Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4207702
osób.
Oni są z nami:
Jeden ze sposobów na zdrowe serce
Każdego roku choroby układu krążenia powodują niemal jedną trzecią wszystkich zgonów na świecie.
Statystyki chorób serca ostatnio nieco się poprawiły, ale daleko do zadowolenia.
Z publikacji prasowych wynika, że w Polsce zawały nadal przytrafiają się 80 tys. osobom rocznie i one są głównym zabójcą. Co druga śmierć dorosłego Polaka przytrafia się z ich powodu.

Nadciśnienie przyczyniające się do zawałów to cichy zabójca. Osiem milionów ludzi w Polsce ma nadciśnienie i prawie połowa z nich nie zdaje sobie z tego sprawy. Wśród nich są też osoby rekreacyjnie uprawiające sport, w tym kulturystykę.

Nadciśnienie nie dokonuje wielkich szkód w ciągu kilkunastu miesięcy. Dopiero po latach następują powikłania groźne dla życia.
„Serce kurczy się przeciętnie 70 razy w ciągu minuty. Każde z nich podwyższa ciśnienie w tętnicach, każda fala napływającej krwi uderza w ich ściany. W tych miejscach odkłada się cholesterol, średnica tętnicy maleje (...) Krew w naczyniach płynie, więc wolniej. Staje się lepka, łatwiej krzepnie. To prowadzi do zakrzepów, które mogą powodować zawał serca lub udary mózgu.”
Żeby nasze serce biło jak należy musimy zmienić styl życia i mentalność.

Jednym ze skutecznych sposobów na zdrowe bicie serca jest, ruch w umiarkowanym tempie i wysiłku, i o tym wiadomo od dawna. Rekreacyjnie uprawiając sport, aż o połowę możemy zmniejszy ryzyko śmierci z powodu chorób układu krążenia.

Potwierdziła to grupa badaczy z Uniwersytetu Queen,s w Kanadzie, która w latach 1979 – 1995 programem badawczym objęła 19 tys. mężczyzn w wieku od 20 do 79 lat. Był to program edukacyjny dotyczący zdrowotnych skutków podwyższonego poziomu cholesterolu.
„Ci, których ćwiczenia uchroniły od śmierci z powodu choroby układu krążenia, oddawali się im średnio przez pół godziny dziennie, od czterech do pięciu razy w tygodniu lub ponad dwie godziny w tym czasie spacerowali”.

Więcej:
- „Ćwiczenia pomagają na serce”, autor: i.r.,eurekalert, „Rzeczpospolita”
z dn. 13.09.2005 r.,
- „Bij na zdrowie”,autor: Paweł Zalewski, „Polityka” z dn.24.09.2005 r.,
- „Największe plagi świata”,autor: Kościelak, „Rzeczpospolita” z dn.
7.10.2005 r.
Opracował: T.

Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Paryż 1971 r.
Paryż 1971 r.
Stanisław Zakrzewski (1907 - 1972)
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE