Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
5154014
os鏏.
Oni s z nami:
Stopie po stopniu. Dr Zbigniew Zaremba

(Rys. z arch.)

Spr鏏ujcie wbiec na X pi皻ro. W po這wie macie dosy? Nic dziwnego, to wysi貫k r闚ny przebiegni璚iu na stadionie 400 metr闚. Po kr鏒kim jednak treningu oka瞠 si to wcale nie takie trudne.

Jeden z naszych znajomych, in篡nier stosuje od d逝窺zego ju czasu - i z bardzo dobrym skutkiem – ten w豉郾ie spos鏏 wysi趾u fizycznego jako bieg po zdrowie. Ubrany w zwyk造, a nie sportowy str鎩 nie wzbudza na klatce schodowej 瘸dnej sensacji. Najwy瞠j kto mo瞠 sobie pomy郵e, temu to si spieszy. A zreszt ma這 kto teraz w wie穎wcach chodzi po schodach. Przecie s windy. Po co si m璚zy?

Skoro zdecydujemy si na takie bieganie, zaczyna musimy od swobodnego, wolnego wbiegania w g鏎 po schodach, w ten spos鏏, aby wysi貫k zawsze by w granicach zm璚zenia. Powinno si by zdyszanym, ale jeszcze panowa nad oddechem.
W pierwszych pr鏏ach mo瞠 zabrakn望 si na bieg a na strych. Trudno. Wbiega nale篡 tak wysoko, jak jest si w stanie. W ka盥ej nast瘼nej pr鏏ie o kilkana軼ie stopni wy瞠j. Wkr鏒ce oka瞠 si, 瞠 wbiegniemy na X pi皻ro, a jeszcze dysponujemy zapasem si. W闚czas chodzimy na parter i rozpoczynamy ponownie bieg w g鏎.
Mieszkaj帷 w budynku ni窺zym np. 4 - pi皻rowym nale篡 dokona kilka pr鏏. Aby utrzyma si w dobrej kondycji powinno si pokona 300 schod闚 dziennie. W przeci皻nym budynku 4 - pi皻rowym jest ok. 100 schod闚.

Poprzez bieg po schodach, r闚nocze郾ie z wytrzyma這軼i zdobywa si du膨 si喚 n鏬. Szczeg鏊nie wyrabiaj si mi窷nie czworog這we uda, kt鏎e najcz窷ciej przy siedz帷ym trybie 篡cia s s豉bo rozwini皻e. Staramy si wbiega po schodach po kilku pierwszych pr鏏ach „Jak leci” lekko, na palcach. W ten spos鏏 w wi瘯szym jeszcze stopniu wyrabia si mi窷nie i si造 n鏬.

Wbiegamy tak wysoko jak tylko mo瞠my np. na III pi皻ro Je郵i potraktujemy to jako sprawdzian – musimy sobie powiedzie, 瞠 jest to bardzo s豉by wynik. Po wolnym zej軼iu i chwilowym odpoczynku zn闚 wbiegamy na to samo pi皻ro. 鑿iczenie nale篡 powt鏎zy 3 razy.
W ten sam spos鏏 nale篡 獞iczy pierwszy tydzie. W drugim tygodniu biegamy jedno pi皻ro wy瞠j i tak nale篡 post瘼owa w ka盥ym kolejnym tygodniu. Jeden raz w tygodniu nale篡 po pierwszym wbiegni璚iu w umiarkowanym tempie – drugi wykona z pe軟 szybko軼i i znowu spokojnie zej嗆 w d鏊. Trzeci raz wbiec spokojnie – na granicy zm璚zenia.
Kto powie: 3x5 pi皻er to jest 300 schod闚, a je瞠li zrobi 3x6 lub 3x7 - to b璠zie du穎? Nie. Im wi璚ej pracujemy fizycznie – tym lepiej si czujemy. Poza tym wielokrotnie zdarza si, 瞠 nie b璠ziemy mogli w 100 proc. Zrealizowa planu treningu. W ka盥ym razie naszym celem minimum 300 schod闚 w czasie jednego „seansu”.
Aut. Dr Zbigniew Zaremba, („RF” 1982r.)
Rej.655./Trening - 75/ 2012.11.26/ JWIP.PL
Aktualizacja: 2012.12.12, godz. 10:35



Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
安i皻o Niepodleg...
Problem dojrza造c...
"Sistema" - Rosyj...
Sa豉ta wskazana w...
O zmar造ch pionie...
Flesz
Marsz po zdrowie brzegiem morza, 2009 r.
Marsz po zdrowie brzegiem morza, 2009 r.
BOGDAN KASZUBA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE