłony tułowia z leżenia tyłem na poziomej lub skośnej ławce oraz unoszenie nóg z takich samych pozycji.
 Prostowanie nóg w stawach kolanowych w siadzie.

Mięśnie klatki piersiowej
 Wyciskanie w leżeniu na poziomej lub skośnej ławce.
 Tzw. rozpiętki ze sztangielkami w leżeniu na poziomej lub skośnej ławce.
 Pompki na poręczach przyściennych.

Mięśnie obręczy barkowej
 Wyciskanie z klatki piersiowej lub zza karku w pozycji stojącej i w siadzie.
 Unoszenie ramion bokiem w górę w pozycji stojącej i w opadzie tułowia w przód.

Mięśnie najszersze grzbietu
 Podciąganie sztangi oburącz do klatki piersiowej w opadzie przodem oraz tzw. wiosłowanie sztangą w opadzie.
 Podciąganie na drążku szerokim chwytem do klatki piersiowej lub karku.

Mięśnie ramion
 Uginanie ramion ze sztangą w pozycji stojącej.
 Wyciskanie „francuskie” w leżeniu tyłem na poziomej ławce od czoła lub pompki na poręczach przyściennych.

Przez cały czas nie można również zapominać o ćwiczeniu tzw. mięśni trudnych, a więc łydek i przedramion. Wspięcia na palcach z obciążeniem na karku oraz uginanie nadgarstków ze sztangą lub sztangielkami w siadzie
( przedramiona oparte na udach) są podstawowymi ćwiczeniami rozwijającymi i kształtującymi te mięśnie.
(Op. T. artykułu Henryka Jasiaka „Trening siły i sprawności” („RF” z 1998) .
Rej.492/Trening -64/ 2012.02.06/JWIP.PL
Aktualizacja:2012.02.13. Godz. 15:40


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Mistrzostwa LZS, 1987 r.
Mistrzostwa LZS, 1987 r.
Wspaniali ze wsi i miasteczek (LZS), 1986 - 1992
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE