Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4400847
os鏏.
Oni s z nami:
Metoda uderzeniowa. Autor: Stanis豉w Zakrzewski
Szko豉 Weidera. Dla bardzo zawansowanych.

Metod uderzeniow wypr鏏owa這 wielu, w tym Reg Park ( jego zdj璚ie w Galerii/Tytani – przyp. J.W.), Przygotowuj帷 si do konkursu na Mr Universum. W ci庵u o鄉iu tygodni poprawi obw鏚 ramienia o 2 cm, klatki piersiowej o 5 cm, uda o 3 cm. Ale metod uderzeniow mog stosowa tylko bardzo zaawansowani(...)
鑿icz帷y musi by zupe軟ie zdr闚 i mie do嗆 czasu na wypoczynek. O ile przy stosowaniu innych metod by這 zalecane uprawianie sport闚 uzupe軟iaj帷ych, o tyle teraz, w okresie stosowania „metody uderzeniowej” nie wolno wydatkowa niepotrzebnie energii. Podstaw treningu stanowi od篡wianie wysokokaloryczne i bogate w proteiny.
Do 獞icze wprowadza si maksymalne obci捫enie. Pojedynczy trening trwa kr鏂ej, ni przy stosowaniu „klasycznych metod” – przyp. red., ale jest b. intensywny.
Ka盥e 獞iczenie powtarza si w dw鏂h seriach, ale z ci篹arem tak dostosowanym, 瞠 mo積a go podnie嗆 do 6 razy x najwy窺zym trudem i to przy zastosowaniu cheatingu: ruchu „oszukanego”.
Je郵i w pierwszej serii powt鏎zy si ruch 6 razy z najwy窺zym trudem, to w drugiej serii, po dwuminutowym wypoczynku; z pocz徠ku na pewno nie uda si powt鏎zy tej sztuki. Mimo to trzeba pr鏏owa. Za chwil, gdy tylko „wyjdzie” sze軼iokrotne powt鏎zenie, trzeba na nast瘼nym treningu podnie嗆 ci篹ar sztangi o 2,5 kg wi瘯szy.

Oto 獞iczenia metody uderzeniowej:
■Wyciskanie sztangi (le膨c) w mostku.
■ Wznosy przedramion (biceps) z pomoc cheatingu, tzn. lekk wsp馧prac n鏬 i bioder. Czo這wi kultury軼i u篡waj ci篹aru 70-90 kg.
■Unoszenie sztangi z „krzy瘸” (martwy ci庵) z blok闚 o wysoko軼i ok. 20-30 cm. Jedna r瘯a sztang chwyta nachwytem, druga podchwytem. Nogi w kolanach ca造 czas wyprostowane. W kr鏒kim czasie mo積a doj嗆 do podniesienia ponad 200 kg.
■Wznosy sztangielek bokiem w gor z ty逝 poza plecami; przy wykonywaniu ruchu mo積a sobie pom鵵 lekko nogami. Ramiona nie musz by zupe軟ie wyprostowane w 這kciach.
■Z ci篹k sztang na barkach zej軼ie do siadu na 豉weczce, po czym powr鏒 do pozycji 5 wyj軼iowej. Siada lekko i natychmiast powstawa.
■Wyprostny i uginanie przedramion stoj帷 (triepsy). Ulubione 獞iczenie mistrz闚 kulturystyki.
■W opadzie ( szeroki uchwyt) podci庵anie sztangi do klatki piersiowej.
■Wyciskanie sztangi le膨c z podstawek (od 20 cm). 鑿iczenie daje szybki przyrost mi窷ni i si造. Post瘼 od 100 do 180 kg lub nawet do 200 kg jest do嗆 cz瘰ty i osi庵a si go w stosunkowo kr鏒kim czasie. /„SdW”,1962 r./.
Autor: Stanis豉w Zakrzewski

Od redakcji. Celem tego programu treningowego by這 pobudzanie maksymalnej liczby w堯kien mi窷niowych w danym wysi趾u, ruchu. Ju od 50 lat jest wiadome, 瞠 operowaniem du篡m ci篹arem i przyspieszonym ruchem jest silnym impulsem wp造waj帷ym na wzrost si造, jak i masy mi窷niowej.
Obecnie lansowana metodyka treningu opiera si na tych samych zasadach. Program uderzeniowy, opisany 45 lat temu przez Stanis豉wa Zakrzewskiego (dzi prawie nie znany w takim ustawieniu 獞icze), dalej jest skuteczny i mo瞠 bardziej ni te obecnie wymy郵ane. ζtwo poda to weryfikacji i tak, jak w latach 60. bez wspomagania. Kto dzi potrafi? (J.W.)


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Robert Piotrkowicz, 2007 r.
Robert Piotrkowicz, 2007 r.
SYLWETKI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE