Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4208958
osób.
Oni są z nami:
Oddychanie
Oddychanie w czasie wykonywania ćwiczeń siłowych
Uważa się, że maksymalne wysiłki mięśniowe są możliwe tylko przy napięciu mięśni wydechowych, tj. przy zamkniętej głośni. Zwiększenia ciśnienia wewnątrz płuc powoduje zmiany stanu czynnościowych mięśni klatki piersiowej. Przy wstrzymywaniu oddechu powstają znacznie lepsze warunki do rozwijania siły.
Naprężenie mięśni klatki piersiowej można dać jednak także objawy mniej korzystne, wywołane ujemnym oddziaływaniem napięcia na układ sercowo - naczyniowy. Zwiększenie ciśnienia wewnętrznego prowadzi do ściśnięcia żył i utrudnia dopływ krwi do serca. Mówimy wtedy o tzw. zjawisku Valsalvy, które polega na zmniejszaniu się wymiarów serca pod wpływem ciśnienia wewnątrz klatki piersiowej.
Przy racjonalnie prowadzonym treningu siłowym organizm adoptuje się do wysiłków mięśniowych bez ubocznych objawów patologicznych.

W celu ochrony układu krążenia i oddychania zaleca się przestrzeganie następujących zasad wykonywania ćwiczeń siłowych
►naprężenia klatki piersiowej nie mogą być długotrwałe,
►podczas zajęć z początkującymi nie należy stosować ćwiczeń z maksymalnym napięciem klatki piersiowej (oznacza to po prostu, że w tym okresie nie należy stosować maksymalnych oporów),
►przed wykonaniem ćwiczenia nie powinno się brać głębokiego wdechu, który zwiększa ciśnienie wewnątrz płuc,
► maksymalne wysiłki siłowe można wykonywać także w czasie wydechu, tj. bez wstrzymywania oddechu,
►w trakcie wykonywania wysiłków lokalnych (ćw. małych grup mięśniowych, np., łydki, przedramiona – przyp. red.), należy oddychać w sposób naturalny i starać się utrzymywać swobodny rytm oddechów.(...)

Przy wyciskaniu sztangi wydech powinien następować wtedy, gdy ćwiczący zaczyna podnosić ciężar, wydech natomiast wówczas, gdy go opuszcza, tj. w końcowej fazie ruchu.
/Fragment z książki „Trening siły mięśniowej inwalidów”, Tadeusz Witczak i Henryk Sozański/.
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
 Grzegorz i Agnieszka Kluk, 2008 r.
Grzegorz i Agnieszka Kluk, 2008 r.
GOŚCIE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE