Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4805880
os鏏.
Oni s z nami:
Mi窷nie ud - porady Henryka Szczepa雟kiego

Na zdj璚iu : Henryk Szczepa雟ki, 1979 r., fot. Jan Rozmarynowski

JWIP.PL. Henryk Szczepa雟ki - kulturysta i instruktor z Poznania, to jeden z najlepszych zawodnik闚 w lata 1968 - 1980. w kategorii wzrostowej do 168 cm.
W mistrzowskich zawodach zadebiutowa w Sopocie zajmuj帷 drugie miejsce w juniorach w swojej kategorii. W latach 1977 - 1980 cztery razy pod rz康 zdoby tytu mistrza Polski. Wygra kilka razy rywalizacje w kilku og鏊nopolskich zawodach. Triumfowa w mistrzowskich turniejach na W璕rzech, Czechos這wacji, a w Niemczech bez powodzenia uczestniczy w zawodach organizowanych dla zawodowc闚 federacji WABBA. By mistrzem Polski w tr鎩boju si這wym.


Henryk Szczepa雟ki przez wiele lat prowadzi zaj璚ia w O鈔odku Kulturystycznym ZSMP „Sandow”; w Poznaniu. By dobrym instruktorem i wychowawc m這dzie篡 i wielu swoich podopiecznych doprowadzi do czo堯wki krajowej. Od po這wy lat osiemdziesi徠ych mieszka w Niemczech, prowadzi o鈔odek 獞icze si這wych i fitness.
Henryk ch皻nie dzieli si swoim do鈍iadczeniem i znajomo軼i metodyki treningu. W roku 1980 na 豉mach „RF” prowadzi kr鏒ki cykl porad. Radzi czytelnikom, raczej ju zaawansowanym, jak 獞iczy, aby osi庵n望 zadawalaj帷e efekty.
Z tego cyklu przypominam jego artykulik na temat kszta速owania mi窷ni n鏬. Zapewnia , 瞠 獞iczy skutecznie.
Jan W這darek, stycze 2007 r.

Porady Henryka Szczepa雟kiego
Mi窷nie ud

Wielu kulturyst闚 twierdzi si, 瞠 przysiady ze sztanga na barkach i klatce piersiowej poszerzaj biodra. St康 te wielu zaniedbuje rozw鎩 mi窷ni n鏬 na rzecz tzw. g鏎y. Przysiady ze sztang s podstawowym 獞iczeniem daj帷ym si喚, kszta速 mi窷ni ud i wytrzyma這嗆. Powi瘯szaj zdolno嗆 do og鏊nego rozwoju mi窷niowego. Maj帷 silne nogi mo積a stosowa w treningu du瞠 obci捫enia. Oczywi軼ie, nie sugeruj, 瞠 przysiady ze sztanga s jedynymi 獞iczeniami na rozw鎩 mi窷ni ud. S jednak 獞iczeniami podstawowymi. Jak wida na przyk豉dzie najlepszych kulturyst闚 鈍iata, nie posiadaj oni zbyt szerokich bioder. Trzeba pami皻a, 瞠 20 mi窷ni otaczaj帷ych z ro積ych stron biodra nale篡 do najsilniejszych, st康 ich wielkie znaczenie dla og鏊nego fizycznego rozwoju. W豉郾ie przy 獞iczeniu przysiad闚, 瞠 sztang na barkach lub klatce piersiowej wi瘯szo嗆 z tych mi窷ni intensywnie pracuje.

鑿icz帷 przysiady ze sztang na piersiach kszta速uje si zmys r闚nowagi oraz kszta速uje si , mi窷nie czworog這we uda i grzbietu. Poprzez przysiady mo積a w stosunkowo szybkim tempie zwi瘯szy mas mi窷niow, a wi璚 i wag cia豉.

Moje praktyczne rady dla kulturyst闚, chc帷ych wzmocni nogi, zdoby mas mi窷niow ud i odpowiednio je wykszta速owa sprowadzaj si do tego, aby wykonywa:
- przysiady ze sztang na barkach,
- przysiady ze sztang trzyman na klatce piersiowej.
Pocz徠kuj帷ym (!?) radz w 5 - 6 seriach , wykonywa po 6 - 8 powt鏎ze.
Poza tym, dla ukszta速owania ud 鈔edniozaawansowanych nale篡 jeszcze 獞iczy mi窷nie czworog這we i dwug這we na maszynie ramowej z ma造m obci捫eniem, przysiady no篡cowe ze sztang, kt鏎e daj definicj mi瘰ni, wyskoki z obci捫eniem, wypychanie n鏬 le膨c w r騜nych pozycjach. /1980 r./.
Autor: Henryk Szczepa雟ki

Rej.512/ Porady -70/2012.03.10/ JWIP.PL
Aktualizacja: 2012.03.23. Godz.18:52


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Sa豉ta wskazana w...
O zmar造ch pionie...
Zmar Jerzy Pacho...
Rewelacyjne 獞ic...
Spotkanie z ambas...
Flesz
Reprezentacja,Rosji 2003 r.
Reprezentacja,Rosji 2003 r.
JEWGIENIJ KOΡUN, ROSJA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE