Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4394888
os鏏.
Oni s z nami:
鑿iczenia. Rozwi klatk piersiow. Aut. ST.Z.

Na zdj璚iu: Tytani z lat 50. Od lewej: George Eiferman i Steve Reeves. Fot. z "SDW").

Wysoka, elastyczna klatka piersiowa jest prawdziw ozdob m篹czyzny. 安iadczy o jego zdrowiu i sile. W niej przecie mieszcz si najwa積iejsze narz康y wewn皻rzne (serce ,p逝ca), od jej wygl康u i rozwoju uzale積iona jest – w powa積ym stopniu – ich dzia豉nie. O 豉dnie rozwini皻 klatk piersiow powinni dba nie tylko kultury軼i.
Oto jedno z wa積iejszych 獞icze wp造waj帷ych na rozw鎩 klatki piersiowej: PRRZENOSZENIE PTOSTYCH RAMION W TY NA PxSKIEJ xWECZCE.


Ramiona - obci捫one lekk sztang powinny by ca趾owicie wyprostowane w 這kciach. Jest to warunek gwarantuj帷y udania si 獞iczenia. Wtedy bowiem poszerza si klatk piersiow dzi瘯i pracy mie郾i: piersiowego wielkiego o z瑿atych. W mniejszym stopniu zaanga穎wane s najszerszy grzbietu, naramienny i tr鎩g這wy ramienia. Je郵i natomiast to 獞iczenie wykonujemy z ramionami ugi皻ymi w 這kciach, to w wi瘯szym stopniu czynny b璠zie miesie najszerszy grzbietu. Ma豉 zmiana w 獞iczeniu powoduje niekiedy inn zupe軟ie prac mi窷ni. O tym trzeba pami皻a.
Nale篡 r闚nie pami皻a o prawid這wym wykonywaniu ruchu i oddychaniu. Wznie ci篹ar w g鏎 na wyprostowane ramiona, chwyt na szeroko嗆 bark闚. Wykonuj帷 wdech przenie sztang w ty za g這w ( w 這kciach wci捫 wyprostowane) do poziomu 豉weczki. W tym momencie wykonaj wydech, po czym unie嗆 ramiona do pozycji wyj軼iowej.
鑿icz trzy razy w tygodniu z takim ci篹arem, by 豉two wykona po 10 ruch闚. W drugim miesi帷u treningu wykonaj 2 serie po 12 ruch闚.
Oczywi軼ie mo瞠sz doda 2 serie rozpi皻ek i 3 serie wyciskania szt. le膨c. (Ze zbioru St. Z., SDW,1963).

JWIP.PL Przedstawiane 獞iczenie w latach 60. by這 jednym z najbardziej popularnych 獞icze w kulturystyce. Prawie ka盥y 獞icz帷y wzoruj帷 si na Steve Reevesie (kultury軼ie wszechczas闚), stosowa je z dobrym wynikiem. Obecnie jest ono nieznane w si這wniach, zreszt dla tych z „zardzewia造mi” mi窷niami bark闚 i z przykurczonymi bicepsami mo瞠 by niebezpieczne, grozi bolesn kontuzj.
Rej.699./Porady - 80 //2013.03.09./JWIP.PL
Aktualizacja: 2013.04.08, godz.18:48



Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Pi瘯no postaci i ruchu
Pi瘯no postaci i ruchu
J. KOΡUN Z DZIEWCZ邛AMI, ROSJA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE