Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
5412006
os鏏.
Oni s z nami:
Jak 獞iczy Antoni Ko貫cki w 1970 r.? Autor Jan W這darek

(„Sopot 68”. Antoni Ko貫cki przyjmuje puchar od redaktora Henryka Jasiaka. Fot. Jan Rozmarynowski).

Pod koniec 1969 roku Antoni Ko貫czki - najlepszy polski kulturysta w kategorii senior闚 rozpocz掖 przygotowania do nowego sezonu start闚 w og鏊nopolskich zawodach, a szczeg鏊nie do rywalizacji w nieoficjalnych mistrzostwach Polski w Sopocie, kt鏎e mia造 odby si w obsadzie mi璠zynarodowej. Od pocz徠ku 1970 roku przyst徙i do realizacji swojego programu, zak豉daj帷ego ci篹ki trening, wykonywany pi耩 razy w tygodniu po oko這 3 godziny.

Narzuci sobie wyczerpuj帷y trening, kt鏎y jest zbyt wyczerpuj帷y nawet dla wsp馧czesnych wyczynowc闚. Szczeg鏊nie serie 陰czone, w tym 獞iczenia na „k馧kach gimnastycznych” wykonywane trzy razy w tygodniu Antek mimo swojego dojrza貫go wieku ( 36 l.) mia doskona陰 wydolno嗆 organizmu i wszechstronno嗆 fizyczn, kt鏎 rozwin掖 uprawiaj帷 wcze郾iej podnoszenie ci篹ar闚, gimnastyk oraz rugby). Do tego dochodzi豉 konsekwencja realizacji za這穎nego celu sportowego 軼i郵e zwi您anego z programem treningowym. Ci kt鏎zy go znali i wiedzieli z jakim uporem systematycznie trenowa, przewidywali, 瞠 w 1970 roku w sopockich mistrzowskich zawodach stanie na najwy窺zym podium po raz czwarty.


Przez kilka miesi璚y 獞iczy nast瘼uj帷o (na podstawie artyku堯w w „SdW”):

Poniedzia貫k, 鈔oda, pi徠ek
Wyciskanie sztangi na poziomej 豉wce. Zaczyna od 60 kg, wykonuj帷 20 powt鏎ze. W nast瘼nych seriach zwi瘯sza obci捫enie o 10 kg, dochodz帷 progresj do 150 kg ( jedno powt鏎zenie, nie zawsze udane).
Praca na wyci庵u na mi瘰nie najszersze grzbietu - 3 s. po 10 p.
Wyciskanie sztangi zza karku szerokim chwytem w pozycji stoj帷ej - 3 s. x 10 p.

Serie 陰czone, kt鏎e od wielu lat stosowali w treningu nasi kultury軼i. Antoni oryginalnie po陰czy. Jego serie sk豉da造 si z 4 獞icze: rozpi皻ki na k馧kach w podporze n鏬, przodem – rozpi皻ki w le瞠niu na 豉wce poziomej sztangielkami - przenoszenie sztangi zza g這wy ugi皻ymi ramionami w pozycji le膨cej – kr捫enie ramion obci捫onych sztangielkami w le瞠niu na 豉wce sko郾ej. Wszystkie te cztery 獞iczenia wykonywa jednym ci庵iem i powtarza po kr鏒kiej przerwie jeszcze 3 razy, a ka盥e 獞iczenie wykonywa w 10 powt鏎zeniach.
Superserie na ramiona: stoj帷 sztang uginanie (biceps) i prostowanie przedramion na wyci庵u (triceps - 3s. x 10 p.
Uginanie ramion ( jednor帷z, w pozycji izolowanej), przedramiona oparte na 豉wce sko郾ej, 3s. x 10 p.
Przysiady ze sztang na barkach metod progresji z obci捫eniem 60 -170 kg.

Wtorek, sobota
Wyciskanie w le瞠niu na 豉wce poziomej, 3 s. z obci捫eniem 60 kg, 2 s. 8 p. -100 kg, 3 - 5 s. x 8p. – 115 - 120 kg.
Przysiady jednon騜 stoj帷 na podwy窺zeniu ( tzw. pistolet), 40 - 50 kg, 3s. x 10 p.
Prostowanie nogi w stawie kolanowym w siadzie na 豉wce ( 獞iczenie na mi瘰nie czworog這we uda). Stopa obci捫ona sztangielk – 3s. x 10 p.
Wieloskoki na materacach – 10 -13 serii.
Na zako鎍zenie treningu wykonywa 10-12 獞icze na wszystkie partie mi窷ni po 1 serii i 15 powt鏎ze.. Mo積a powiedzie ,瞠 ten zestaw 獞icze, wykonywanych „obwodowo” ( z przerwami ok. 30 sek., by „treningiem w treningu” daj帷y mi窷niom mocny impuls do zwi瘯szania si!

W nast瘼nym tygodniu 獞iczenia z wtorku wykonywa w poniedzia貫k, 鈔od i pi徠ek, pozosta we wtorek i sobot,.i tak co tydzie zmienia.

Nale篡 przypomnie, 瞠 w tamtych latach trenowa這 si w prymitywnych warunkach. Na sali treningowej nie by這 maszyn i wymy郵nych przyrz康闚, daj帷ych komfort w „budowaniu” mi窷ni. 鑿iczy這 si sztang, sztangielkami, a po treningu bardzo cz瘰to nie by這 mo磧iwo軼i korzystania z natrysk闚, bo ich nie by這 w zapleczu sali treningowej. Nie by這 r闚nie od篡wek i sklep闚 z suplementami dla kulturyst闚 a jad這 si to co by這 do nabycia w pa雟twowych sklepach, ale jako嗆 spo篡wanych naturalnych produkt闚 by豉 znakomita w por闚naniu z obecnie oferowanymi na rynku.

W闚czas nikt z 獞icz帷ych nie liczy, ze bez ci篹kiej pracy treningowej uzyska „ mas” mi窷niow !
Antoni tak jak inni intensywnie trenowa i nie by這 mu w g這wie aby po ka盥ym treningu regenerowa sw鎩 organizm przyzwyczajony do „katowania” mi窷ni i o dziwo doprowadzi je do imponuj帷ych wymiar闚 i wygl康u. Nie zerwa 軼i璕na ani nie uszkodzi stawu trenuj帷 w wy瞠j podany spos鏏. Trudno sobie dzi wyobrazi kulturyst wykonuj帷ego np. rozpi皻ki na k馧kach gimnastycznych czy wieloskoki, a na zako鎍zenie treningu dodatkowo 12 獞icze po陰czonych obwodowo.

Przypuszczam, 瞠 w鈔鏚 czytaj帷ych znajdzie si jaki znawca - teoretyk, kt鏎y spr鏏uje dowodzi, 瞠 program treningowy Antka jest ma這 wydolny, nie optymalny bo 獞iczenia nie takie jak potrzeba, a ich kolejno嗆 wykonywania nie do przyj璚ia, poniewa niezgodna z tym co kto przet逝maczy z ameryka雟kiej literatury i poda czytelnikom np. w czasopi鄉ie kulturystycznym lub jakim komercyjnym portalu internetowy. Na przyk豉d w portalu czesko – s這wackim, kt鏎ego redaktor wcze郾iej bez zasadnie skrytykowa trening Antoniego.
W闚czas mo積a takiego eksperta zapyta, jak wi璚 wyt逝maczy, 瞠 42 lata temu Antek, jak i inni jego koledzy z si這wni uzyskali imponuj帷e wyniki i to bez stosowania „proch闚” i „dzisiejszych nowoczesnych zdobyczy wsp馧czesnej wyczynowej kulturystyki”?

Antoni Ko貫cki ma 80 lat, cieszy si dobrym zdrowiem, co oznacza , 瞠 to co i jak on 獞iczy jest warto軼iowe r闚nie obecnie, szczeg鏊nie dla mi這郾ik闚 naturalnej kulturystyki.
Autor Jan W這darek, stycze 2013 r.

Prosz przeczyta artyku „ Antoni Ko貫cki – mistrz kulturystyki z lat 60. ma si dobrze”, jest w dziale „Pionierzy”.
Rej.656./ Trening-76/2012.11.30/ JWIP.PL
Aktualizacja: 2013.02.18, godz.22:30



Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Kapusta zalecana ...
Kulturystyka w mo...
Zaburzenia r闚now...
安i皻o Niepodleg...
Problem dojrza造c...
Flesz
Pawe Przedlacki, 1967 r.
Pawe Przedlacki, 1967 r.
JAK TO BYΜ KIEDY...
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE