Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
5778918
osób.
Oni są z nami:
Unoszenie ramion bokiem. Autor: Henryk Jasiak
Unoszenie ramion bokiem w górę jest najbardziej popularnym i skutecznym ćwiczeniem na rozwinięcie mięśni naramiennych.
W ćwiczeniu tym zaangażowane są wszystkie trzy aktony mięśnia naramiennego: przedni, środkowy i tylny, które pokrywają cały staw barkowy. Od rozwoju tych mięśni zależy szerokość barków, a tym samym najbardziej klasyczny kształt sylwetki – trójkąta.

Mięśnie naramięnne pracują przy opuszczaniu prostych ramion bokiem w dół i przy ich unoszeniu przynajmniej do poziomu lub wyżej. Mięśnie naramienne odgrywają dużą rolę w takich dyscyplinach sportu, jak kulturystyka, podnoszenie ciężarów, koszykówka, siatkówka, piłka ręczna,, gimnastyka i w innych, w których występuje unoszenie ramion w jakiejkolwiek formie i płaszczyźnie.

Wykonanie tego ćwiczenia polega na tym, aby stanąć w dobrze wyważonej pozycji (średni rozkrok) i trzymać opuszczone ramiona wzdłuż tułowia, w rękach sztangielki. Wnętrza dłoni powinny być skierowane do bioder. Z tej pozycji następuje powolne unoszenie prostych ramion bokiem w gorę, przynajmniej do poziomu, tułów w tym czasie powinien być w pozycji pionowej. Ćwiczenie to można wykonywać również w siadzie. Istnieją różne warianty wykonywania ćwiczenia:

 Jeśli będziemy unosić ramiona dokładnie bokiem w gore mając cały czas wewnętrzne powierzchnie dłoni skierowane w dół, wówczas najbardziej zaangażowany będzie akton środkowy mięśnia naramiennego.

 Jeśli w trakcie unoszenia będziemy obracali przedramiona do wewnątrz
(do środka) – najbardziej zaangażowany będzie akton przedni mięśnia naramiennego.

 Ćwiczenia można wykonywać z lekkim pochyleniem klatki piersiowej w przód ( zarówno w staniu, jak i w siadzie), wówczas włączają się do akcji dodatkowe górne mięśnie grzbietu.

 Należy unikać stosowania w tym ćwiczeniu zbyt dużych ciężarów, gdyż zmusza to do uginania łokci, a to z kolei powoduje eliminacje takich mięsni, jak piersiowy wielki i ramienny.

Technika oddychania w czasie unoszenia ramion bokiem w gorę polega na tym, aby wdychać powietrze do płuc w pozycji wyjściowej i w czasie unoszenia ciężaru w górę, zatrzymać oddech na chwilę w momencie przekroczenia kąta 90 stopni w stosunku do tułowia i wdychać powietrze w czasie opuszczania ciężaru.
Autor: Henryk Jasiak
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Wszystkich Święty...
Aby poprawić jako...
Swięto Niepodległ...
Pożegnanie warsza...
Kapusta zalecana ...
Flesz
Wydmy Łąckie, 2008 r.
Wydmy Łąckie, 2008 r.
BOGDAN KASZUBA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE