Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4808357
os鏏.
Oni s z nami:
Arnold radzi pocz徠kuj帷ym. Wybra: T.

Arnold nie przypuszcza, ze kiedy zostanie wspaniale zbudowanym kulturyst 鈍iata. Zosta nim, nakr璚i kilkana軼ie popularnych na ca造m 鈍iecie film闚. (By przewodnicz帷ym Prezydenckiej Rady ds. Wychowania Fizycznego i Sportu w USA oraz gubernatorem Kalifornii - przyp. jw.).

Nie ka盥y m這dzieniec chce zosta ‘wielkim mi窷niakiem”, ale ka盥y mo瞠 ukszta速owa atletyczn sylwetk, sprawno嗆 i zyska „ko雟kie” zdrowie. Trzeba to jednak robi planowo, systematycznie, wytrwale i sumienie, przy stawia sobie cele kszta速uj帷e osobowo嗆 i perspektywy przysz貫go 篡cia (szko豉, studia, praca i kariera zawodowa itp.).


Kszta速owanie sylwetki mo積a zacz望 wg wskaza Arnolda Schwarzenggera. Oto one:
Wszyscy pocz徠kuj帷y przed przyst徙ieniem do treningu powinni:
 Zapozna si z istot i celem kulturystyki, metodami jej uprawiana, atlasem anatomicznych mi窷ni,
 Przerobi z bardzo ma造mi obci捫eniami wszystkie podstawowe 獞iczenia w celu opanowania ich techniki,
 Opanowa rytm oddychania w czasie 獞icze.

Kulturystyka jest najbardziej skutecznym sposobem na poprawienie og鏊nej sprawno軼i fizycznej, si造 i masy mi窷niowej. Ju po 6 miesi帷ach systematycznego treningu mo積a o 70-100% zwi瘯szy si喚, a o 2-4 kg mas mi窷niow. A tak瞠 pozby si t逝szczu, poprawi proporcje cia豉.
Na pocz徠ek trzeba sobie wytyczy cel. Czy chcemy wyszczuple i zamieni t逝szcz na mi窷nie, czy zdefiniowa sylwetk przez obudowanie jej mi窷niami? Od tych cel闚 uzale積iony jest wyb鏎 odpowiedniego programu 獞icze, metody treningu i diety.

Gdzie 獞iczy?
Mo積a to robi w specjalistycznym o鈔odku albo we w豉snym domu.
1. 鑿iczenia na pocz徠ku wykonywa na tzw. wolnych ci篹arach (sztanga, sztangielki) lub specjalnych urz康zeniach wieloczynnosciowych, potrzebna jest 豉wka o r騜nych k徠ach ustawienia, stojaki.
2. Wybieraj帷 o鈔odek b璠ziecie mieli do dyspozycji nowoczesny sprz皻 i wykwalifikowanego instruktora.
3. Kupuj帷 ksi捫ki, wiarygodne magazyny kulturystyczne poszerzycie swoj wiedz na temat anatomii, fizjologii, diety, metod treningu.
4. Skutecznie mo積a r闚nie 獞iczy we w豉snym domu, najlepiej w malej grupie, ale trzeba zorganizowa odpowiedni sprz皻. Obowi您uje zasada: „nie wa積e gdzie si 獞iczy, ale jak si 獞iczy”.

Jak 獞iczy?
1. Nale篡 dobra sobie prosty, ale efektywny program 獞icze na wszystkie podstawowe grupy mi窷niowe. Tego samego dnia wykonuje si 獞iczenia na wszystkie grupy. Przez pierwsze 3 miesi帷e radzimy 獞iczy 3 razy w tygodniu w dni przemienne, co gwarantuje odnow organizmu.
2. Na pocz徠ek nale篡 opanowa technik 獞icze, zdoby tzw. wyczucie mi窷niowe i koordynacj ruchow.
3. Bardo wa積a jest rozgrzewka przed przyst徙ieniem do zasadniczego treningu z ci篹arami. Mog to by 獞iczenia gimnastyczno – rozci庵aj帷e, bieg w miejscu, jazda cykloergometrze.
4. Na pocz徠ku nie nale篡 膨da zbyt wielkich i szybkich zmian. To grozi przetrenowaniem, kontuzjami mi窷ni i staw闚, op騧nieniem adaptacji organizmu do wi瘯szych wysi趾ow. Zwraca szczeg鏊n uwag na sen i wypoczynek, aby zregenerowa organizm do nast瘼nego treningu.
(盍鏚這: "Sport dla ka盥ego", 1991)
Wybra: T.
Rej.510./ Porady - 69/2012.03.08/JWIP.PL
Aktualizacja: 2012.03.20. Godz.09.28


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Sa豉ta wskazana w...
O zmar造ch pionie...
Zmar Jerzy Pacho...
Rewelacyjne 獞ic...
Spotkanie z ambas...
Flesz
Warszawa, sierpie 2010 r.
Warszawa, sierpie 2010 r.
STANISxW PTASZY垶KI z USA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE