Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4208946
os鏏.
Oni s z nami:
Wci皻a talia. Autor: Stanis豉w Zakrzewski
Wci皻a talia – marzenie kulturyst闚
Ulubione 獞iczenia najlepszych


Pi瘯na sylwetka w du瞠j mierze zale篡 od ukszta速owania okolic pasa. Uwypuklony brzuch i szerokie biodra s zmor wielu m這dych ludzi, a szczeg鏊nie niekt鏎ych sportowc闚. A przecie do pewnego stopnia mo積a by rze嬌iarzem swego cia豉. Trzeba du穎 cierpliwo軼i i wytrwa這軼i w treningu. Jak 獞iczy, o tym pisz poni瞠j, demonstruj帷 najwa積iejsze 獞iczenia takich tuz闚, jak Reg Park, Clarancy Ross , Enrico Tomas i inni.
鑿iczenia te s nie tylko bardzo warto軼iowe dla tych, kt鏎zy pragn ubiega si o tytu造 najlepiej zbudowanych, ale r闚nie dla wszystkich, kt鏎zy chc dobrze wygl康a w codziennym 篡ciu.

Z takich 獞icze, jak sk這ny i kr捫enia tu這wia, wymachy n鏬 – z pewno軼i korzystacie, ale 獞iczenia podane ni瞠j s ma這 znane, a 獞iczenia sz鏀tego w og鏊e jeszcze dot康 u nas nie stosowano.

Oto 獞iczenia mistrz闚:
1.Unoszenie i opuszczanie tu這wia z nogami uniesionymi w g鏎 (50 cm), stopy przytrzymuje wsp馧獞icz帷y lub s wsparte drabink, sko郾 豉weczk Reg Park (NABBA Mr Universe 1951, PRO – 1958, 1965, przyp. J.W.), dzi瘯i temu 獞iczeniu zdoby stalowe mi窷nie brzucha.
2.W podporze na por璚zach lub krzes豉ch- wznosy n鏬 do poziomu. George Pain wzmacnia w ten spos鏏 dolne partie mi窷ni brzusznych.
3.Le膨c przodem na 豉weczce (koniec 豉wki na wysoko軼i bioder), 獞iczy skr皻y tu這wia w lewo i prawo – z pomoc wsp馧獞icz帷ego, kt鏎y przytrzymuje nogi za kostki. Ramiona z這穎ne na karku.
Jest to ulubione 獞iczenie NABBA „Mr Universe”(1954 r.) Enrica Tomasa, stosowne dla wyrobienia talii.
4.Stoj帷 przenoszenie sztangielki w bok ( w lewo i prawo) z dodaniem skr皻u tu這wia.
Clancy Ross (AAU Mr America 1945 - przyp. J.W.) rozwija w ten spos鏏 mi窷nie sko郾e brzucha i wyrabia ruchliwo嗆 odcinka l璠篤iowego kr璕os逝pa.
5.Le膨c g這w w d馧 na d逝giej 豉wce uchwyci mocno jej koniec (poza g這w) i z tej pozycji unie嗆 w g鏎 nie tylko nogi, ale r闚nie biodra i tu堯w – do oparcia si na samych tylko barkach (nogi i tu堯w winny tworzy linie prosta).
„Mr America” (AAU 1954 r.- przyp. J.W.) Dick Dubois
6.Le膨c bokiem na wysokiej 豉weczce sk這ni ty堯w w d馧, po czym przenie嗆 sk這n w przeciwn stron. Wsp馧獞icz帷y przytrzymuje za kostki. Ramiona u這穎ne na karku.
Clarancy Ross zawdzi璚za rozw鎩 mi瘰ni brzusznych w g堯wnej mierze temu 獞iczeniu.
7.Le瞠nie ty貫m na pod這dze, ramiona w bok (obci捫one ci篹arkami) wznos wyprostowanych n鏬 na wysoko嗆 ok. 15 cm, po czym przenoszenie ich w lewo i prawo.
Alan Stephan (Mr America 1949 – przyp. J.W.) Uwa瘸 to 獞iczenie za jedno z najlepszych i najbardziej warto軼iowych.

Podane 獞iczenia mo積a w陰cza do og鏊nego planu treningowego. Przerabia je dwa razy w tygodniu w 3 – 5 serii po 10 – 15 powt鏎ze. Po dw鏂h, najwy瞠j trzech miesi帷ach, zauwa篡my znaczn popraw w naszej budowie.
Na silne mi瘰nie brzucha k豉dzie si na og馧 zbyt ma這 uwagi. A s to przecie mi窷nie b. wa積e, posiadaj帷e nie ma造 wp造w nie tylko na sylwetk, ale i sprawne funkcjonowanie ca貫go organizmu./ Czerwiec 1960 r./.
Autor: Stanis豉w Zakrzewski
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Ko貫cki...
Z Antonim Ko貫ck...
Flesz
W Studio Fitness "U Kry雟kiego", 2009 r.
W Studio Fitness "U Kry雟kiego", 2009 r.
SPOTKANIA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE