Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4201850
osób.
Oni są z nami:
Witaminowe zastrzyki . Autor: Henryk Jasiak
Wiadomo, że witaminowy odgrywają bardzo ważną rolę w żywieniu każdego człowieka, a u uprawiającego różne formy sportu lub rekreacji fizycznej – szczególnie. Ale też nie należy przesądzać z ich spożywaniem w naszej diecie. Witaminy są regulatorem określonych czynności organizmu. Ich nadmiar w organizmie wcale nie powoduje dobroczynnych skutków, niedobór zaś może prowadzić nawet do choroby.

Dla naszego zdrowia najważniejsze jest, aby w organizmie nie występował niedobór podstawowych witamin.

Ogólnie rzecz biorąc, każdy spożywany przez nas pokarm za wyjątkiem cukru rafinowanowego i niektórych rodzajów tłuszczów, zawiera wszystkie potrzebne organizmowi witaminy, aczkolwiek w różnych ilościach. Stąd u normalnie i racjonalnie odżywiającego się człowieka nie powinien nigdy występować niedobór witamin bądź zakłócenia spowodowane z tego tytułu.

Witaminy z grupy B są syntetyzowane przez bakterie jelitowe i jeśli nie wytrujemy ich przez spożywanie antybiotyków – mamy zapewnioną dostawę tych witamin. Inne witaminy, głownie A,D i E również nie powinny stwarzać problemów. Witamina A jest jedną z najbardziej rozpowszechnionych we wszystkich pokarmach, witaminę D organizm wytwarza pod wpływem światła słonecznego w skórze. Jeśli chodzi o witaminę E, to dotychczas nie obserwowano jej niedoboru u ludzi, a jedynie u zwierząt w pewnych warunkach.
Witaminą, która jest bardzo ważna dla organizmu i nie zawsze dostarczana w odpowiednich ilościach, jest witamina C. Nasze zapotrzebowanie na tę witaminę jest bardzo duże, a organizm jej nie gromadzi. Witamina C występuje w większych ilościach nieomal wyłącznie w produktach pochodzenia roślinnego: owocach i częściach zielonych roślin. Dlatego zimą może wystąpić niedobór tej witaminy, ale można go z powodzeniem zastąpić ziemniakami. Ta popularna w Polsce roślina zawiera bowiem sporo witaminy C.

Jak z tego widać, nie musimy się specjalnie martwić o zaopatrzenie organizmu w witaminy, bowiem są one zawarte w tych produktach, które zwykle spożywamy. Należy natomiast unikać spożywania zbyt dużej ilości witamin skondensowanych w pastylkach. Może to, bowiem prowadzić do tzw. zatrucia witaminowego i przeciążenia organizmu.

Póki co starajmy się latem jeść dużo owoców i jarzyn, bo jest okazja do naładowania witaminowego „akumulatora” w naszym organizmie.
Autor: Henryk Jasiak
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Zabrze, 2007 r.
Zabrze, 2007 r.
BOGDAN KASZUBA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE