Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4299742
os鏏.
Oni s z nami:
Stopie po stopniu. Dr Zbigniew Zaremba

(Rys. z arch.)

Spr鏏ujcie wbiec na X pi皻ro. W po這wie macie dosy? Nic dziwnego, to wysi貫k r闚ny przebiegni璚iu na stadionie 400 metr闚. Po kr鏒kim jednak treningu oka瞠 si to wcale nie takie trudne.

Jeden z naszych znajomych, in篡nier stosuje od d逝窺zego ju czasu - i z bardzo dobrym skutkiem – ten w豉郾ie spos鏏 wysi趾u fizycznego jako bieg po zdrowie. Ubrany w zwyk造, a nie sportowy str鎩 nie wzbudza na klatce schodowej 瘸dnej sensacji. Najwy瞠j kto mo瞠 sobie pomy郵e, temu to si spieszy. A zreszt ma這 kto teraz w wie穎wcach chodzi po schodach. Przecie s windy. Po co si m璚zy?

Skoro zdecydujemy si na takie bieganie, zaczyna musimy od swobodnego, wolnego wbiegania w g鏎 po schodach, w ten spos鏏, aby wysi貫k zawsze by w granicach zm璚zenia. Powinno si by zdyszanym, ale jeszcze panowa nad oddechem.
W pierwszych pr鏏ach mo瞠 zabrakn望 si na bieg a na strych. Trudno. Wbiega nale篡 tak wysoko, jak jest si w stanie. W ka盥ej nast瘼nej pr鏏ie o kilkana軼ie stopni wy瞠j. Wkr鏒ce oka瞠 si, 瞠 wbiegniemy na X pi皻ro, a jeszcze dysponujemy zapasem si. W闚czas chodzimy na parter i rozpoczynamy ponownie bieg w g鏎.
Mieszkaj帷 w budynku ni窺zym np. 4 - pi皻rowym nale篡 dokona kilka pr鏏. Aby utrzyma si w dobrej kondycji powinno si pokona 300 schod闚 dziennie. W przeci皻nym budynku 4 - pi皻rowym jest ok. 100 schod闚.

Poprzez bieg po schodach, r闚nocze郾ie z wytrzyma這軼i zdobywa si du膨 si喚 n鏬. Szczeg鏊nie wyrabiaj si mi窷nie czworog這we uda, kt鏎e najcz窷ciej przy siedz帷ym trybie 篡cia s s豉bo rozwini皻e. Staramy si wbiega po schodach po kilku pierwszych pr鏏ach „Jak leci” lekko, na palcach. W ten spos鏏 w wi瘯szym jeszcze stopniu wyrabia si mi窷nie i si造 n鏬.

Wbiegamy tak wysoko jak tylko mo瞠my np. na III pi皻ro Je郵i potraktujemy to jako sprawdzian – musimy sobie powiedzie, 瞠 jest to bardzo s豉by wynik. Po wolnym zej軼iu i chwilowym odpoczynku zn闚 wbiegamy na to samo pi皻ro. 鑿iczenie nale篡 powt鏎zy 3 razy.
W ten sam spos鏏 nale篡 獞iczy pierwszy tydzie. W drugim tygodniu biegamy jedno pi皻ro wy瞠j i tak nale篡 post瘼owa w ka盥ym kolejnym tygodniu. Jeden raz w tygodniu nale篡 po pierwszym wbiegni璚iu w umiarkowanym tempie – drugi wykona z pe軟 szybko軼i i znowu spokojnie zej嗆 w d鏊. Trzeci raz wbiec spokojnie – na granicy zm璚zenia.
Kto powie: 3x5 pi皻er to jest 300 schod闚, a je瞠li zrobi 3x6 lub 3x7 - to b璠zie du穎? Nie. Im wi璚ej pracujemy fizycznie – tym lepiej si czujemy. Poza tym wielokrotnie zdarza si, 瞠 nie b璠ziemy mogli w 100 proc. Zrealizowa planu treningu. W ka盥ym razie naszym celem minimum 300 schod闚 w czasie jednego „seansu”.
Aut. Dr Zbigniew Zaremba, („RF” 1982r.)
Rej.655./Trening - 75/ 2012.11.26/ JWIP.PL
Aktualizacja: 2012.12.12, godz. 10:35



Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Miros豉w Luli雟ki, 1986 r.
Miros豉w Luli雟ki, 1986 r.
Wspaniali ze wsi i miasteczek (LZS), 1986 - 1992
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE