Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
5630146
osób.
Oni są z nami:
Ćwiczenia. Rozwiń klatkę piersiową. Aut. ST.Z.

Na zdjęciu: Tytani z lat 50. Od lewej: George Eiferman i Steve Reeves. Fot. z "SDW").

Wysoka, elastyczna klatka piersiowa jest prawdziwą ozdobą mężczyzny. Świadczy o jego zdrowiu i sile. W niej przecież mieszczą się najważniejsze narządy wewnętrzne (serce ,płuca), od jej wyglądu i rozwoju uzależniona jest – w poważnym stopniu – ich działanie. O ładnie rozwiniętą klatkę piersiową powinni dbać nie tylko kulturyści.
Oto jedno z ważniejszych ćwiczeń wpływających na rozwój klatki piersiowej: PRRZENOSZENIE PTOSTYCH RAMION W TYŁ NA PŁASKIEJ ŁAWECZCE.


Ramiona - obciążone lekką sztangą powinny być całkowicie wyprostowane w łokciach. Jest to warunek gwarantujący udania się ćwiczenia. Wtedy bowiem poszerza się klatkę piersiową dzięki pracy mieśni: piersiowego wielkiego o zębatych. W mniejszym stopniu zaangażowane są najszerszy grzbietu, naramienny i trójgłowy ramienia. Jeśli natomiast to ćwiczenie wykonujemy z ramionami ugiętymi w łokciach, to w większym stopniu czynny będzie miesień najszerszy grzbietu. Mała zmiana w ćwiczeniu powoduje niekiedy inną zupełnie pracę mięśni. O tym trzeba pamiętać.
Należy również pamiętać o prawidłowym wykonywaniu ruchu i oddychaniu. Wznieś ciężar w górę na wyprostowane ramiona, chwyt na szerokość barków. Wykonując wdech przenieś sztangę w tył za głowę ( w łokciach wciąż wyprostowane) do poziomu ławeczki. W tym momencie wykonaj wydech, po czym unieść ramiona do pozycji wyjściowej.
Ćwicz trzy razy w tygodniu z takim ciężarem, byś łatwo wykonał po 10 ruchów. W drugim miesiącu treningu wykonaj 2 serie po 12 ruchów.
Oczywiście możesz dodać 2 serie rozpiętek i 3 serie wyciskania szt. leżąc. (Ze zbioru St. Z., SDW,1963).

JWIP.PL Przedstawiane ćwiczenie w latach 60. było jednym z najbardziej popularnych ćwiczeń w kulturystyce. Prawie każdy ćwiczący wzorując się na Steve Reevesie (kulturyście wszechczasów), stosował je z dobrym wynikiem. Obecnie jest ono nieznane w siłowniach, zresztą dla tych z „zardzewiałymi” mięśniami barków i z przykurczonymi bicepsami może być niebezpieczne, grozi bolesną kontuzją.
Rej.699./Porady - 80 //2013.03.09./JWIP.PL
Aktualizacja: 2013.04.08, godz.18:48



Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Pożegnanie warsza...
Kapusta zalecana ...
Kulturystyka w mo...
Zaburzenia równow...
Święto Niepodległ...
Flesz
Słupsk 2010
Słupsk 2010
BOGDAN KASZUBA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE