Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4810509
os鏏.
Oni s z nami:
Automasa. Autor: Sowa

(Rys. z arch. J.W.).

Masa powoduje lepsze ukrwienie, zwi瘯sza elastyczno嗆 sk鏎y i mi窷ni oraz uspakaja. Automasa wymy郵ono po to, by brak wykwalifikowanego masa篡sty mo積a by這 sobie samemu zast徙i, uzyskuj帷 podobne rezultaty, cho najlepiej jest gdy masowany le篡 lub siedzi zupe軟ie bez ruchu.

O ile normalny masa ca貫go cia豉 trwa oko這 godziny, to ca造 automasa trwa oko這 kwadransa do p馧 godziny. Mo積a go wykonywa je郵i jest si zdrowym lub lekko kontuzjowanym ( b鏊e mi窷niowe, naderwania mi窷ni i 軼i璕ien), po intensywnych, trwaj帷ych d逝瞠j wysi趾ach. Pomaga zregenerowa si造 i lepiej ukrwi obola貫 miejsca.
Nie wolno wykonywa go je郵i kontuzja zwi您ana jest z wylewem krwi (krwiaki, silne opuchni璚ie) lub je郵i mamy jakie k這poty ze sk鏎 (podra積ienia alergiczne, owrzodzenia, 鈍ie瞠 skaleczenia). Bezwzgl璠nym przeciwwskazaniem jest og鏊ny z造 stan zdrowia i podwy窺zona gor帷zka.


Dobrze jest wzi望 przed masa瞠m kr鏒ki, gor帷y prysznic. Potem nale篡 wytrze si do sucha i po這篡 wygodnie w ciep造m pomieszczeniu. D這nie trzeba mocno natrze kremem ( na przyk豉d „Nivea”) lub posypa talkiem.

Koniecznie trzeba przestrzega dw鏂h podstawowych regu automasa簑 – s nimi: kierunek i kolejno嗆. Masa wolno wykonywa tylko w kierunku pokazanym przez strza趾i. Og鏊na zasada brzmi „zawsze w kierunku serca”. Ruchy koliste wykonuje si zgodnie z ruchem wskaz闚ek zegara.

Specjali軼i ustalili, 瞠 kolejno嗆 w automasa簑 powinna by nast瘼uj帷a: 1) w le瞠niu na brzuchu – kark, 2) grzbiet, 3) 造dki, 4) uda, 5) po郵adki, 6) w le瞠niu na plecach – szyja, 7) klatka piersiowa, 8) przedramiona, 9) ramiona, 10) wierch stopy i prz鏚 podudzia, 11) udo z przodu, 12) mi窷nie brzucha.

Technik wykonywania masa簑 celowo uproszczono. Ka盥 cz窷 cia豉 masowana jest w ten spos鏏. Zaczyna si od tak zwanego g豉skania, to jest pocierania otwart d這ni o z陰czonych palcach (tylko w kierunku serca). Dan cz窷 cia豉, na przyk豉d przedrami, pociera si kilkana軼ie razy dot康, a poczuje si ciep這. Nast瘼nie ugniata si masowane miejsce przy pomocy d這ni z zagi皻ymi rozstawionymi palcami (jak szponami).

W czasie automasa簑 nale篡 zachowa w miar mo積o軼i symetri zabieg闚. A wi璚 je郵i masujemy lew r瘯 praw, to zaraz potem post瘼ujemy odwrotnie, a dopiero potem zabieramy si do st鏕 i podudzi. Tam gdzie to mo磧iwe ( na przyk豉d uda, klatka piersiowa, brzuch) wykonujemy masa dwoma d這nmi jednocze郾ie.
Autor Sowa, 1984 r. (廝鏚這 „RF”).
Rej. 701/ MEDYCYNA – 50 /2013.03.15./ JWIP.PL
Aktualizacja: 2013.04.08, godz.18:45


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Sa豉ta wskazana w...
O zmar造ch pionie...
Zmar Jerzy Pacho...
Rewelacyjne 獞ic...
Spotkanie z ambas...
Flesz
Z okazji  55  - lecia, 2013 r.
Z okazji 55 - lecia, 2013 r.
SPOTKANIA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE