Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4517539
os鏏.
Oni s z nami:
Droga do pi瘯nych ruch闚 i zgrabnych sylwetek.
Obserwuj cz瘰to m這de dziewcz皻a, kt鏎ych sylwetk psuje brak odpowiednio rozwini皻ych mi窷ni, nieumiej皻no嗆 poruszania si. I znam wiele dawnych czo這wych sportmenek - dzi s to mamusie drugiego pokolenia zawodnik闚, panie w wieku co najmniej "balzakowskim" - nadal zgrabnych, lekko, spr篹y軼ie i wdzi璚znie poruszaj帷ych si. I nadal m這dych.

Podamy dzisiaj zas鏏 獞icze gimnastycznych, baletowych i akrobatycznych. Przydadz si one ka盥emu, kto dba o pi瘯n lini i zgrabne ruchy.
Zacznijmy od 獞icze n鏬. Marsze, marszobiegi, biegi wyrabiaj mi窷nie ko鎍zyn dolnych i s tak瞠 podstaw og鏊nej sprawno軼i fizycznej. Mi窷nie n鏬 mo積a wzmacnia przez przysiady - gimnastyczne (og鏊nie znane) i baletowe. Przysiady 獞iczymy w pieciu pozycjach (w zale積o軼i od ustawienia st鏕). Wykonuj帷 je zwracamy uwag na szerokie rozwarcie kolan, proste (bez pochylania si do przodu) trzymanie tu這wia, wolne i rytmiczne uginanie i prostowanie n鏬 w kolanach.

Obszerno嗆 ruch闚 ko鎍zyn dolnych zwi瘯szymy 獞icz帷 wymachy n鏬 i szpagaty. Wymachy 獞iczymy do przodu, w bok i do ty逝. Nogi powinny by wyprostowane w kolanach, podbicie nogi pracuj帷ej wyci庵ni皻e, kolano skierowane do g鏎y (na zewn徠rz).
Szpagaty nale篡 獞iczy po rozgrzewce. Jedn nog wysuwamy do przodu, drug do ty逝 i w tej pozycji staramy si wykona siad - nogi proste w kolanach, tu堯w pionowo. Mo瞠my r闚nie wykona szpagat turecki przez rozsuni璚ie n鏬 na boki.

Nie nale篡 zapomina i o skokach w dal, wzwy, tr鎩skoku oraz o skoksch z miejsca z obrotami czy no篡cami.
Przejdzmy teraz do 獞icze tu這wia. Mi窷nie brzucha wyrabiamy nast瘼uj帷ymi 獞iczeniami:
1) w le瞠niu na plecach no篡ce, nogi proste w kolanach. No篡ce 獞iczymy nisko nad ziemi.
2) z le瞠nia na plecach przechodzimy do siadu bez pomocy r彗. R璚e wyci庵ni皻e wzd逝 tu這wia lub nad g這w.
3) stoj帷 przodem do drabinki opieramy stop o szczebel, tak aby nogi tworzy造 k徠 30-90 stopni. R璚e unosimy nad g這w i wykonujemy sk這n do przodu, a potem do ty逝. To samo mo瞠my 獞iczy ze sk這nem w bok lub te mo瞠my oprze stop o drabink za sob, 獞icz帷 sk這n do stopy nogi postawnej i do ty逝.

Kto chce wyszczuple w biodrach, niech cz瘰to stosuje nast瘼uj帷e 獞iczenia: w le瞠niu na plecach wznie嗆 z陰czone nogi do pionu, po czym przek豉da je raz w jedn, raz w drug stron.
Wszelkie sk這ny i skr皻y wyrabiaj gibko嗆 i zwinno嗆. Mo瞠my je wykonywa stoj帷 w rozkroku lub z nogami z陰czonymi oraz siedz帷 w rozkroku; na przyk豉d:
1) stoj帷, nogi zwarte, staramy si obj望 d這闓i kostki n鏬, a g這w si璕n望 do kolan;
2) stoj帷 w rozkroku wznosimy r璚e w g鏎, po czym w sk這nie w prz鏚 staramy si si璕n望 nimi jak najdalej przed siebie, a potem jak najdalej mi璠zy nogami w ty;
3) stoj帷 w rozkroku wznosimy r璚e w g鏎 i wykonujemy sk這n do ty逝, staraj帷 si stopniowo doprowadzi do oparcia d這ni o ziemi - czyli wykona tzw. mostek;
4) stoj帷 w rozkroku unosimy praw r瘯 w g鏎, lew opuszczamy wzd逝 lewej nogi; w tej pozycji wykonujemy sk這n w lewo, potem odwrotnie - w prawo;
5) stoj帷 w rozkroku, ramiona skurczone w poziom przed klatk piersiow, 這kcie wysoko - prostujemy w bok np. praw r瘯 i robimy ni zamach do ty逝, zwracaj帷 uwag, aby d這 znajdowa豉 si nie ni瞠j ni rami. G這w zwracamy za r瘯. Z kolei to samo 獞iczy lewa r瘯a.

Mi窷nie klatki piersiowej rozwija doskonale p造wanie. Dodatkowo zalecamy nast瘼uj帷e 獞iczenia: wznie嗆 do przodu r璚e proste w 這kciach i 獞iczy ma貫, a szybkie "no篡ce". Podobnie dzia豉 zataczanie ma造ch k馧eczek r瘯ami wzniesionymi w bok.

Mi窷nie r彗 wyrabiamy na przyrz康ach gimnastycznych, lub 獞icz帷 podpory. Na przyk豉d: le膨c na ziemi na brzuchu opieramy d這nie przy barkach i staramy si unie嗆 tu堯w nad ziemi przez wyprost r彗 w 這kciach.

P造nne, estetyczne ruchy r彗 osi庵amy przede wszystkim przez 獞iczenia taneczne. Jednym z nich jest tzw. "鏀emka". Trzymaj帷 swobodnie r瘯, kre郵imy ni w powietrzu 鏀emk w p豉szczy幡ie pionowej. Inne 獞iczenie, to zataczanie k馧 obydwoma r瘯ami swobodnie opuszczonymi nad g這w. Jeszcze inne, to uniesienie r彗 przed siebie na wysoko嗆 bark闚, swobodne opuszczenie d這ni z rozlu幡ionymi palcami i zataczanie k馧eczek d這闓i.

Podaj帷 ten ma造 zestaw 獞icze mamy nadziej, 瞠 przyda si on i 造篤iarzom figurowym i wszystkim mi這郾ikom pi瘯nych ruch闚 i zgrabnych sylwetek.
Autor: B. Gutowska
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Na zdrowie
Na zdrowie
JUBILEUSZ "BΧSKAWICY"
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE