Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4202437
osób.
Oni są z nami:
Ćwiczenia. Rozwiń klatkę piersiową. Aut. ST.Z.

Na zdjęciu: Tytani z lat 50. Od lewej: George Eiferman i Steve Reeves. Fot. z "SDW").

Wysoka, elastyczna klatka piersiowa jest prawdziwą ozdobą mężczyzny. Świadczy o jego zdrowiu i sile. W niej przecież mieszczą się najważniejsze narządy wewnętrzne (serce ,płuca), od jej wyglądu i rozwoju uzależniona jest – w poważnym stopniu – ich działanie. O ładnie rozwiniętą klatkę piersiową powinni dbać nie tylko kulturyści.
Oto jedno z ważniejszych ćwiczeń wpływających na rozwój klatki piersiowej: PRRZENOSZENIE PTOSTYCH RAMION W TYŁ NA PŁASKIEJ ŁAWECZCE.


Ramiona - obciążone lekką sztangą powinny być całkowicie wyprostowane w łokciach. Jest to warunek gwarantujący udania się ćwiczenia. Wtedy bowiem poszerza się klatkę piersiową dzięki pracy mieśni: piersiowego wielkiego o zębatych. W mniejszym stopniu zaangażowane są najszerszy grzbietu, naramienny i trójgłowy ramienia. Jeśli natomiast to ćwiczenie wykonujemy z ramionami ugiętymi w łokciach, to w większym stopniu czynny będzie miesień najszerszy grzbietu. Mała zmiana w ćwiczeniu powoduje niekiedy inną zupełnie pracę mięśni. O tym trzeba pamiętać.
Należy również pamiętać o prawidłowym wykonywaniu ruchu i oddychaniu. Wznieś ciężar w górę na wyprostowane ramiona, chwyt na szerokość barków. Wykonując wdech przenieś sztangę w tył za głowę ( w łokciach wciąż wyprostowane) do poziomu ławeczki. W tym momencie wykonaj wydech, po czym unieść ramiona do pozycji wyjściowej.
Ćwicz trzy razy w tygodniu z takim ciężarem, byś łatwo wykonał po 10 ruchów. W drugim miesiącu treningu wykonaj 2 serie po 12 ruchów.
Oczywiście możesz dodać 2 serie rozpiętek i 3 serie wyciskania szt. leżąc. (Ze zbioru St. Z., SDW,1963).

JWIP.PL Przedstawiane ćwiczenie w latach 60. było jednym z najbardziej popularnych ćwiczeń w kulturystyce. Prawie każdy ćwiczący wzorując się na Steve Reevesie (kulturyście wszechczasów), stosował je z dobrym wynikiem. Obecnie jest ono nieznane w siłowniach, zresztą dla tych z „zardzewiałymi” mięśniami barków i z przykurczonymi bicepsami może być niebezpieczne, grozi bolesną kontuzją.
Rej.699./Porady - 80 //2013.03.09./JWIP.PL
Aktualizacja: 2013.04.08, godz.18:48



Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Nowa siedziba od 1972 r.
Nowa siedziba od 1972 r.
50 LAT "BŁYSKAWICY" 1958-2008
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE