Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4395026
os鏏.
Oni s z nami:
ABC m這dego si豉cza - wci捫 aktualne

(Wyd. III, z 1973 r., na zdj璚iu Mieczys豉w Krydzi雟ki)

JWIP.PL. Prezentujemy zapowied ksi捫ki Stanis豉wa Zakrzewskiego, pt. „ABC m這dego si豉cza”, kt鏎a ukaza豉 si na 豉mach „Sportu dla Wszystkich” w lipcu 1965 r.
Jest to bardzo warto軼iowa ksi捫ka dla zaczynaj帷ych 獞iczenia kulturystyczne, to kultowy podr璚znik kulturystyki dla m這dzie篡, jeden z najlepszych w historii tej dyscypliny sportu. Daje praktyczne i sprawdzone wskaz闚ki jak 獞iczy i post瘼owa w 篡ciu, aby doj嗆 do zamierzonego celu. Pi瘯n sylwetk dadz racjonalne 獞iczenia kulturystyczne a wysok sprawno嗆 fizyczn zapewni 獞iczenia zr璚zno軼i, szybko軼i reakcji, rozwijanie gibko軼i i elastyczno軼i aparatu ruchu. Jak si okazuje ju 48 lat temu realizacja tych wskaz闚ek, czyni豉 z m這dego cz這wieka „wsp馧czesnego Herkulesa”. I nikt w闚czas nie wspomaga si 鈔odkami z apteki.

J.W., maj 2013 r.

OCZEKIWANA I POTRZEBNA KSI*KA. ABC MΜDEGO SIxCZA. Autor: M. Zemel
Nak豉dem „Sportu i Turystyki” ukaza豉 si w tych dniach ksi捫ka Stanis豉wa Zakrzewskiego pt. „ABC MΜDEGO SIxCZA”. Publikacja ta, wyczekiwana z niecierpliwo軼i przez liczne rzesze mi這郾ik闚 kulturystyki, zostanie na pewno b造skawicznie rozkupiona, tak jak i poprzednie prace autora. Nie potrzeba jej specjalnie reklamowa – zareklamuje si sama.

Warto natomiast podkre郵i spo貫czne warto軼i pracy. D捫enie do pi瘯na, do harmonijnego rozwoju organizmu, mocno zakorzenione ju od czas闚 staro篡tnych, zyska豉 sobie we wsp馧czesnym 鈍iecie na sta貫 prawo obywatelstwa. Sprawi to tuch kulturystyczny, kt鏎y i w naszym kraju zdoby ogromn popularno嗆. Odrzucaj帷, co fa連zywe i pozerskie, polski ruch kulturystyczny poszed w豉sn drog: harmonijnego rozwoju cz這wieka, poznania organizmu ludzkiego i jego mo磧iwo軼i.


„Gdyby dzi stan掖 do egzaminu czy quizu z anatomii i fizjologii, czy potrafi豚y wiele powiedzie o budowie i dzia豉niu ludzkiego ustroju A przecie ka盥y, kto chce samodzielnie kierowa swoim rozwojem, musi zna w豉軼iwo軼i swego organizmu – indywidualnie i te, kt鏎e s wsp鏊ne dla wszystkich ludzi. Zw豉szcza trzeba si orientowa cho熲y pobie積ie w cechach w豉軼iwych dojrzewaniu, bo to, jest okres najwi瘯szych przemian w ustroju.

Okres w豉軼iwego dojrzewania przypada u ch這pc闚 od 14 do 18 rok 篡cia, czyli obejmuje w豉郾ie was wszystkich, kt鏎ym g這wnie przeznaczam t ksi捫k. W豉郾ie w鈔鏚 was jest najwi璚ej zwolennik闚 獞icze i obserwuje si du瞠 zainteresowanie kulturystyk. Zapoznajemy si wi璚 bli瞠j z tym, jakie przemiany nadchodz w ustroju w okresie dojrzewanie i jaki to ma wp造w na dob鏎 獞icze i sposob闚 ich uprawiania”.

Tak poj皻e zadanie ksi捫ki „ABC MΜDEGO SIxCZA” ma wi璚 kapitalne znaczenie zar闚no pod wzgl璠em spo貫cznym, jak o zdrowotnym.

A teraz nieco o tre軼i ksi捫ki. M這dzi adepci kulturystyki znajd w niej mn鏀two wiadomo軼i niezb璠nych przy samodzielnym uprawianiu 獞icze. Dowiedz si, jak u這篡 sobie ich program, jak wykorzystywa warunki terenowe, jak niewielkim nak豉dem koszt闚 urz康zi salk 獞icze, w豉snor璚znie wykona przyrz康y itd.
Nale篡 podkre郵i, 瞠 autor nie propaguje nadmiernego rozwoju mi瘰ni kosztem kszta速owania umys逝 i charakteru:


… w codziennym 篡ciu przesadne rozwijanie mi瘰ni nie sa ani potrzebne, ani estetyczne. W sporcie – podobnie jak w ka盥ej innej dziedzinie 篡cia decyduje charakter: si豉 woli, umiej皻no嗆 pokonywania trudno軼i…” Na tym polegaj wychowawcze warto軼i tej po篡tecznej ksi捫ki.
Autor: M. Zemel, 1965 r.

ZΜTE ZASADY ABC MΜDEGO SIxCZA
Trening m這dego si豉cza powinien mie charakter funkcjonalny tzn. musi przygotowywa do 篡cia we wsp馧czesnym 鈍iecie. Nie ograniczaj si zatem do 獞icze si這wych, lecz w豉czaj do treningu r騜ne formy i 鈔odki wychowania fizycznego, d捫帷 do wszechstronnej sprawno軼i.

Aby sobie lepiej uplastyczni obraz prawid這wego treningu, obejrzyj dok豉dnie schemat. Dowiesz si z niego wielu ciekawych wskaz闚ek.

Przede wszystkim pami皻aj o ci庵這軼i treningu, kt鏎y toczy si powinien nieprzerwanie z sezonu na sezon, z roku na rok tworz帷 obw鏚 zamkni皻y. Kulturystyka no瞠 stanowi element przewa瘸j帷y, dla niej przecie podj掖e 獞iczenia. Ale obok kulturystyki poczesne miejsce w twoim treningu musz zaj望 sporty u篡tkowe: p造wanie, elementy walki wr璚z, lekka atletyka, kolarstwo, a tak瞠 獞iczenia zr璚zno軼iowe i inne.

Dob鏎 獞icze powiniene dostosowa do sezon闚: w zimie g這wny nacisk po這篡sz na 獞iczenia si這we z u篡ciem ca貫go asortymentu sprz皻u, kt鏎y sam przygotujesz lub znajdziesz w Sali 獞icze. Na wiosn i jesieni wi璚ej czasu przeznacz na 獞iczenia w terenie, a latem, jakby dla odpoczynku przerzucisz si niemal zupe軟ie na sporty wodne. To ci urozmaici trening i uchroni przed znu瞠niem – wrogiem wszelkich 獞icze.

Je瞠li za podejdziesz do 獞icze z ca造m zapa貫m, je郵i w這篡sz w nie du穎 serca – osi庵niesz niew徠pliwie sw鎩 cel: staniesz si silny, sprawny, zaradny, i dzielny, uzyskasz pi瘯n sylwetk.
Wi璚ej w wymienionej ksi捫ce.
Rej.719./PORADY - 81/2013/JWIP.PL
Aktualizacja: 2013.06.29, godz. 15:59

Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Elina Gook, 2011 r.
Elina Gook, 2011 r.
J. KOΡUN Z DZIEWCZ邛AMI, ROSJA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE