Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
5654030
osób.
Oni są z nami:
Wierni naturalnemu treningowi. Aut. Jan Włodarek

Maj! Czas wyjść z siłowi, chociaż raz w tygodniu, aby w terenie wśród zieleni podnosić swoją sprawność fizyczną: biegać, skakać przez rowy, podciągać się na konarach drzewa, wspinać się na linie, jeździć na rowerze itp.

Historia sportów ludzi silnych daje nam wiele przykładów na to, że siłę i inne cechy motoryczne ( szybkość, zwinność, skoczność) znakomicie rozwijano ćwicząc na łonie natury, w terenie. Przykładem może być Zbyszko Cyganiewicz, który w okresie „złotej ery atletów – zapaśników” swoją niesamowitą siłę i zwinność wytrenował ćwicząc w terenie, m.in. mocując się z bratem, podnosząc kamienie lub przenosząc je lub rzucając.


Od ponad 50 - ciu lat ćwiczenia w terenie dają znakomite efekty w przygotowywaniu do sportowej rywalizacji w wielu dyscyplinach ( zapasy, boks, podnoszenie ciężarów, judo itd.).




Wśród osób skupionych w JWIP.PL, jest dużo entuzjastów rekreacyjnych ćwiczeń sportów uzupełniających trening siłowy. Ćwiczą od maja 1-2 razy w tygodniu, samotnie, nawet bez względu na nieprzyjemne wiatry i deszcz. Są to ludzie z charakterem.
Jednym z nich jest Józef Talarczyk (56 lat), z Nowej Soli, będąc wiernym ideałom Stanisława Zakrzewskiego, ćwiczy od 1969 roku jest zdrów, zachowując wysoką sprawność fizyczną.

Oprócz ćwiczeń odważnikami regularnie biega po lesie, trenuje sprint, a w przerwie podnosi drewniane bale lub zmaga się pokaźnymi kamieniami. Pan Józef w swoim artykule pt. „Spełnione młodzieńcze marzenia” ( Zobacz w dziale „Historia”), stwierdza: „Tak ćwicząc z łatwością utrzymuję napięcie mięśniowe i obwody, a jednocześnie poprawiam rzeźbę mięśni. Nie zależy mi na większych obwodach. Kilka lat temu ważyłem 95 kg, przy wzroście 187 cm. Obecnie ważę 87 kg, utrzymując obwód ramienia 41 cm, a w klatce piersiowej 127 cm”.

Taki trening powoduje zadowolenie z życia, ma kondycję i sprawność fizyczną sprzed 20 lat i o tyle lat czuje się młodziej! I to jest wspaniałe uczucie!
Autor. Jan Włodarek, maj 2012 r.
Zdjęcia z arch. J Talarczyka, maj 2012 r.
Rej.562/Porady - 73/2012.05.05/ JWIP.PL
Aktualizacja: 2012.05.24, godz.15:43


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Pożegnanie warsza...
Kapusta zalecana ...
Kulturystyka w mo...
Zaburzenia równow...
Święto Niepodległ...
Flesz
 Janusz Woch, 1985 r.
Janusz Woch, 1985 r.
SYLWETKI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE