Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4200119
osób.
Oni są z nami:
Porady: Dużego, Gladiusa i Twardego

(Steve Reeves w 25 roku życia. Mała fotka: mając 14 lat. Fot. z "SdW" 1961 r.)

Kilka ciekawych fragmentów wybranych z listów sympatyków JWIP.PL, które można traktować, jako dobre i sprawdzone rady treningowe dla początkujących. Polecamy.

DUZY - Początkujący zapamiętajcie, żeby osiągnąć maksymalne wyniki w kształtowaniu sylwetki należy ćwiczyć z „głową’, czyli według sprawdzonego już systemu treningowego i najlepiej pod opieką wykwalifikowanego instruktora. Trzeba zacząć od planu opracowanego przez doświadczonego instruktora lub trenera ewentualnie samemu go opracować. Oczywiście z dobrych wzorów , z rzetelnych źródeł.
Ci którzy mają zamiar ćwiczyć jedynie dla siebie, spokojnie wykonują ćwiczenia podstawowe na największe grupy mięśniowe angażujące nimi praktycznie wszystkie mięśnie. W tym czasie dobrze opanowujemy techniki poszczególnych ćwiczeń, koordynacje ruchowo - oddechową, utrwalamy nawyki. Po roku wprowadzamy do treningu progresję obciążenia. Ćwiczymy i nie więcej niż 3 razy w tygodniu), i to wystarczyłoby zwiększyć siłę, wagę ciała (masę) oraz rozwinąć system reakcji nerwowo – mięśniowej. Powolutku poprawiamy swoją bazę siłowo – wytrzymałościową.
W siłowni za uczestnictwo w zajęciach płacicie, więc należy domagać się pomocy od instruktora, nie tylko w zakresie metodyki treningu.

GLADIUS: - Młodzi uprawiający kulturystykę mają skłonności do przesady – zbyt intensywnie trenują, co prowadzi do uszkodzenia stawów i wiązadeł na długo, zanim siwe włosy pojawią się na ich skroniach. Kontuzje to wynik nadmiernych obciążeń, intensywności zajęć i braku kwalifikacji lub zaniedbań ze strony instruktorów. Ci instruktorzy, którzy często nie wykonują swoich obowiązków, uważają ze dla podopiecznych jedynym sposobem budowy mięśni jest spożywanie środków wspomagających. Takich unikamy!

TWARDY: - Aby mieć stalową powłokę i przy okazji zrzucić kilka kilogramów „sadełka” zacznij ćwiczyć mięśnie brzucha, najlepiej w domu i to codziennie i od dziś! Kilka prostych ćwiczeń wykonujemy w seriach do 20 powtórzeń. W pierwszych tygodniach wykonuj 6 ćwiczeń i tylko po jednej ew. dwóch seriach, potem zwiększaj tylko liczbę serii i tempo, czyli intensywność. Twój trening nie może przekroczyć 30 minut. Postaraj się i rano wstawaj wcześniej. Ćwicz przed śniadaniem. Dwa miesiące takiego treningu wystarczy, by znacznie wzmocnić mięśnie brzucha i o kilka centymetrów zmniejszyć obwód w pasie. Po roku takiego treningu twoje mięśnie brzucha zamienią się w stalowa powłokę i o to chodzi. Systematyczny trening jest podstawowym warunkiem powodzenia! Pamiętaj o tym siadając przed telewizorem!
Wybrał: I.P.
Rej.779./PORADY -/2014.04.05/JWIP.PL
Aktualizacja 2014.04.19, godz. 22:55


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Obraz
Obraz
GALERIA PRAC WOJTKA SIUDMAKA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE