Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4202388
osób.
Oni są z nami:
W 4 m-ce zwiększył obwody bicepsów o 6 cm. Aut. Jan Włodarek

Kulturystyka naturalna

Marian Rossa najwszechstronniejszy kulturysta w historii polskiej kulturystyki, intensywnie trenując, poczynił w 1964 roku zadziwiające postępy. W ciągu czterech miesięcy obwód bicepsów zwiększył o sześć centymetrów (po rozgrzaniu miał - 47cm).
To osiągnięcie Rossy i dziś stanowi swego rodzaju niespotykany postęp, w tak krótkim okresie. Ważył wówczas zaledwie 78 kg (przy wzroście 171 cm). Tak rewelacyjny wynik uzyskał bez wspomagania obecnie modnymi środkami „do łykania z puszek”.
44 lata temu wykonywał klasyczne ćwiczenia, które obecnie czasem są pokazywane w kolorowych magazynach dla kulturystów, z określeniem „nowoczesne”!
W rzeczywistości one wiekowe i dla niektórych obecnych mistrzów kulturystyki pewnie archaiczne. Mnie to jednak nie wadzi, gdyż odpowiednio połączone są wielce skuteczne w „budowaniu” masy mięśniowej. Można przyjąć to ironicznie, ale prawdą jest, że bez „prochów i innych wspomagaczy” zbuduje się w miarę szybko masywne ramiona i nie tylko. To pewnie cios w to, co głoszą tzw. ekspercji i gorliwi wyznawcy kolorowych reklam nawołujących do faszerowania się „pigułami”.

Marian Rossa, bicepsy rozwijał tylko dwoma ćwiczeniami połączonymi w super serię. Ja to potwierdzam, ćwiczyłem razem z nim, zwiększając obwód bicepsów o 3 cm!
Wykonywał osiem superserii:
A) Wyciskanie sztangi w wąskim rozstawie ramion (ok. 40 cm) na skośnej ławce, ( kąt do. 60 stopni), 10 powtórzeń - obciążenie 80 - 100 kg.
B) W siadzie na skośnej ławce uginanie ramion ze sztangielkami, obciążenie 30-35 kg ( 4 s. jednoczenie unosił sztangielki, pozostałe serie – na przemian), po 10 powtórzeń.

Każdy ruch w czasie wykonywaniu tych ćwiczeń był bardzo dokładny, ruch opuszczający sztangielkę zwalniany.
Będąc instruktorem wbijał swoim podopiecznym do głowy, że „każde ćwiczenie skutecznie zwiększa masę mięśniową i siłę. Trzeba je tylko wykonywać precyzyjnie i w jak największym skupieniu”.

Jan Włodarek
24 maja 2009 r. W oparciu: własne spostrzeżenia i artykuły Mariana Rossy w „Sporcie dla Wszystkich”, z lat 60.
Rej. 496/Porady – 68/2012.02.13/JWIP.PL
Aktualizacja: 2012.02.23. Godz. 11:41.


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Sopot 1961
Sopot 1961
Stanisław Zakrzewski (1907 - 1972)
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE