Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4200164
osób.
Oni są z nami:
Unoszenie ramion bokiem. Autor: Henryk Jasiak
Unoszenie ramion bokiem w górę jest najbardziej popularnym i skutecznym ćwiczeniem na rozwinięcie mięśni naramiennych.
W ćwiczeniu tym zaangażowane są wszystkie trzy aktony mięśnia naramiennego: przedni, środkowy i tylny, które pokrywają cały staw barkowy. Od rozwoju tych mięśni zależy szerokość barków, a tym samym najbardziej klasyczny kształt sylwetki – trójkąta.

Mięśnie naramięnne pracują przy opuszczaniu prostych ramion bokiem w dół i przy ich unoszeniu przynajmniej do poziomu lub wyżej. Mięśnie naramienne odgrywają dużą rolę w takich dyscyplinach sportu, jak kulturystyka, podnoszenie ciężarów, koszykówka, siatkówka, piłka ręczna,, gimnastyka i w innych, w których występuje unoszenie ramion w jakiejkolwiek formie i płaszczyźnie.

Wykonanie tego ćwiczenia polega na tym, aby stanąć w dobrze wyważonej pozycji (średni rozkrok) i trzymać opuszczone ramiona wzdłuż tułowia, w rękach sztangielki. Wnętrza dłoni powinny być skierowane do bioder. Z tej pozycji następuje powolne unoszenie prostych ramion bokiem w gorę, przynajmniej do poziomu, tułów w tym czasie powinien być w pozycji pionowej. Ćwiczenie to można wykonywać również w siadzie. Istnieją różne warianty wykonywania ćwiczenia:

 Jeśli będziemy unosić ramiona dokładnie bokiem w gore mając cały czas wewnętrzne powierzchnie dłoni skierowane w dół, wówczas najbardziej zaangażowany będzie akton środkowy mięśnia naramiennego.

 Jeśli w trakcie unoszenia będziemy obracali przedramiona do wewnątrz
(do środka) – najbardziej zaangażowany będzie akton przedni mięśnia naramiennego.

 Ćwiczenia można wykonywać z lekkim pochyleniem klatki piersiowej w przód ( zarówno w staniu, jak i w siadzie), wówczas włączają się do akcji dodatkowe górne mięśnie grzbietu.

 Należy unikać stosowania w tym ćwiczeniu zbyt dużych ciężarów, gdyż zmusza to do uginania łokci, a to z kolei powoduje eliminacje takich mięsni, jak piersiowy wielki i ramienny.

Technika oddychania w czasie unoszenia ramion bokiem w gorę polega na tym, aby wdychać powietrze do płuc w pozycji wyjściowej i w czasie unoszenia ciężaru w górę, zatrzymać oddech na chwilę w momencie przekroczenia kąta 90 stopni w stosunku do tułowia i wdychać powietrze w czasie opuszczania ciężaru.
Autor: Henryk Jasiak
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Trener i Mistrzyni, 2007 r.
Trener i Mistrzyni, 2007 r.
JEWGIENIJ KOŁTUN, ROSJA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE