Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4295532
os鏏.
Oni s z nami:
"Nakoksowani... nadkomensacja" - Polemika. Aut. Mariusz Pencak

Franco Columbu na fotografii,1978, z arch.

Entuzjazm w kulturystyce jest wskazany. Jak wiadomo, psychika, podej軼ie do treningu, dyscyplina, ma ogromne znaczenie w rozwoju cia豉. Nieco gorzej wygl康a to w kwestii entuzjastycznego podej軼ia „naukowego” do kulturystyki – wszak w si這wniach w ca造m kraju do dzisiaj pokutuj pewne kulturystyczne mity, mniej lub bardziej szkodliwe.

Niestety autor artyku逝 pt. „Nakoksowani… nadkomensacja!” przyklaskuje kilku takim mitom. Chc w poni窺zym tek軼ie sprostowa kilka rzeczy, poniewa zar闚no osoba uprawiaj帷a 瞠lazny sport, jak r闚nie postronny obserwator, mog wysnu mylne wnioski.


Mit #1
Autor przedstawia system Mike Mentzera – jednego z bardziej znanych zawodnik闚 po幡ej ery z這tej kulturystyki, troszk jako z這t pigu趾 b璠帷 panaceum na brak masy. Trudno jednak traktowa jeden przypadek „hardgainera” jako jak彗olwiek wytyczn dla przysz造ch pokole kulturyst闚. Za to jest to 鈍ietnym zabiegiem marketingowym dla systemu Heavy Duty – mi窷nie m這dziana uros造 pod jej wp造wem, a nie chcia造 rosn望 na wcze郾iejszych „rozpiskach”, jak za dotkni璚iem czarodziejskiej r騜d磬i. Autor powo逝je si cz瘰to na koksiarzy, pozosta闓y wi璚 w tym temacie – je郵i system Mentzera jest taki cudowny, ilu tak naprawd zawodowc闚 i amator闚 opiera這 sw鎩 sukces na tym programie, ilu go propagowa這 etc. Heavy Duty to ciekawostka, nie neguje tego 瞠 mo瞠 by warto軼iowy, ale nie jest 瘸dn „tajn, doskona陰 metod”.

Mit #2
Rozwini璚ie powy窺zego – nie do ko鎍a rozumiem jaki jest sens w propagowaniu treningu jednej partii cia豉 raz na dwa, a nawet raz na tydzie. To 瞠 nogi i grzbiet bior udzia przy wielu czynno軼iach, o niczym nie 鈍iadczy. Mi窷nie n鏬 podczas spaceru nie pracuj w wymiarze beztlenowym, to absurdalne uwa瘸 瞠 chodzenie mo瞠 utrudnia regeneracj po ci篹kim treningu si這wym – to przecie w豉郾ie aktywno嗆 aerobowa przyspiesza regeneracj, zwi瘯sza dop造w sk豉dnik闚 od篡wczych etc. Czytaj帷y got闚 pomy郵e 瞠 po ci篹kim treningu powinien le瞠 plackiem, najlepiej przez dwa tygodnie (do nast瘼nego treningu), bo i regeneracja gorsza. Koszmar.

Warto jeszcze poinformowa mistrz闚 i rekordzist闚 鈍iata w tr鎩boju, oraz sztangist闚, ze ich cia豉 s chronicznie przem璚zone bo 獞icz g堯wne partie cz窷ciej ni raz w tygodniu.

Mit #3
Wisienka na torcie. Autor pisze „Czy nie zastanawia Was, 瞠 nakoksowani do b鏊u i nafaszerowani suplementami oraz od篡wkami „tytani” (cz瘰to te obdarowani sporymi mi窷niami genetycznie!) 獞icz grup tylko raz w tygodniu?”. (…) „Po prostu wiedz, 瞠 po morderczym treningu nie dadz rady szybciej si odnowi i da przyrosn望 swoim mi窷niom... Dlaczego wi璚 wielu z nas jest ... mniej rozs康nych?”.

Jest to m鎩 ulubiony fragment – a przy okazji wyrwany z kontekstu historii kulturystyki. Je郵i cofniemy si do lat ’70 w kt鏎ych dominowa Arnold, Columbu czy Nubret, oka瞠 si przecie 瞠 w czasach „golden age” kultury軼i trenowali dwa razy dziennie (rano i wieczorem), bo pare godzin, codziennie ! Im jako nie przeszkadza造 dylematy dzisiejszych paker闚. A dlaczego ? Bo taka by豉 moda i wszyscy j pod豉pali. A potem przysz豉 moda na split, rozpropagowana przez Weider闚 i zacz窸y si smuty na temat tygodniowej regeneracji. Zawodowcy jednak wpychaj w siebie tyle farmakologii, 瞠 im b璠 bicepsy ros造 od przys這wiowego drapania po plecach, autor pr鏏uje tutaj udowodni, 瞠 skoro zawodowcy 獞icz raz w tygodniu, to „natural” tym bardziej musi co jest absurdem, bior帷 pod uwag 瞠 ich organizmy diametralnie si r騜ni ! Go嗆 kt鏎y jest „na bombie” ma niepor闚nywalnie lepsz synteze bia貫k i szybsz regeneracj i dla niego nie ma wi瘯szej r騜nicy jakim programem b璠zie 獞iczy. Co wi璚ej, 瘸den autorytet nie wm闚i mnie, 瞠 klatka, grzbiet, nogi, biceps, 造dka, cokolwiek, potrzebuje siedmiu dni na regeneracj. Przeczy temu zdrowy rozs康ek, przecz temu fakty naukowe, i przecz temu wyniki ludzi kt鏎zy 獞icz dane partie cia豉 cz窷ciej.
Pozdrawiam i 篡cz wi璚ej zdrowego entuzjazmu !
Aut. Mariusz Pencak - Cz這nek Zespo逝 JWIP.PL. Legnica marzec 2012.
Rej.523./Trening – 58/ 2012.03.21/JWIP.PL
Aktualizacja: 2012.03.31. Godz. 21:17

Zobacz wyzej artyku: „Nakoksowani… nadkomensacja!”. Aut. JureK


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Pa寮ziernik 2008 r.
Pa寮ziernik 2008 r.
SxWOMIR - THOMAS FILIPOWICZ
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE