Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4299713
os鏏.
Oni s z nami:
Jak 獞iczy Antoni Ko貫cki w 1970 r.? Autor Jan W這darek

(„Sopot 68”. Antoni Ko貫cki przyjmuje puchar od redaktora Henryka Jasiaka. Fot. Jan Rozmarynowski).

Pod koniec 1969 roku Antoni Ko貫czki - najlepszy polski kulturysta w kategorii senior闚 rozpocz掖 przygotowania do nowego sezonu start闚 w og鏊nopolskich zawodach, a szczeg鏊nie do rywalizacji w nieoficjalnych mistrzostwach Polski w Sopocie, kt鏎e mia造 odby si w obsadzie mi璠zynarodowej. Od pocz徠ku 1970 roku przyst徙i do realizacji swojego programu, zak豉daj帷ego ci篹ki trening, wykonywany pi耩 razy w tygodniu po oko這 3 godziny.

Narzuci sobie wyczerpuj帷y trening, kt鏎y jest zbyt wyczerpuj帷y nawet dla wsp馧czesnych wyczynowc闚. Szczeg鏊nie serie 陰czone, w tym 獞iczenia na „k馧kach gimnastycznych” wykonywane trzy razy w tygodniu Antek mimo swojego dojrza貫go wieku ( 36 l.) mia doskona陰 wydolno嗆 organizmu i wszechstronno嗆 fizyczn, kt鏎 rozwin掖 uprawiaj帷 wcze郾iej podnoszenie ci篹ar闚, gimnastyk oraz rugby). Do tego dochodzi豉 konsekwencja realizacji za這穎nego celu sportowego 軼i郵e zwi您anego z programem treningowym. Ci kt鏎zy go znali i wiedzieli z jakim uporem systematycznie trenowa, przewidywali, 瞠 w 1970 roku w sopockich mistrzowskich zawodach stanie na najwy窺zym podium po raz czwarty.


Przez kilka miesi璚y 獞iczy nast瘼uj帷o (na podstawie artyku堯w w „SdW”):

Poniedzia貫k, 鈔oda, pi徠ek
Wyciskanie sztangi na poziomej 豉wce. Zaczyna od 60 kg, wykonuj帷 20 powt鏎ze. W nast瘼nych seriach zwi瘯sza obci捫enie o 10 kg, dochodz帷 progresj do 150 kg ( jedno powt鏎zenie, nie zawsze udane).
Praca na wyci庵u na mi瘰nie najszersze grzbietu - 3 s. po 10 p.
Wyciskanie sztangi zza karku szerokim chwytem w pozycji stoj帷ej - 3 s. x 10 p.

Serie 陰czone, kt鏎e od wielu lat stosowali w treningu nasi kultury軼i. Antoni oryginalnie po陰czy. Jego serie sk豉da造 si z 4 獞icze: rozpi皻ki na k馧kach w podporze n鏬, przodem – rozpi皻ki w le瞠niu na 豉wce poziomej sztangielkami - przenoszenie sztangi zza g這wy ugi皻ymi ramionami w pozycji le膨cej – kr捫enie ramion obci捫onych sztangielkami w le瞠niu na 豉wce sko郾ej. Wszystkie te cztery 獞iczenia wykonywa jednym ci庵iem i powtarza po kr鏒kiej przerwie jeszcze 3 razy, a ka盥e 獞iczenie wykonywa w 10 powt鏎zeniach.
Superserie na ramiona: stoj帷 sztang uginanie (biceps) i prostowanie przedramion na wyci庵u (triceps - 3s. x 10 p.
Uginanie ramion ( jednor帷z, w pozycji izolowanej), przedramiona oparte na 豉wce sko郾ej, 3s. x 10 p.
Przysiady ze sztang na barkach metod progresji z obci捫eniem 60 -170 kg.

Wtorek, sobota
Wyciskanie w le瞠niu na 豉wce poziomej, 3 s. z obci捫eniem 60 kg, 2 s. 8 p. -100 kg, 3 - 5 s. x 8p. – 115 - 120 kg.
Przysiady jednon騜 stoj帷 na podwy窺zeniu ( tzw. pistolet), 40 - 50 kg, 3s. x 10 p.
Prostowanie nogi w stawie kolanowym w siadzie na 豉wce ( 獞iczenie na mi瘰nie czworog這we uda). Stopa obci捫ona sztangielk – 3s. x 10 p.
Wieloskoki na materacach – 10 -13 serii.
Na zako鎍zenie treningu wykonywa 10-12 獞icze na wszystkie partie mi窷ni po 1 serii i 15 powt鏎ze.. Mo積a powiedzie ,瞠 ten zestaw 獞icze, wykonywanych „obwodowo” ( z przerwami ok. 30 sek., by „treningiem w treningu” daj帷y mi窷niom mocny impuls do zwi瘯szania si!

W nast瘼nym tygodniu 獞iczenia z wtorku wykonywa w poniedzia貫k, 鈔od i pi徠ek, pozosta we wtorek i sobot,.i tak co tydzie zmienia.

Nale篡 przypomnie, 瞠 w tamtych latach trenowa這 si w prymitywnych warunkach. Na sali treningowej nie by這 maszyn i wymy郵nych przyrz康闚, daj帷ych komfort w „budowaniu” mi窷ni. 鑿iczy這 si sztang, sztangielkami, a po treningu bardzo cz瘰to nie by這 mo磧iwo軼i korzystania z natrysk闚, bo ich nie by這 w zapleczu sali treningowej. Nie by這 r闚nie od篡wek i sklep闚 z suplementami dla kulturyst闚 a jad這 si to co by這 do nabycia w pa雟twowych sklepach, ale jako嗆 spo篡wanych naturalnych produkt闚 by豉 znakomita w por闚naniu z obecnie oferowanymi na rynku.

W闚czas nikt z 獞icz帷ych nie liczy, ze bez ci篹kiej pracy treningowej uzyska „ mas” mi窷niow !
Antoni tak jak inni intensywnie trenowa i nie by這 mu w g這wie aby po ka盥ym treningu regenerowa sw鎩 organizm przyzwyczajony do „katowania” mi窷ni i o dziwo doprowadzi je do imponuj帷ych wymiar闚 i wygl康u. Nie zerwa 軼i璕na ani nie uszkodzi stawu trenuj帷 w wy瞠j podany spos鏏. Trudno sobie dzi wyobrazi kulturyst wykonuj帷ego np. rozpi皻ki na k馧kach gimnastycznych czy wieloskoki, a na zako鎍zenie treningu dodatkowo 12 獞icze po陰czonych obwodowo.

Przypuszczam, 瞠 w鈔鏚 czytaj帷ych znajdzie si jaki znawca - teoretyk, kt鏎y spr鏏uje dowodzi, 瞠 program treningowy Antka jest ma這 wydolny, nie optymalny bo 獞iczenia nie takie jak potrzeba, a ich kolejno嗆 wykonywania nie do przyj璚ia, poniewa niezgodna z tym co kto przet逝maczy z ameryka雟kiej literatury i poda czytelnikom np. w czasopi鄉ie kulturystycznym lub jakim komercyjnym portalu internetowy. Na przyk豉d w portalu czesko – s這wackim, kt鏎ego redaktor wcze郾iej bez zasadnie skrytykowa trening Antoniego.
W闚czas mo積a takiego eksperta zapyta, jak wi璚 wyt逝maczy, 瞠 42 lata temu Antek, jak i inni jego koledzy z si這wni uzyskali imponuj帷e wyniki i to bez stosowania „proch闚” i „dzisiejszych nowoczesnych zdobyczy wsp馧czesnej wyczynowej kulturystyki”?

Antoni Ko貫cki ma 80 lat, cieszy si dobrym zdrowiem, co oznacza , 瞠 to co i jak on 獞iczy jest warto軼iowe r闚nie obecnie, szczeg鏊nie dla mi這郾ik闚 naturalnej kulturystyki.
Autor Jan W這darek, stycze 2013 r.

Prosz przeczyta artyku „ Antoni Ko貫cki – mistrz kulturystyki z lat 60. ma si dobrze”, jest w dziale „Pionierzy”.
Rej.656./ Trening-76/2012.11.30/ JWIP.PL
Aktualizacja: 2013.02.18, godz.22:30



Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Waldek  cyklista
Waldek cyklista
WALDEK, TOMEK, PAWE z Warszawy
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE