Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4202395
os鏏.
Oni s z nami:
Droga do pi瘯nych ruch闚 i zgrabnych sylwetek.
Obserwuj cz瘰to m這de dziewcz皻a, kt鏎ych sylwetk psuje brak odpowiednio rozwini皻ych mi窷ni, nieumiej皻no嗆 poruszania si. I znam wiele dawnych czo這wych sportmenek - dzi s to mamusie drugiego pokolenia zawodnik闚, panie w wieku co najmniej "balzakowskim" - nadal zgrabnych, lekko, spr篹y軼ie i wdzi璚znie poruszaj帷ych si. I nadal m這dych.

Podamy dzisiaj zas鏏 獞icze gimnastycznych, baletowych i akrobatycznych. Przydadz si one ka盥emu, kto dba o pi瘯n lini i zgrabne ruchy.
Zacznijmy od 獞icze n鏬. Marsze, marszobiegi, biegi wyrabiaj mi窷nie ko鎍zyn dolnych i s tak瞠 podstaw og鏊nej sprawno軼i fizycznej. Mi窷nie n鏬 mo積a wzmacnia przez przysiady - gimnastyczne (og鏊nie znane) i baletowe. Przysiady 獞iczymy w pieciu pozycjach (w zale積o軼i od ustawienia st鏕). Wykonuj帷 je zwracamy uwag na szerokie rozwarcie kolan, proste (bez pochylania si do przodu) trzymanie tu這wia, wolne i rytmiczne uginanie i prostowanie n鏬 w kolanach.

Obszerno嗆 ruch闚 ko鎍zyn dolnych zwi瘯szymy 獞icz帷 wymachy n鏬 i szpagaty. Wymachy 獞iczymy do przodu, w bok i do ty逝. Nogi powinny by wyprostowane w kolanach, podbicie nogi pracuj帷ej wyci庵ni皻e, kolano skierowane do g鏎y (na zewn徠rz).
Szpagaty nale篡 獞iczy po rozgrzewce. Jedn nog wysuwamy do przodu, drug do ty逝 i w tej pozycji staramy si wykona siad - nogi proste w kolanach, tu堯w pionowo. Mo瞠my r闚nie wykona szpagat turecki przez rozsuni璚ie n鏬 na boki.

Nie nale篡 zapomina i o skokach w dal, wzwy, tr鎩skoku oraz o skoksch z miejsca z obrotami czy no篡cami.
Przejdzmy teraz do 獞icze tu這wia. Mi窷nie brzucha wyrabiamy nast瘼uj帷ymi 獞iczeniami:
1) w le瞠niu na plecach no篡ce, nogi proste w kolanach. No篡ce 獞iczymy nisko nad ziemi.
2) z le瞠nia na plecach przechodzimy do siadu bez pomocy r彗. R璚e wyci庵ni皻e wzd逝 tu這wia lub nad g這w.
3) stoj帷 przodem do drabinki opieramy stop o szczebel, tak aby nogi tworzy造 k徠 30-90 stopni. R璚e unosimy nad g這w i wykonujemy sk這n do przodu, a potem do ty逝. To samo mo瞠my 獞iczy ze sk這nem w bok lub te mo瞠my oprze stop o drabink za sob, 獞icz帷 sk這n do stopy nogi postawnej i do ty逝.

Kto chce wyszczuple w biodrach, niech cz瘰to stosuje nast瘼uj帷e 獞iczenia: w le瞠niu na plecach wznie嗆 z陰czone nogi do pionu, po czym przek豉da je raz w jedn, raz w drug stron.
Wszelkie sk這ny i skr皻y wyrabiaj gibko嗆 i zwinno嗆. Mo瞠my je wykonywa stoj帷 w rozkroku lub z nogami z陰czonymi oraz siedz帷 w rozkroku; na przyk豉d:
1) stoj帷, nogi zwarte, staramy si obj望 d這闓i kostki n鏬, a g這w si璕n望 do kolan;
2) stoj帷 w rozkroku wznosimy r璚e w g鏎, po czym w sk這nie w prz鏚 staramy si si璕n望 nimi jak najdalej przed siebie, a potem jak najdalej mi璠zy nogami w ty;
3) stoj帷 w rozkroku wznosimy r璚e w g鏎 i wykonujemy sk這n do ty逝, staraj帷 si stopniowo doprowadzi do oparcia d這ni o ziemi - czyli wykona tzw. mostek;
4) stoj帷 w rozkroku unosimy praw r瘯 w g鏎, lew opuszczamy wzd逝 lewej nogi; w tej pozycji wykonujemy sk這n w lewo, potem odwrotnie - w prawo;
5) stoj帷 w rozkroku, ramiona skurczone w poziom przed klatk piersiow, 這kcie wysoko - prostujemy w bok np. praw r瘯 i robimy ni zamach do ty逝, zwracaj帷 uwag, aby d這 znajdowa豉 si nie ni瞠j ni rami. G這w zwracamy za r瘯. Z kolei to samo 獞iczy lewa r瘯a.

Mi窷nie klatki piersiowej rozwija doskonale p造wanie. Dodatkowo zalecamy nast瘼uj帷e 獞iczenia: wznie嗆 do przodu r璚e proste w 這kciach i 獞iczy ma貫, a szybkie "no篡ce". Podobnie dzia豉 zataczanie ma造ch k馧eczek r瘯ami wzniesionymi w bok.

Mi窷nie r彗 wyrabiamy na przyrz康ach gimnastycznych, lub 獞icz帷 podpory. Na przyk豉d: le膨c na ziemi na brzuchu opieramy d這nie przy barkach i staramy si unie嗆 tu堯w nad ziemi przez wyprost r彗 w 這kciach.

P造nne, estetyczne ruchy r彗 osi庵amy przede wszystkim przez 獞iczenia taneczne. Jednym z nich jest tzw. "鏀emka". Trzymaj帷 swobodnie r瘯, kre郵imy ni w powietrzu 鏀emk w p豉szczy幡ie pionowej. Inne 獞iczenie, to zataczanie k馧 obydwoma r瘯ami swobodnie opuszczonymi nad g這w. Jeszcze inne, to uniesienie r彗 przed siebie na wysoko嗆 bark闚, swobodne opuszczenie d這ni z rozlu幡ionymi palcami i zataczanie k馧eczek d這闓i.

Podaj帷 ten ma造 zestaw 獞icze mamy nadziej, 瞠 przyda si on i 造篤iarzom figurowym i wszystkim mi這郾ikom pi瘯nych ruch闚 i zgrabnych sylwetek.
Autor: B. Gutowska
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Ko貫cki...
Z Antonim Ko貫ck...
Flesz
Rozmowa o sporcie, 2004 r.
Rozmowa o sporcie, 2004 r.
SPOTKANIA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE