Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
5498511
os鏏.
Oni s z nami:
Unoszenie ramion bokiem. Autor: Henryk Jasiak
Unoszenie ramion bokiem w g鏎 jest najbardziej popularnym i skutecznym 獞iczeniem na rozwini璚ie mi窷ni naramiennych.
W 獞iczeniu tym zaanga穎wane s wszystkie trzy aktony mi窷nia naramiennego: przedni, 鈔odkowy i tylny, kt鏎e pokrywaj ca造 staw barkowy. Od rozwoju tych mi窷ni zale篡 szeroko嗆 bark闚, a tym samym najbardziej klasyczny kszta速 sylwetki – tr鎩k徠a.

Mi窷nie narami瘽ne pracuj przy opuszczaniu prostych ramion bokiem w d馧 i przy ich unoszeniu przynajmniej do poziomu lub wy瞠j. Mi窷nie naramienne odgrywaj du膨 rol w takich dyscyplinach sportu, jak kulturystyka, podnoszenie ci篹ar闚, koszyk闚ka, siatk闚ka, pi趾a r璚zna,, gimnastyka i w innych, w kt鏎ych wyst瘼uje unoszenie ramion w jakiejkolwiek formie i p豉szczy幡ie.

Wykonanie tego 獞iczenia polega na tym, aby stan望 w dobrze wywa穎nej pozycji (鈔edni rozkrok) i trzyma opuszczone ramiona wzd逝 tu這wia, w r瘯ach sztangielki. Wn皻rza d這ni powinny by skierowane do bioder. Z tej pozycji nast瘼uje powolne unoszenie prostych ramion bokiem w gor, przynajmniej do poziomu, tu堯w w tym czasie powinien by w pozycji pionowej. 鑿iczenie to mo積a wykonywa r闚nie w siadzie. Istniej r騜ne warianty wykonywania 獞iczenia:

 Je郵i b璠ziemy unosi ramiona dok豉dnie bokiem w gore maj帷 ca造 czas wewn皻rzne powierzchnie d這ni skierowane w d馧, w闚czas najbardziej zaanga穎wany b璠zie akton 鈔odkowy mi窷nia naramiennego.

 Je郵i w trakcie unoszenia b璠ziemy obracali przedramiona do wewn徠rz
(do 鈔odka) – najbardziej zaanga穎wany b璠zie akton przedni mi窷nia naramiennego.

 鑿iczenia mo積a wykonywa z lekkim pochyleniem klatki piersiowej w prz鏚 ( zar闚no w staniu, jak i w siadzie), w闚czas w陰czaj si do akcji dodatkowe g鏎ne mi窷nie grzbietu.

 Nale篡 unika stosowania w tym 獞iczeniu zbyt du篡ch ci篹ar闚, gdy zmusza to do uginania 這kci, a to z kolei powoduje eliminacje takich mi瘰ni, jak piersiowy wielki i ramienny.

Technika oddychania w czasie unoszenia ramion bokiem w gor polega na tym, aby wdycha powietrze do p逝c w pozycji wyj軼iowej i w czasie unoszenia ci篹aru w g鏎, zatrzyma oddech na chwil w momencie przekroczenia k徠a 90 stopni w stosunku do tu這wia i wdycha powietrze w czasie opuszczania ci篹aru.
Autor: Henryk Jasiak
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Kapusta zalecana ...
Kulturystyka w mo...
Zaburzenia r闚now...
安i皻o Niepodleg...
Problem dojrza造c...
Flesz
M這do嗆
M這do嗆
GALERIA PRAC WOJTKA SIUDMAKA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE