Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4306071
osób.
Oni są z nami:
Porady: Dużego, Gladiusa i Twardego

(Steve Reeves w 25 roku życia. Mała fotka: mając 14 lat. Fot. z "SdW" 1961 r.)

Kilka ciekawych fragmentów wybranych z listów sympatyków JWIP.PL, które można traktować, jako dobre i sprawdzone rady treningowe dla początkujących. Polecamy.

DUZY - Początkujący zapamiętajcie, żeby osiągnąć maksymalne wyniki w kształtowaniu sylwetki należy ćwiczyć z „głową’, czyli według sprawdzonego już systemu treningowego i najlepiej pod opieką wykwalifikowanego instruktora. Trzeba zacząć od planu opracowanego przez doświadczonego instruktora lub trenera ewentualnie samemu go opracować. Oczywiście z dobrych wzorów , z rzetelnych źródeł.
Ci którzy mają zamiar ćwiczyć jedynie dla siebie, spokojnie wykonują ćwiczenia podstawowe na największe grupy mięśniowe angażujące nimi praktycznie wszystkie mięśnie. W tym czasie dobrze opanowujemy techniki poszczególnych ćwiczeń, koordynacje ruchowo - oddechową, utrwalamy nawyki. Po roku wprowadzamy do treningu progresję obciążenia. Ćwiczymy i nie więcej niż 3 razy w tygodniu), i to wystarczyłoby zwiększyć siłę, wagę ciała (masę) oraz rozwinąć system reakcji nerwowo – mięśniowej. Powolutku poprawiamy swoją bazę siłowo – wytrzymałościową.
W siłowni za uczestnictwo w zajęciach płacicie, więc należy domagać się pomocy od instruktora, nie tylko w zakresie metodyki treningu.

GLADIUS: - Młodzi uprawiający kulturystykę mają skłonności do przesady – zbyt intensywnie trenują, co prowadzi do uszkodzenia stawów i wiązadeł na długo, zanim siwe włosy pojawią się na ich skroniach. Kontuzje to wynik nadmiernych obciążeń, intensywności zajęć i braku kwalifikacji lub zaniedbań ze strony instruktorów. Ci instruktorzy, którzy często nie wykonują swoich obowiązków, uważają ze dla podopiecznych jedynym sposobem budowy mięśni jest spożywanie środków wspomagających. Takich unikamy!

TWARDY: - Aby mieć stalową powłokę i przy okazji zrzucić kilka kilogramów „sadełka” zacznij ćwiczyć mięśnie brzucha, najlepiej w domu i to codziennie i od dziś! Kilka prostych ćwiczeń wykonujemy w seriach do 20 powtórzeń. W pierwszych tygodniach wykonuj 6 ćwiczeń i tylko po jednej ew. dwóch seriach, potem zwiększaj tylko liczbę serii i tempo, czyli intensywność. Twój trening nie może przekroczyć 30 minut. Postaraj się i rano wstawaj wcześniej. Ćwicz przed śniadaniem. Dwa miesiące takiego treningu wystarczy, by znacznie wzmocnić mięśnie brzucha i o kilka centymetrów zmniejszyć obwód w pasie. Po roku takiego treningu twoje mięśnie brzucha zamienią się w stalowa powłokę i o to chodzi. Systematyczny trening jest podstawowym warunkiem powodzenia! Pamiętaj o tym siadając przed telewizorem!
Wybrał: I.P.
Rej.779./PORADY -/2014.04.05/JWIP.PL
Aktualizacja 2014.04.19, godz. 22:55


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Zmarł Antoni Kołe...
Pozdrowienia z wa...
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Dwa pokolenia, 2008 r.
Dwa pokolenia, 2008 r.
KRZYSZTOF GÓRNICKI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE