Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4945426
osób.
Oni są z nami:
Witaminowe zastrzyki . Autor: Henryk Jasiak
Wiadomo, że witaminowy odgrywają bardzo ważną rolę w żywieniu każdego człowieka, a u uprawiającego różne formy sportu lub rekreacji fizycznej – szczególnie. Ale też nie należy przesądzać z ich spożywaniem w naszej diecie. Witaminy są regulatorem określonych czynności organizmu. Ich nadmiar w organizmie wcale nie powoduje dobroczynnych skutków, niedobór zaś może prowadzić nawet do choroby.

Dla naszego zdrowia najważniejsze jest, aby w organizmie nie występował niedobór podstawowych witamin.

Ogólnie rzecz biorąc, każdy spożywany przez nas pokarm za wyjątkiem cukru rafinowanowego i niektórych rodzajów tłuszczów, zawiera wszystkie potrzebne organizmowi witaminy, aczkolwiek w różnych ilościach. Stąd u normalnie i racjonalnie odżywiającego się człowieka nie powinien nigdy występować niedobór witamin bądź zakłócenia spowodowane z tego tytułu.

Witaminy z grupy B są syntetyzowane przez bakterie jelitowe i jeśli nie wytrujemy ich przez spożywanie antybiotyków – mamy zapewnioną dostawę tych witamin. Inne witaminy, głownie A,D i E również nie powinny stwarzać problemów. Witamina A jest jedną z najbardziej rozpowszechnionych we wszystkich pokarmach, witaminę D organizm wytwarza pod wpływem światła słonecznego w skórze. Jeśli chodzi o witaminę E, to dotychczas nie obserwowano jej niedoboru u ludzi, a jedynie u zwierząt w pewnych warunkach.
Witaminą, która jest bardzo ważna dla organizmu i nie zawsze dostarczana w odpowiednich ilościach, jest witamina C. Nasze zapotrzebowanie na tę witaminę jest bardzo duże, a organizm jej nie gromadzi. Witamina C występuje w większych ilościach nieomal wyłącznie w produktach pochodzenia roślinnego: owocach i częściach zielonych roślin. Dlatego zimą może wystąpić niedobór tej witaminy, ale można go z powodzeniem zastąpić ziemniakami. Ta popularna w Polsce roślina zawiera bowiem sporo witaminy C.

Jak z tego widać, nie musimy się specjalnie martwić o zaopatrzenie organizmu w witaminy, bowiem są one zawarte w tych produktach, które zwykle spożywamy. Należy natomiast unikać spożywania zbyt dużej ilości witamin skondensowanych w pastylkach. Może to, bowiem prowadzić do tzw. zatrucia witaminowego i przeciążenia organizmu.

Póki co starajmy się latem jeść dużo owoców i jarzyn, bo jest okazja do naładowania witaminowego „akumulatora” w naszym organizmie.
Autor: Henryk Jasiak
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Sałata wskazana w...
O zmarłych pionie...
Zmarł Jerzy Pacho...
Rewelacyjne ćwic...
Spotkanie z ambas...
Flesz
Mistrzostwa Europy -1994 r.Tiumień
Mistrzostwa Europy -1994 r.Tiumień
SPOTKANIA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE