Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4205338
osób.
Oni są z nami:
Polecamy!
Marchewka i morskie ryby
Swój intensywny kolor marchewka zawdzięcza beta - karotonowi, z którego w organizmie powstaje witamina A, nazywana witaminą młodości. Dzięki niej, do późnych lat będziemy się cieszyli dobrym wzrokiem i cerą bez zmar4szczek. W marchwi znajdziemy też flawonoidy, działające przeciwskurczowa na naczynia wieńcowe serca.
Pozwalajmy sobie jednak tylko na jedną – dwie marchewki dziennie, ponieważ nadmiar witaminy A może być szkodliwy.

Dwa razy w tygodniu jedz tłuste morskie ryby, które są pełne wielonasyconych kwasów tłuszczowych (omega –3). Dzięki takiej diecie obniżysz poziom złego cholesterolu i zapobiegniesz udarom mózgu. Chcesz wygładzić zmarszczki? Też jedz ryby! Zawierają sporo witamin A i E, wpływają na zdrowie skóry, a kwas omega –3 wygładza zmarszczki. Jedz zatem codziennie kawałek łososia lub śledzia.

Czekolada i herbata
Dwie kostki gorzkiej czekolady (80 kcal), nie spowoduje, że od razu utyjesz, a mogą zdziałać cuda.
Po ich zjedzeniu poziom przeciw utleniaczy, ( czyli substancji zwalczających wolne rodniki) wzrasta we krwi aż o 20 %.
W 100 g czekolady znajduje się też blisko 300 mg magnezu, który poprawia naszą sprawność intelektualną. Dodatkowo poczujesz się szczęśliwsza dzięki temu, że czekolada zawiera endorfiny.

Codziennie wypijaj przynajmniej jedną filiżankę herbaty, najlepiej zielonej. Nie dość że działa ona pobudzająco i odświeżająco, to jeszcze naukowcy dowiedli, ze zawiera m.in. witaminy z grupy A,B,C oraz wiele minerałów i mikroelementów, między innymi fluor, mangan oraz polifenole, które neutralizują wolne rodniki, zapobiegając starzeniu. Pita regularnie obniża też ciśnienie krwi i poziom złego cholesterolu.

Wino i jabłka
Wino pij na zdrowie, ale z umiarem. Wino zawiera sporo dobroczynnych polifenoli, zwalczających wolne rodniki. Jeden kieliszek dziennie obniża ryzyko zawał aż o 40 procent. Ale uwaga! Wystarczy jeden raz przeholować, by wywołać zupełnie odwrotny skutek. Wypicie całotygodniowej porcji wina jednego wieczoru spowoduje nie tylko kaca, ale i to, że zostaniemy bez ochrony przeciutleniaczy na co najmniej kilka następnych dni.

Jabłko to naturalna multiwitamina. Zawiera żelazo, beta – karoten, potas i magnez, ale przede wszystkim witaminę C (jeden z najlepszych przciwutleniaczy). Zjadając jeden owoc dziennie, dostarczamy organizmowi aż 25 procent jego zapotrzebowania na tę witaminę, a jednocześnie obniżymy poziom złego cholesterol o ok. 10 procent. Jabłko zawiera też kwercytynę, czyli substancję, która zapobiega tworzeniu się w naczyniach krwionośnych skrzepów.

Pomidor i oliwa
Tajemnicą mocą pomidorów jest ich barwnik, czyli likopen. Wyłapuje on wolne rodniki, nie pozwalając na niszczenie i mutowanie komórek, dzięki czemu chroni przed starzeniem i powstawaniu nowotworów. Również dzięki likopenowi twoja skóra będzie gładka, i dobrze nawilżona. W sezonie objadaj się więc świerzymi pomidorami, a jesienią czy zimą wybieraj keczup czy koncentrat pomidorowy, które zawierają jeszcze więcej likopenu.

Oliwa jest bogata w jednonienasycone kwasy tłuszczowe obniżające poziom złego cholesterolu i zwiekszające stężenie dobrego. Używając jej zamiast tłuszczów zwierzęcych, możesz obniżyć ryzyko miażdżycy nawet o 25 procent i poprawić stan swojej skory. Chcesz dowodów? Mieszkańcy włoskiego Campodimele żyją o 20 lat dłużej niż przeciętni Europejczycy. Dlaczego? Do swoich potraw używają blisko 10 razy więcej oliwy.
(Fragment z art."Bądź wiecznie młoda", "Kobieta i Fakt" nr. 3/2005). Wybrał:T.



Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Ben Weider, 1984
Ben Weider, 1984
Stanisław Zakrzewski (1907 - 1972)
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE