Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4201821
osób.
Oni są z nami:
Suplementy: po co? Opr. Ignacy Poniatowa

(Fot. z arch.).

Suplementy diety są dla ludzi, ale nie można nimi zastępować pełnowartościowej żywności.
Na ten temat z dr n. med. Agnieszką Jarosz – kierownikiem Centrum Promocji Zdrowego Żywienia I Aktywności Fizycznej w Instytucie Żywności i Żywienia, rozmawia Krystyna Romanowska.
Rozmowa mimo, że ukazała się w czasopiśmie „Wysokie Obcasy” poświęconym kobietom jest ciekawa dla ludzi „żelaza”. Można ją polecić kulturystom, którzy jak opętani faszerują się popularnymi wśród mięśniaków suplementami. Co należy uznać jako duży błąd.


Dr Jarosz jest „orędowniczką przewagi żywności nad suplementami z dwóch powodów. „Po pierwsze, nie znamy jeszcze wielu połączeń i korelacji między różnymi pierwiastkami i witaminami, nie wiemy, co jest najbardziej korzystne, a co nie jest” Drugi powód może bardziej zdenerwować tych, którzy powodzenie w budowaniu masy mięśniowej widzą w tym, aby suplementy łykać dzień po dniu, a w każdym do 7 razy według zaleceń z reklam i artykułów kolorowych magazynów dla kulturystów.
Dr Jarosz uważa, że „gdybyśmy uznali prymat suplementacji nad racjonalnym żywieniem, nie przetrwalibyśmy jako gatunek – suplementy są wymysłem ostatnich lat. Do niedawna obywaliśmy się bez nich doskonale”.

Jednoznacznie stwierdza, że suplementy powinny przyjmować osoby, które wymagają tego z racji choroby! Można to odnieść do zdrowych „ atletycznych byczków” spędzających czas w siłowni. Oni to powinni zadowolić się spożywaniem naturalnych witamin i pierwiastków. Na przykład powinni w pożywieniu dostarczać sobie odpowiednią ilość wapnia, pijąc mleko i jeść produkty mleczne.

Dalej w wywiadzie jest dużo ciekawych informacji, ostrzeżeń, rad o samych suplementach. Czytajmy dokładnie etykietę. „Nie kupujmy suplementów, które nie mają akceptacji Głównego Inspektora Sanitarnego lub Instytutu Żywności I Żywienia”.
Ważne jest m.in. ostrzeżenie przed „kupowaniem preparatów zapewniających stuprocentowe zaspokojenie potrzeb organizmu – to oznacza, że nie możemy zjeść już nic więcej. Zarówno niedobór, jak i nadmiar suplementów nie jest korzystny” dla organizmu.

Wywiad z dr Agnieszką Jarosz ukazał się w „Wysokich obcasach” dnia 13 października 2012 r., dodatku do „Gazety Wyborczej”. Można go przeczytać również (odpłatnie) na stronie: wysokieobcasy.pl.
Opr. Ignacy Poniatowa, październik 2012 r.
Rej.629./Wspomaganie -13 /2012.10. 17/JWIP.PL
Aktualizacja: 2012.11.12, godz. 18:20

JWIP.PL. Temat dobry do dyskusji na Forum.


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Biblioteka Stanisława Zakrzewskiego, 2009 r.
Biblioteka Stanisława Zakrzewskiego, 2009 r.
Stanisław Zakrzewski (1907 - 1972)
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE